Werking van dit bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Werking van dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:50

lijkt mij een gewone trens met een beugelneusriem...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:59

Hoe verzinnen ze het.. :n

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:08

Ik zie toch veel liever dit met een fijne hand dan (onwetende) ruiters die met een gewone(re) optoming door de mond heen rukken en plukken.

En ja, bij deze ga ik er vanuit dat de ruiter van de foto waarom het gaat een fijne hand heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:13

Rena100 schreef:
Lijkt mij hierop: https://www.horze.nl/hackamores/sprenge ... 13445.html

Wat de site zegt over deze hackamore: De Kombi-Hackamore biedt de mogelijkheid om een extra trens te bevestigen om het effect van de hackamore te versterken. Bekleed met lamswol.

Alleen zonder bontje op de neus.

[ Afbeelding ]

Dit lijkt hem inderdaad te zijn, maar als ik het goed zie is hij op de foto van TS nog verkeerd bevestigd ook....

Want naar mijn idee is de hackamore met het bit verbonden, maar de teugels alleen aan het bit (dus niet aan het verbindingsriempje). Waardoor de hackamore vrijwel niks doet en er alleen voor een stukje show bij hangt?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:15

Als ik zo'n bit zie, dan wil ik niet eens weten wat de werking is. Het ziet eruit alsof het martelwerktuig is (of dat al dan niet het geval is) en dan wil ik het al niet meer.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:15

Het zou best kunnen, wat je ook wel vaker ziet, is dat wanneer het nodig is de hackamore verbonden kan worden.

Shenavallie, jeetje wat kort door de bocht. Het is namelijk echt geen martelwerktuig.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:16

Change3x schreef:
Ik zie toch veel liever dit met een fijne hand dan (onwetende) ruiters die met een gewone(re) optoming door de mond heen rukken en plukken.

En ja, bij deze ga ik er vanuit dat de ruiter van de foto waarom het gaat een fijne hand heeft.

Waarom ga je daar van uit? :)
Puur afgaande op de foto's ziet het er niet super prettig uit, maar dat kan ik ook fout hebben.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:21

Omdat de teugel met een normale verbinding vastgehouden wordt.

Als ik het goed heb mag je pas met een hackamore rijden vanaf het Z, 99% van de ruiters die daarin meerijdt weet heel goed wat ze aan het doen zijn en waarom ze het doen. Met keihard getrek en gepluk kom je er namelijk niet meer mee op dat niveau. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:25

Wat is er mis met een hackamore? Is het bitloos en weer niet goed.
Hier dan in combi met een trens zodat de hulpen verdeeld worden.
Ik zie het probleem ook niet.

Al zie ik nog steeds het verbindings riempje niet. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:27

Change3x schreef:
Het zou best kunnen, wat je ook wel vaker ziet, is dat wanneer het nodig is de hackamore verbonden kan worden.

Shenavallie, jeetje wat kort door de bocht. Het is namelijk echt geen martelwerktuig.

Lees eens terug: ik wil niet weten wat het is, omdat het er voor mij uitziet als een martelwerktuig en dan tussen haakjes 'of dat al dan niet het geval is'). Dat is niet kort door de bocht dus, dat is gewoon een mening.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:39

Shenavallie schreef:
Change3x schreef:

Lees eens terug: ik wil niet weten wat het is, omdat het er voor mij uitziet als een martelwerktuig en dan tussen haakjes 'of dat al dan niet het geval is'). Dat is niet kort door de bocht dus, dat is gewoon een mening.

Maar je wil er ook niet meer over weten, zo schrijf je het tenminste, daarom vind ik het kort door de bocht.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:45

Ik zet een slotje op dit topic. Het is niet toegestaan om foto's van andermans paarden zo op het net te zetten zonder toestemming.
Een vraag over de optoming kan, maar zoek dan een voorbeeld plaatje van het internet. Nu gaat het topic vooral over 'arm paard' ipv over de werking van het bit en het nut er van.