Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Linda Parelli pro dressage dressuurzadel, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:26

Ik was ook aan het kijken naar een parellizadel maar de uitleg van het op te vullen met de pad was mij net een tikkeltje te ver, als ik veelngeld uitgeef aan een zadel wil ik eentje dat passend is zonder te veel poespas dus ik heb voor wow gekozen, aanpasbaar, volledig zelf samen te stellen en ik ben er zeer tevreden over! Het merk valt of staat wel met de fitter die je hebt maar ik ben zeer tevreden...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 22:44

Ik ben eruit! Op de Facebookpagina van Adam Ellis zadels is deze meneer bij Linda Parelli op bezoek... En een model zadel van Adam Ellis matcht met het Linda Parelli zadel! Er is dus wel een goedkopere exacte versie van te vinden. De helft goedkoper dus....

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:27

Heb je de link van het zadel? Ben ook wel geinteresseerd :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:43

Willemina_L schreef:
Ik ben eruit! Op de Facebookpagina van Adam Ellis zadels is deze meneer bij Linda Parelli op bezoek... En een model zadel van Adam Ellis matcht met het Linda Parelli zadel! Er is dus wel een goedkopere exacte versie van te vinden. De helft goedkoper dus....

Alleen heb je wel de kans dat ze in de fabriek andere bomen hebben voor in het zadel van parelli tov die van Adam Ellis. Maar goed, je weet ook nog niet of het parelli zadel wel op je paard past, dus dat maakt niet uit.
Ik heb deze discussie een aantal jaren geleden gehad met een engelse zadelverkoper mbt MSFC zadel en de goedkopere versie ervan. Zadels waren idd identiek, alleen hadden ze voor de MSFC zadels wel andere zadelbomen. Vervelend voor mij omdat ik wist dat de MSFC boom precies paste, en van de look - a- like wist ik dat natuurlijk niet.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 20:23

Ik wil er even een mailtje aan wagen. Vragen of ze het parelli zadel kunnen maken zoals parelli het specificeert voor een lagere prijs. Maar gelukkig zijn er in Nederland dealers van Adam Ellis dus kan ik zo'n zadel qua zit al eens testen of het net zo fijn voor mij zit als de "echte". En dan kan het me verder gestolen worden welk merk erop staat of dat het precies die boom uiteindelijk moet zijn. Als het mijn paard maar past!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 20:57

sanne83 schreef:
Heb je de link van het zadel? Ben ook wel geinteresseerd :D

De Facebook pagina van Adam Ellis staat vol met de diverse dressuurzadels die erg op de parelli lijken en hij heeft zakelijke banden met Linda Parelli. Lijkt op de Avanti en de Paisley.

Als er een antwoord komt waar ik iets mee kan dan horen jullie het!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:36

Albion Fabrento lijkt er ook wel wat op vind ik