Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lily_Fee schreef:Renee_S schreef:Persoonlijk zweer ik bij mijn (zwarte) leren halster. Staat altijd sjiek, blijft mooi, makkelijk schoon te houden en blijft jaren goed!
Ja is ook zo, af en toe poetsen en het glimt je weer tegemoet. Heb jij een bepaald zwart halster waar je heel blij mee bent en weet je misschien een goed merk. Kan ik daar eens op zoeken. Thanks voor je advies!
FemkeVH schreef:Ik was voorheen ook helemaal weg van leren halsters. Sinds kort totaal niet meer.![]()
Door het (meestal) dubbele lederen stuk aan de onderkant van de neusriem heb ik mijn paard eens doodsbenauwd in de paddock aangetroffen. Waarschijnlijk is hij ergens blijven hangen of op het lederen stuk gaan staan, en is één gedeelte van het dubbele stuk strak gaan staan, terwijl er zich bij het andere gedeelte en grote lus had gevormd. Door enkele passantjes om de dubbele stukken bij elkaar te houden, zat het muurvast om zijn neus heen gesnoerd.
Nooit meer een lederen halster voor hem...
Renee_S schreef:Ik gebruik ze idd ook nooit om paard mee buiten te zetten. Maar hier staan ze sws nooit op de wei of wat dan ook met halster om. Veel te veel ellende mee gezien door met halster ergens aan blijven haken oid
suikermeisje schreef:Ik zou nu nog geen leren aanschaffen.
1. Ze groeit er misschien uit
2. Mijn vorige paard trok 1x, goede kwaliteit halster maar toch helemaal stuk en verbogen (het ijzer).
3. Ik heb al aardig wat ervaring met jonge paarden. Altijd sneuvelen er halsters en touwen bij mij. M'n jonge paard nu is de enige die pas 1 halstertouw kapot heeft gemaakt. M'n oude paard heeft er denk ik wel 10 sets gesloopt.. een leren halster is leuk voor straks voor netjes mee op wedstrijd of weet ik veel wat. Ik zou het niet gaan doen om het leren vast te staan. Toch zonde als ze iets duurs kapot trekken.
Mabotje schreef:
Amanda schreef:Levertijd van Ascot is vrij snel