nicky_rilana schreef:Volgensmij heeft br een hoofdstel wat elastisch is misschien dat dit de druk vermindert?
Die ken ik niet. Ga even googlen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_a_a schreef:Koper schreef:Zou het niet een idee zijn om er een cranio-sacraal iemand bij te halen? Zo'n therapeut kan echt wonderen doen met de schedel.
Ik heb de ostheopaat er wel bij gehad. Carnio-sacraal is mij net even te veel magie en te weinig verschil
Koper schreef:Jammer. Mijn paard met schedeltrauma heeft er veel baat bij gehad. Hij kan nu weer normaal met druk op zijn hoofd omgaan
Lang niet elke osteopaat kan ook cranio-sacraal werk doen. Sommige mensen kunnen allebei. Maar het zijn twee verschillende methodes.
xyzutu2 schreef:Ik weet niet precies waarom een leren bitje met kinriem niet mag, maar als je paard echt niets tegen de wangen wil hebben, dan zou je aan de ringen van je leren bitje bakstukken vast kunnen maken en die onder de kaak (tussen de wangen zeg maar) kunnen kruisen om ze dan dan omhoog achter de oren langs aan elkaar vast te maken. Dan zit je bit wel vast en je hebt nog wel een riem achter de oren, maar verder blijft de zijkant van het hoofd volledig vrij. Dat lijkt me sowieso een veiliger optoming dan alleen een leren bitje, want sommige paarden leren dat ze die met hun tong eruit kunnen duwen en zo blijft het altijd op de juiste plek hangen, ook als je de teugels losser laat.
Gini schreef:Ik vrees wel een beetje dat als je zegt dat die zelfs geen halster verdraagt, er dan geen enkel hoofdstel comfortabel genoeg gaat zijn. Geen enkel hoofdstel, hoe anatomisch of elastisch ook, geeft minder druk dan een halstertje.
Het is uiteraard -zoals je zegt- jouw keuze om wedstrijden te willen rijden. Maar niets belet je die keuze te herzien in het licht van het welzijn van je paard.
janouk schreef:Heb je wel eens tegengesteld geprobeerd? Een heel breed hoofdstel met juist "zwaar" leer zoals een menhoofdstel.
Mijn paard heeft het headshaker syndroom met een overprikkelde neuszenuw. Alles rondom haar hoofd irriteerde haar. Maar juist het menhoofdstel, breed en zwaar kon ze juist wel verdragen en daat shakete ze juist niet.
Zij is overigens na een behandeling door cranio sacraal therapeut super opgeknapt en kan weer de hele dag in de zon buiten staan. Niet elke therapeut is hetzelfde.
Djeradalover schreef:Dus omdat je wedstrijden wilt rijden, moet een 'probleem' opgelost worden welke helemaal geen probleem zou zijn als je leert te accepteren dat het probleem niet weg gaat.
Ik denk ook niet dat er een hoofdstel bestaat welke voldoet voor je paard en de KNHS. Ik vind dat acceptatie daarvan wel zo eerlijk is naar je paard.
vera_pino schreef:En zou dit niet wat zijn?
https://goo.gl/images/Vw5cqR
http://www.dochorse.nl/stubben-bridle-freedom.html
Overigens denk ik dat een PS of sweden wellicht ook nog wat kan met de nieuwe modellen die ze nu hebben.
marleen_a_a schreef:Djeradalover schreef:Dus omdat je wedstrijden wilt rijden, moet een 'probleem' opgelost worden welke helemaal geen probleem zou zijn als je leert te accepteren dat het probleem niet weg gaat.
Ik denk ook niet dat er een hoofdstel bestaat welke voldoet voor je paard en de KNHS. Ik vind dat acceptatie daarvan wel zo eerlijk is naar je paard.
Vind het een flauwe reactie. Mijn keuze. Ik ken mijn paard. Dat hij gelukkig is staat voorop.
marleen_a_a schreef:janouk schreef:Heb je wel eens tegengesteld geprobeerd? Een heel breed hoofdstel met juist "zwaar" leer zoals een menhoofdstel.
Mijn paard heeft het headshaker syndroom met een overprikkelde neuszenuw. Alles rondom haar hoofd irriteerde haar. Maar juist het menhoofdstel, breed en zwaar kon ze juist wel verdragen en daat shakete ze juist niet.
Zij is overigens na een behandeling door cranio sacraal therapeut super opgeknapt en kan weer de hele dag in de zon buiten staan. Niet elke therapeut is hetzelfde.
Nee heb ik niet geprobeerd.
Ik zal eens gaan informeren bij een carnio sacraal therapeut of die hier iets in ziet omdat iedereen dat advies geeft