Ik rijd nu af en toe met deze, met name in ruw zand en op gras. Neopreen zou zeer slecht zijn heb ik gelezen? Dus dan zijn deze peesbeschermers helemaal funest?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Schade door peesbeschermers zal erg lastig te bewijzen zijn omdat het niet zo is dat je er vandaag mee rijdt en je paard gelijk stuk is.
Zoals met de meeste blessures bij paarden gaat het geleidelijk aan en zullen er meerdere dingen meespelen. Ik weet ook niet of het zo is, maar ik rijdt al jaren zonder en heb ook nog nooit last gehad van ernstige beenblessures. Zoals er ook weer heel veel mensen zijn die al jaren met rijden en er nooit last van hebben. Ik denk dat het meer een combinatie is van dingen die niet goed gaan. Dan dat er echt 1 oorzaak is. Hoor ook vaak genoeg dat mensen roepen dat hun paard een peesblessure oploopt in de wei persoonlijk denk ik veelal dat het tot uiting komt in de wei maar niet dat daar de oorzaak altijd ligt maar dat het een opbouw is van overbelasting die uiteindelijk te veel word.
Pipodipo schreef:Shanna, hoe weet je dat allemaal? In je eerste post stel je al dat paarden met beschermers zwakke pezen krijgen en nu ook drukplekken? Let je er speciaal op?
friesam schreef:Ik ken wel een pony met enorme schade omdat de eigenaresse vergeten is de beschermers af te doen.
Dat waren lelijke wonden en nu lelijke littekens.
Ik dacht meer dan 24 uur.
Ik rij zelf dressuurmatig zonder bescherming en met buitenrit en springen gewone peesbeschermers.
Met crossen wel corssbescherming en springschoenen.