Sizzle schreef:Het ligt zoooooo ontzettend aan het type paard.
Kleine stuiterballen heb je geen klap aan een slofteugel, paniekvogels zijn levensgevaarlijk met slof, maar gewoon een normaalgesproken cool verkeersmak paard met extreme stalmoed is met een slof vaak gewoon ontmoedigd om domme dingen te doen. Dan voelen ze zich ingesloten zuchten een keer en denken dan zoiets als 'ach laat ook maar'.
Die paarden kun je dan aan de dubbele longe ook gewoon goed controlleren terwijl ze aan een enkele longe uit hun plaat zouden gaan.
Ik ga er van uit dat TS haar paard kent.
Dat dus..
Overigens allicht zo een met klipjes en lus om singel wel handig, dan kan je hem makelijk in de bak erafhalen, anders moet je singel weer los doen.
Hier ook slof gebruikt toen paard tijd stil had gestaan en weer opgebouwd mocht worden. Bij stal geen bak en paddock volkomen ongeschikt, paard maanden alleen aan de hand gestapt, moet je toch weer keer op. Hij is verkeersmak + en ik verwachtte van hem ook geen theater onder het zadel, maar moet hier wel drukke weg op om bij rijbak te komen. Om risico op blij paard dat net iets te snel wel jippieee!! zou denken als er allicht toch iets geks langs zou komen toch in te dammen, had ik er ook slof aan hangen. Beter dat dan in de boom hangen. Overigens kan ik hem ook buiten gewoon los laten hangen, als ie gaat steekt ie zijn kop in de lucht en als je hem zo ver vast had dat ie dat net niet kon, dan gaat ie ook echt niet. Achteraf niet nodig gehad, maar ach beter zitten met dan verlegen zonder.