Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Japeloup schreef:MWM klopt zeker. De ruggen van de paarden worden steeds korter (helaas).
Japeloup schreef:@fossfechten: jou zadel is echt geen vergelijk met de badkuipzadels. De zitting is vlak en daardoor geeft dat de ruiter de ruimte om met z'n zit te communiceren.
_Rataplan schreef:http://cdn.nlhors-mansfield.savviihq.co ... vestar.jpg
Hier een foto wat naar mijn idee een voorbeeld is van hoe het niet moet. Amazone zit helemaal geforceerd en kan de gangen alleen nog maar uitzitten door naar achteren te gaan hangen.
Roodvos schreef:Maar het verontrustende vind ik dat je dit beeld ziet bij ruiters van de GP tot de B, prof's en amateurs.
_Rataplan schreef:Aangezien ik niet met zekerheid weet met welke zadels deze mensen rijden, vind ik het te speculatief om hier in het topic een naam te noemen. Ik heb je een PB gestuurd. En daarbij met nadruk: het is een vermoeden, ik heb er geen bewijs voor.Roodvos schreef:Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat deze diagonale zit sterk gerelateerd is aan een bepaald merk dressuurzadel dat nu heel populair is. Je kunt dit soort plaatjes ook gewoon hier op Bokt vinden in de ITP topics.
Ik ben wel heel benieuwt welk merk je bedoeld.
germie schreef:De Fryso Legacy vind ik dan juist weer een badkuip die mij totaal uit balans brengt en naar voren kiept. Eén keer op de Legacy van een stalgenootje gereden, ik was blij dat ik er weer af mocht. Ik moest in een soort half verlichte zit schuin naar voren lichtrijden om tijdens het sta->zit een onzachte botsing met de lepel halverwege te vermijden (vond het paard ook niet leuk). Ik moet toegeven, het was wel een unieke ervaringIk rij fijn op hele platte zadels zonder steun, of juist op de Fryso Legacy. HEERLIJK en die doet het echt goed voor mijn zit.
Kaitlyn schreef:Roodvos, dan ben ik ook wel benieuwd welk merk zadels je bedoelt.