Hoe heten deze teugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe heten deze teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:16

Ja precies dezelfde als jij hebt, heb ik dus weggegooid := oeps hahaha

Ik heb nu dus ook dezelfde teugels aan mijn hoofdstel. Alleen dan met stops ertussen. Zoals bij springteugels. :j hoop dat het zo een btje voor je te snappen is? Anders maak ik morgen een foto. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:19

Die van de ej zijn trouwens ook best fijn. Die heb ik ook wel is gehad. Maar zijn denk ik wel ietsie pietsie dikker dan de teugels van TS uit de openingspost.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 16:19

Heb bij de Agradi 2 verschillende 'teugels-die-in-de-buurt-komen-maar-niet-helemaal-gelijk-zijn' besteld. Eentje met stops en eentje zonder. Zal verslag doen als ze binnen zijn. Stond in de recenties dat ze soepel waren, dus hoop dat ik niet straks met opengeritste handschoenen zit. :D

Euforie schreef:
Anders maak ik morgen een foto.

Bedoel je fotos van de stops, of van de teugels? Van de teugels ben ik wel benieuwd. Wie weet wel iets interessants als derde optie. (of algemene kennisverrijking)

Euforie schreef:
Maar zijn denk ik wel ietsie pietsie dikker dan de teugels van TS uit de openingspost.

De teugels van de tweede foto uit mijn post zijn ook te dik. Is persoonlijk of je dat fijn vind rijden. Ze zijn wel wat stijf daardoor.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:51

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:28

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 23:34

SCC schreef:
denk dat deze onderstaande linkjes ook aardig in de buurt komen van de teugels die je bedoelt...
https://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/h ... lijnen.htm

Op de foto is het lastig te zien/in te zoomen op de teugel. Bedoelen ze met '2 rubberen griplijnen' dat alleen die twee stops van rubber zijn en dat de teugels zelf misschien van ander materiaal zijn? (Waar de teugels zelf van gemaak zijn is niet duidelijk vermeld)

SCC schreef:
en de webband teugel met griplijnen op deze site is naar mijn idee wat je zoekt qua teugels.
http://www.hippocare.nl/teugels.htm

Dit is een site met interessante teugels, zo ook die met suede, maar de fotos zijn zo klein dat ik niet goed kan inschatten waaruit de teugels bestaan en ook de omschrijving bevat weinig info.

Heeft iemand de "Teugels overtrokken met domy suede"?

moorcats schreef:

Die zouden inderdaad wel eens dicht in de buurt komen. Kan redelijk goed inzoomen, en als ik de omschrijving een aantal keer lees ( :o ) dan lijken het me leren teugels die met rubber overtrokken zijn, en waarvan de teugeleindes van polyester zijn. (of.... zijn alleen de teugeleindes van rubber en polyester? := Maar dat lijkt me ook vreemd.)

Wat erg, nooit gedacht dat ik zoveel twijfel kon hebben over iets simpels als ~teugel~ omschrijvingen.
Ik loop schijnbaar ernstig achter in mijn teugel materialen kennis.

- Teugel met twee rubberen griplijnen
    - Buffelleder met teugeleindes van polyester en antislip rubber
    - Teugels overtrokken met domy suede
    - Soft leather met onderhuidse stops
    - Smokkelteugel
    - Rubber doorweven bandteugel
    - Webband teugel met 2 griplijnen en stops