Waar goedkope, grote zadelkast?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:18

Maar lieve meid, voor minder dan €200,- ga jij geen kant-en-klare kast vinden die naar jouw wens is en thuisbezorgd wordt. Dus is het een kwestie van wensen bijstellen of je budget aanpassen. :)

Je ouders hebben weinig tijd schrijf je, heb je niet een lieve opa/buurman/oom/kennis die je wil helpen met de kast?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:19

Citaat:
Hoi bedankt voor je antwoord.
Marktplaats staat niks binnen een straal van 50km, verder gaan we niet.
Ze zijn er zeker wel voor minder, maar die zijn van hout en we moeten van ijzer hebben. Kringloop heb ik al gekeken, was niks. Daarbij weet ik niet hoe je in ijzer moet boren.

Maar dan heb je toch al de conclusie getrokken zelf:
* hout past binnen budget maar wil je niet
* metaal past niet binnen budget maar wil je wel

Dus; of je budget omhoog of een houten kast nemen.

Als je daar uit bent dan kan Bokt helpen zoeken. Zolang je daar zelf niet uit bent houdt het op. Zonder toereikend budget en niet tweedehands te vinden, tja....

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 15:25

Keet schreef:
Maar er wordt ook al aangegeven dat nieuwe metalen kasten nu eenmaal veel geld kosten. Wat is bijvoorbeeld je budget :) kunnen we beter helpen met zoeken :)

Budget naar aanbod. Voor een mooie grote kast die nog in perfecte staat is is €120 echt niet zo veel. Maar als het een kast is die wat ouder is en die bijv. moet worden geschilderd rond de €70/€80.

mvdende

Re: Waar goedkope, grote zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:00

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 16:45

ice_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:29

Ik heb ook een prachtige kledingkast omgebouwd tot zadelkast, maar als je een autobus hebt is het ook super leuk om daarin een zadelkamer te bouwen! Wij hebben in onze bus planken gemaakt met zadelsteunen, dus als je met de auto weg gaat dan heb je al je spullen meteen mee! Zonder dat ze stuk gaan op beschadigen. Vergeet niet om e zadels vast te zetten voor als je over een heuveltje gaat! Anders zou dat zonde zijn. :) Wij hebben in ons busje 2 zadelsteunen, 2 hoofdstel haakjes, dekenrek en een buisje voor de zweepjes! Super handig!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 07:15

Bedankt allemaal voor de reacties. Helaas heb ik geen nuttige tips uit dit topic kunnen halen. Want er zelf 1 bouwens is gewoon niet mogelijk, alleen blijven sommige maar doordrammen dat het wel kan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:23

De meeste geven aan dat jou budget niet heel reëel is voor jou wensen voor een nieuwe kast, dus als er niet meer budget is zal je geluk op marktplaats moeten hebben of zelf moeten klussen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:27

Er staan juist nuttige tips in dit topic alleen heb je blijkbaar de behoefte niet om je middelen aan te passen. Een goede kast kost een hoop en dus is een klein budget niet reeël. Je kan ook niet bij de supermarkt een tros bananen a €1,50 kopen als je maar €0,50 hebt.

Plaats anders een advertentie op werkspot, daar kun je precies aangeven wat je wensen zijn, wat je budget is en de aannemer het materiaal laten leveren en bouwen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:33

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:45

Wij hebben die onderste kast, met 3 zadelsteunen aan de linker zijkant en 2 hoofdstelhangers aan de binnenkant van het linker deurtje. Dan een hele berg opbergbakken met deksel (Action) voor in de vakjes, en bovenop de kast hele grote doorzichtige kisten met deksel voor de dekens en Dekjes. Werkt perfect, mooi overzichtelijk en opgeruimd.
Dus de tip: gebruik ook de hoogte boven je kast.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:56

Ik heb wel bruikbare tips hier uit kunnen halen haha

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:40

volgens mij ben jij degene die een beetje door blijft drammen hoor TS, het is juist erg vriendelijk dat iedereen hier met je meedenkt
dat ze niet 1,2,3 jouw droomidee oplepelen is misschien wel omdat je wens een beetje onrealistisch is?
is een oude vrieskist niet iets voor je? het idee van het busje vind ik ook leuk, totaal onverwacht, maar wij weten niet wat jij thuis allemaal al wel en niet hebt staan natuurlijk, voor hetzelfde geld zit er opeens DE tip voor je bij
hopelijk komt er hierna nog een betere tip voor je... dit topic is nog maar net 2 pagina's.. wie weet! succes TS :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:53

Metaal is nu eenmaal duur en gaat lang mee en zijn niet zo modegevoelig waardoor ze nauwelijks tweedehands te vinden zijn.
Als je op internet gaat zoeken kom je wel ook goedkopere kastjes tegen, hier eentje voor 150 euro:
https://www.cavalo.nl/growi-basic-zadelkast.html

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:00

Gezien je budget vrees ik dat het enige wat je kan doen op dit moment is: Geduld hebben tot er iets 2e hands bij jou in de regio voorbij komt.

De andere opties zijn al genoemd: Kledingkast ombouwen, zelf knutselen. Paar steunen erin is vast wel iemand die je daarbij kan helpen, is niet super veel werk.

Zelf heb ik de houten kast uit je OP. Hele fijne kast, en goede kwaliteit. Heb hem wel zelf nog gebeitst zodat ie lang mee gaat.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:07

darkadia schreef:
Gezien je budget vrees ik dat het enige wat je kan doen op dit moment is: Geduld hebben tot er iets 2e hands bij jou in de regio voorbij komt.

De andere opties zijn al genoemd: Kledingkast ombouwen, zelf knutselen. Paar steunen erin is vast wel iemand die je daarbij kan helpen, is niet super veel werk.

Zelf heb ik de houten kast uit je OP. Hele fijne kast, en goede kwaliteit. Heb hem wel zelf nog gebeitst zodat ie lang mee gaat.

ik ben ook aan het rond kijken naar een zadelkast, deze staat hoog op het lijstje. Passen bij jou de dekjes gemakkelijk op de plank qua diepte?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:54

Ik heb de dekjes in de breedte liggen, dat past prima, kast is net niet diep genoeg om ze op zadelsteun te kunnen laten hangen. Daarnaast heb ik aan de buitenzijde van Mn kast zon dekenrekje gehangen om natte beschermers en dekjes te laten drogen.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:12

darkadia schreef:
Ik heb de dekjes in de breedte liggen, dat past prima, kast is net niet diep genoeg om ze op zadelsteun te kunnen laten hangen. Daarnaast heb ik aan de buitenzijde van Mn kast zon dekenrekje gehangen om natte beschermers en dekjes te laten drogen.

goede tip van het dekenrek, die ga ik onthouden! Had er nog niet eens over nagedacht :') :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:56

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:19

Ik denk dat zelf maken inderdaad handiger is als het aan je wensen moet voldoen.
Ik heb mijn eigen kast ook zelf gemaakt maar dan ben je ook duurder uit.. Rond de €200..
Maarja dan kun je ook weer jaren vooruit met iets wat naar je zin is!
Ik zou evt nog wat kunnen maken maar bezorgen is helaas geen optie dan..
Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:28

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:41

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 04:48

Ik heb wel goede tips gevonden in dit topic :+ Wat voor formaat kledingkast kopen jullie dan zo ongeveer?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 06:38

Texas02 schreef:
Ik heb wel goede tips gevonden in dit topic :+ Wat voor formaat kledingkast kopen jullie dan zo ongeveer?

Ik heb een computerkast omgebouwd tot een zadelkast, de kast mocht ik gratis ophalen via een weggeefhoek.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:48

Ik ga volgende week even langs kringloopwinkels denk ik :j