Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miesnaom schreef:Bij deze zie je van 10 meter afstand al dat het niet goed ligt.Iedereen zegt gelijk hij lig niet goed. Maar vind dat beetje voorbarige conclusie.... 1 je zit er niet op 2 ze loopt niet... mijn is geleerd dat je pas echt kan zien of hij goed ligt als je er mee rijd.
Bv; mijne ligt mwah als ik hem erop leg. Echter stap ik op/ ga rijden ed. Ligt die perfect. Omdat ze heel erg har buikspiertjes aanspant.
Graag hoor ik waarom jullie zeggen dat hij terug moet terwijl er wordt gekeken naar een zadel in rust?
miesnaom schreef:Iedereen zegt gelijk hij lig niet goed. Maar vind dat beetje voorbarige conclusie.... 1 je zit er niet op 2 ze loopt niet... mijn is geleerd dat je pas echt kan zien of hij goed ligt als je er mee rijd.
Bv; mijne ligt mwah als ik hem erop leg. Echter stap ik op/ ga rijden ed. Ligt die perfect. Omdat ze heel erg har buikspiertjes aanspant.
Graag hoor ik waarom jullie zeggen dat hij terug moet terwijl er wordt gekeken naar een zadel in rust?
khirshanta schreef:Bedankt, erg nuttige informatie![]()
Ter info, omdat het inderdaad wel lijkt of ik lukraak zomaar zadels erop gooi :p :
De boommaat weet ik (het model verschilt echter soms), de zitting ook, het kanaal ook. Juist dit zadel uitgeprobeerd omdat het breed in kanaal is. Kussens waren goed,stiksels goed, leer goed, in de meegenomen mal paste het best goed (niet perfect), dus het proberen waard dacht ik. De mal was helaas door hondlief wat vervormd
Kussens lagen weliswaar overal netjes aan, ook na het aansingelen- maar we hadden het gevoel dat hij voor te nauw zou zitten. Jullie hebben dit (gelukkig) allemaal ook bevestigd.
Op de onfortuinlijke foto zag het er wat slechter uit dan het echt lag, en de zweetbladen van dit merk liggen allemaal wat naar voren (omdat je met je benen naar voren zou moeten zitten hierop)
We hebben vandaag nog eens goed gekeken, om de vermoedens te bevestigen, en weten nu dat het zadel echt súper is, heerlijk zit, goede kwaliteit- maar dat de vermoedens toch écht klopten, voor te nauw.
Babootje: nogmaals super bedankt! Je hebt echt hele goede tips gegeven, dat waardeer ik behoorlijk
khirshanta schreef:Ik heb geen nieuwe foto meer gemaakt- het zadel was echt een super zadel, goede kwaliteit en ik had het heel graag gehouden; ik werd er blij van, maar mijn knullie niet. Nu was dat precies de reden waarom ik een ander zadel wilde.
Het zat voor gewoon net te smal, waardoor het achter teveel in zijn rug lag.
Ik ben/was niet persé op zoek naar iets aparts, maar met name iets dat goed voor mijn paard zit, en voor mij. Ik ben geen super amazone, dus een zadel dat mij helpt/leert beter te zitten is wel een wens. Gisteren een Monturas Lucas Ellen over mogen kopen (op proef) van een hele aardige bokker. Dit zadel ligt echt als een huis, laat mij beter zitten, en verdeelt de druk bijzonder goed.
Van paard wat te kennen gaf niet te willen draven 'ok, als het moet, omdat jíj het vraagt' naar een paard dat met plezier tempowisselingen in draf doet, en bijna uit zichzelf in galop aanspringt (niet het sterkste punt van ons allebei, in de bak).
Paard blij, dus ik blij!