Stylingadvies gezocht: Want ik weet het even niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Stylingadvies gezocht: Want ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:07

Ik zou nu nog geen leren aanschaffen.
1. Ze groeit er misschien uit
2. Mijn vorige paard trok 1x, goede kwaliteit halster maar toch helemaal stuk en verbogen (het ijzer).
3. Ik heb al aardig wat ervaring met jonge paarden. Altijd sneuvelen er halsters en touwen bij mij. M'n jonge paard nu is de enige die pas 1 halstertouw kapot heeft gemaakt. M'n oude paard heeft er denk ik wel 10 sets gesloopt.. een leren halster is leuk voor straks voor netjes mee op wedstrijd of weet ik veel wat. Ik zou het niet gaan doen om het leren vast te staan. Toch zonde als ze iets duurs kapot trekken.

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:14

Ik was voorheen ook helemaal weg van leren halsters. Sinds kort totaal niet meer. :n
Door het (meestal) dubbele lederen stuk aan de onderkant van de neusriem heb ik mijn paard eens doodsbenauwd in de paddock aangetroffen. Waarschijnlijk is hij ergens blijven hangen of op het lederen stuk gaan staan, en is één gedeelte van het dubbele stuk strak gaan staan, terwijl er zich bij het andere gedeelte en grote lus had gevormd. Door enkele passantjes om de dubbele stukken bij elkaar te houden, zat het muurvast om zijn neus heen gesnoerd.
Nooit meer een lederen halster voor hem... :?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:18

Ik gebruik ze idd ook nooit om paard mee buiten te zetten. Maar hier staan ze sws nooit op de wei of wat dan ook met halster om. Veel te veel ellende mee gezien door met halster ergens aan blijven haken oid

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:21

Djeradalover schreef:
Op de foto lijkt de bruine heel donker, is dat in het echt ook zo of is het gewoon midden bruin?

Ik zal als ik er aan denk vrijdag een foto maken in daglicht :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:33

Lily_Fee schreef:
Renee_S schreef:
Persoonlijk zweer ik bij mijn (zwarte) leren halster. Staat altijd sjiek, blijft mooi, makkelijk schoon te houden en blijft jaren goed!

Ja is ook zo, af en toe poetsen en het glimt je weer tegemoet. Heb jij een bepaald zwart halster waar je heel blij mee bent en weet je misschien een goed merk. Kan ik daar eens op zoeken. Thanks voor je advies!

Ik ben dan wel Renee_S niet maar ik was zelf altijd heel tevreden met het Kieffer ultrasoft leder halster. Die blijven mooi. Ik had er een voor op de weide/paddock en een die voor op wedstrijd was.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:34

In de wei heb ik altijd halster af. Maar soms wel ff om omdat het op dat moment wel het beste is. Maar dan een 'slap' halstertje die kapot gaat als ze er echt een ruk aan geven. Leer is echt heel sterk, maar het ijzerwerk ertussen soms niet. Is lastig te testen totdat ze trekken..

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:35

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:35

Daar hebben ze bij ons op het land geen last van gelukkig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:16

Levertijd van Ascot is vrij snel :j

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:19

die van mij houden hun halster ook niet aan op de wei als ze dat wel aanhouden krijgen ze gewoon een veiligheidshalster aan mijn merrie is 2 en gebruik het halster gewoon om eens leuke foto te maken of als we later ergens heen gaan voor te gaan wandelen buiten heeft ze een monty roberts halster veiligheid eerst en voor te leren vaststaan enzo wordt er gewoon een stoffen halster gebruikt heeft nog nooit een halster of touw gesloopt

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 09:40

FemkeVH schreef:
Ik was voorheen ook helemaal weg van leren halsters. Sinds kort totaal niet meer. :n
Door het (meestal) dubbele lederen stuk aan de onderkant van de neusriem heb ik mijn paard eens doodsbenauwd in de paddock aangetroffen. Waarschijnlijk is hij ergens blijven hangen of op het lederen stuk gaan staan, en is één gedeelte van het dubbele stuk strak gaan staan, terwijl er zich bij het andere gedeelte en grote lus had gevormd. Door enkele passantjes om de dubbele stukken bij elkaar te houden, zat het muurvast om zijn neus heen gesnoerd.
Nooit meer een lederen halster voor hem... :?

Renee_S schreef:
Ik gebruik ze idd ook nooit om paard mee buiten te zetten. Maar hier staan ze sws nooit op de wei of wat dan ook met halster om. Veel te veel ellende mee gezien door met halster ergens aan blijven haken oid

Zoals in de tekst. Het halster is alleen om vast te staan en mee te nemen. Dus absoluut niet in de wei, paddock, losgooibak of wat dan ook. Ben veelste bang dat ze er in stapt of blijft hangen ofzo. Ook zie ik het andere spul in de kudde er dan graag zijn tanden in zetten. Doen ze al bij haar vliegenkap, maar die kan gaat redelijk makkelijk af als ze het te bont maken.

suikermeisje schreef:
Ik zou nu nog geen leren aanschaffen.
1. Ze groeit er misschien uit
2. Mijn vorige paard trok 1x, goede kwaliteit halster maar toch helemaal stuk en verbogen (het ijzer).
3. Ik heb al aardig wat ervaring met jonge paarden. Altijd sneuvelen er halsters en touwen bij mij. M'n jonge paard nu is de enige die pas 1 halstertouw kapot heeft gemaakt. M'n oude paard heeft er denk ik wel 10 sets gesloopt.. een leren halster is leuk voor straks voor netjes mee op wedstrijd of weet ik veel wat. Ik zou het niet gaan doen om het leren vast te staan. Toch zonde als ze iets duurs kapot trekken.

Verder gaat vastzetten heel goed, nog nooit iets stuk getrokken.. dus eigenlijk verwacht ik dat het ook niet snel zal gebeuren en anders pech gehad.

Ook op de trailer geen gekkigheid ofzo. Niet hangen of al achteruit willen als de stand al weg is. Nou kan het altijd gebeuren natuurlijk, maar volgens mij is een leren halster net zo stevig als een nylon halster. Wat denk jij suikermeisje?

[/quote]
Ik zal als ik er aan denk vrijdag een foto maken in daglicht :D[/quote]

Ooo te gek!! Heel graag.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 09:53

Mabotje schreef:
Je kunt ook wat laten maken: http://www.luckyleather.nl/
Kun je zelf bepalen hoe en wat

Ja gave website!! Ik ga zoeken!

Edit: er staan eigenlijk geen leren halsters op de website. Alleen halsters met wat leer accenten. En het onderdeel van de website over het zelf samenstellen opent niet... ligt misschien aan mijn telefoon? iPhone 7?

Amanda schreef:
Levertijd van Ascot is vrij snel :j

Thanks!!

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:48

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:03

Ik heb twee jaar geleden een mooi leren halster gekocht tijdens Horse Event, een Duitse kraam en die man graveert terwijl je er op wacht de naam van je paard er ook nog op als je dat leuk vindt, veel kleuren en bruin en zwart leer met verschillende kleuren gespen, die van mij is na twee jaar nog er netjes!
Afbeelding