Nieuw zadel nu al kapot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:18

Jc's kunnen erg lang mee gaan. Wij hebben jarenlang heel veel plezier gehad van een JC.
Slecht zadel is het zeker niet.

Maar dit is gewoon een stukje afwerking wat minder netjes Is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:19

Gezien het feit dat er een extra gaatje in zit is waarschijnlijk de sjabloon verschoven tijdens het snijden.
Waarschijnlijk had hij de twee delen tegen elkaar zitten en stak het toen te ver naar voren zodat het geschoven is en de pin er opnieuw ingezet is.
Ik zou het sowieso wel melden en kijken of je korting kan afdingen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:21

JC vind ik echt een prut merk.
Heb een tijdje op zo'n stuk karton gereden. Wat een ellendig stuk zadel zijn die dingen zeg. Eerst past het en later schoof het van voor naar achter en nog 3x heen en weer.

Zou je in PB kunnen sturen om welke ruiterzaak dit gaat? Dit verkooppraatje heb ik namelijk eerder gehoord. Hebben ze ook opgehangen tegen de persoon verteld over dat zadel waar ik op gereden heb.

Mungbean

Re: Nieuw zadel nu al kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:26

Suikermeisje, je kan ze niet vergelijken met een Europees merk.
Voor zijn prijs zijn ze echt niet verkeerd, sommige gaan rustig 15 jaar mee.
De wol is vaak wel echt heel slecht en het is aan te raden die meteen te laten vervangen. Ik ben ze wel tegen gekomen waar zelfs links en rechts verschillende vulling in zat.
Hetzelfde met de goedkope euroriding tak, die komen uit dezelfde hoek en hebben dezelfde bemerkingen.
Voor een klein budget echter zeker niet slecht en als je niet beter kent dan zit het prima :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:28

Klopt. Met m'n eigen zadel ook veel te verwend denk ik. (Maatwerk).
Maar ik zou voor dat geld dan liever een goed tweedehands zadel aanschaffen en de vulling aanpassen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:40

Dat werkt niet altijd op ronde ponies.
JC heeft een vrij specifieke markt wat dat betreft.
De Euroriding Topas is vergelijkbaar, zit echt ongemakkelijk maar toen mijn Dallas 4 was, was er geen enkel ander merk wat daarop bleef liggen dus was ik helaas gedwongen op dat zadel te rijden tot ze wat meer definitieve vorm kreeg waarna ik het goedkope zadel deels heb laten namaken door een Engelse zadelmaker maar dan dus de verbeterde versie in feite. Het paste toen voor beide :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:13

Ik heb in de afgelopen 6 maanden 4 verschillende zadels gehad, 2x topreiter en een boomlozeen deze, na veel zoeken is dit een zadel wat wel op mijn 22 jarige pony past, en gezien zijn leeftijd is de kans dat het over 6 maanden niet meer past redelijk groot, ik ben voor nu blij met mn zadel maar maakte me wat zorgen over die spleetjes, nu ik weet dat het gewoon de afwerking is, is het prima!

@suikermeisje, ik stuur je een pb

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:44

Ik zou het hoe dan ook de moeite vinden om te zien of je hiermee een korting kunt krijgen. Al is het maar 5% is dat toch weer een leuk hoofdstel zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:59

Sizzle schreef:
Ik zou het hoe dan ook de moeite vinden om te zien of je hiermee een korting kunt krijgen. Al is het maar 5% is dat toch weer een leuk hoofdstel zeg maar.

Ja dat wel, maar heb er een hard hoofd in dat het lukt. Normaal mag je bij die winkel 1x gratis komen opvullen als je het zadel daar hebt gekocht, dit zadel niet, gezien het een outlet model is..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:09

Outlet of niet
Ze zijn met die outlet spul naar je pony gekomen of hebben de moeite gedaan het te komen passen
Dan mogen ze ook wat nazorg leveren

Ga maar melden dat de leerdelen wijken .

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:23

Misschien mag je hem niet terugbrengen, maar de kosten van reparatie kunnen ze wel op zich nemen. Een zadel van dit merk hoort jaren mee te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:32

Het is niet een reparatie, dat is een nieuw zweetblad. Het is niet kapot maar een productie fout.
Hoe ziet eigenlijk de andere kant eruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:34

Heb verder niet alle reacties gelezen maar vind het er niet als een 100% nieuw zadel uit zien eerlijk gezegd, ook op de eerste foto niet.. Zou er inderdaad toch echt even mee terug gaan, outlet en flinke korting of niet dit hoort gewoon niet en kan je niet verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:03

Sizzle schreef:
Het is niet een reparatie, dat is een nieuw zweetblad. Het is niet kapot maar een productie fout.
Hoe ziet eigenlijk de andere kant eruit?

De 2e foto is van de ene kant, de 3e van de andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:12

Annet_Dottie schreef:
Heb verder niet alle reacties gelezen maar vind het er niet als een 100% nieuw zadel uit zien eerlijk gezegd, ook op de eerste foto niet.. Zou er inderdaad toch echt even mee terug gaan, outlet en flinke korting of niet dit hoort gewoon niet en kan je niet verkopen.

Misschien vertekend de foto wat, moet wel zeggen dat het leer ook niet van de beste kwaliteit is, maar dat wisten we al voordat we hem kochten. Ik ben van plan om het wel even aan de winkel voor te leggen waar ik tegen aan loop!

Zelf vind ik het geen mooi zadel, eerlijk is eerlijk, maar hij past en dat is het belangrijkst!!!!

Even een andere foto, door de stoffe kniestukken en lelijke beugelriemen vind ik hem ook niet nieuw lijken, maar Als ik alleen naar het zadel kijk wel (met name singelstoten waren duidelijk nieuw)
Afbeelding

Sorry voor eventuele typefouten trouwens, soms typ ik iets te snel :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:15

Dit is idd een stukje afwerking die beter had gemogen maar je vaak ziet bij B-merken.
Gaten zullen niet groter worden, maar mooi is het niet.
Terug gaan naar de winkel kan, maar denk niet dat ze veel voor je gaan doen.
Daarnaast heb je het zadel bekeken (zelfs gepast) voor je hem kocht, dus terug brengen zit er dan niet meer in.
Had je hem online gekocht was dit een heel ander verhaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:18

Welk type is dat?
Is dat de Junior?
Ik heb wel het idee dat het een verouderd type is wat sowieso korting op had mogen leveren.
Normaal ligt de prijs niet veel hoger dan 1100-1200 euro. Een outlet zadel zou ik -20% verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:19

HTM schreef:
Dit is idd een stukje afwerking die beter had gemogen maar je vaak ziet bij B-merken.
Gaten zullen niet groter worden, maar mooi is het niet.
Terug gaan naar de winkel kan, maar denk niet dat ze veel voor je gaan doen.
Daarnaast heb je het zadel bekeken (zelfs gepast) voor je hem kocht, dus terug brengen zit er dan niet meer in.
Had je hem online gekocht was dit een heel ander verhaal.

Zo dacht ik er ook over, maar we gaan het zien, moet van de week toch nog even terug voor beugels en beugelriemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:20

Sizzle schreef:
Welk type is dat?
Is dat de Junior?
Ik heb wel het idee dat het een verouderd type is wat sowieso korting op had mogen leveren.
Normaal ligt de prijs niet veel hoger dan 1100-1200 euro. Een outlet zadel zou ik -20% verwachten.

Ik zou niet weten welk type om eerlijk te zijn, mevrouw zei tegen ons 1400, maar wij hebben hem voor ongeveer 400 gekocht

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:22

Voor 400 zou ik inderdaad niet verder zeuren :D
Ik dacht dat je 1400 betaald had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:26

Sizzle schreef:
Voor 400 zou ik inderdaad niet verder zeuren :D
Ik dacht dat je 1400 betaald had :')

Gelukkig niet *\o/*

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:15

het is inderdaad wel een oud model jc maar opzich voor 400€ denk niet een al te slechte deal. Qua spleten en gaatje inderdaad gewoon een afwerkfout, gok dat ze wbt gaatje eerst verkeerd genageld hebben en toen stukje verder in het leer alsnog het pennentje hebben ingeklopt.

dit soort foutjes zie je veel bij B merken en de goedkopere varianten van A merken ook trouwens( ja inclusief passiers, stubbens, prestige etc) De kwaliteitscontroles zijn gewoon iets lager omdat er meer zadels gemaakt moeten worden dan bv bij de top van merken.

Maar, dat durf ik als alleen dit mis is met je zadel wel te stellen, er is niets aan de hand met je zadel!