Kent en Masters s line vs original

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:00

Rena100 schreef:
Ik ga ook over op aanschaf van een S line. Wat vinden jullie hoe het zadel zich houdt, blijft dat een beetje mooi?

Als het van hetzelfde leer gemaakt is als de original blijft het mooi. Wel vind ik dat er op de kniestukken soms goedkopere leersoorten gebruikt zijn. Bij mijn zadel kun je dat voelen, maar niet zien gelukkig en ook niet merken aan slijtage. De kussens zitten goedkoop vast, met nietjes. Op zich prima, maar ik vind dat voor 900 euro het eigenlijk ook gewoon genaaid had kunnen worden.

Maar ik zou er absoluut geen fairfax singel bij kopen, daar krijg je zeker problemen mee en dan geven ze niet thuis. Met de zadels is niets mis.

Joline_

Re: Kent en Masters s line vs original

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:20

Mijn bruine zadel sleet wel behoorlijk na een bepaalde tijd. Ik heb het zadel nu 4 jaar en de plek waar mijn laarzen zitten is bijna kaal. Dit heeft ook met het bruine leer te maken, met een zwart zadel heb je hier veeel minder snel last van

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:22

Zouden jullie mij kunnen helpen? Er staan in het zweetblad allerlei lettertjes bij de Kent en Master merkje. Ik moest volgens de zadelmaker een MDR hebben, maar wat is het verschil nou? Wat betekent LDS of LDR of MDS nou? Waar staat dit voor. Iemand ervaring hiermee?

Rena100

Re: Kent en Masters s line vs original

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:53

Heeft te maken met wat voor schoft je paard heeft. Low is voor een lage schoft en rond, Medium staat voor een medium schoft, en High voor hoog.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:02

Joline_ schreef:
Ik heb ook de original, met high wither. Vind het een heerlijk zadel, in 2013 voor een bruin zadel gekozen daar baal ik achteraf wel een beetje van want zie je veel meer slijtage op het zadel (zweetblad en zit) maar verder ben ik super tevreden met het zadel.

Ruilen? Ik heb er juist spijt van dat ik indertijd een zwarte heb genomen. :')