Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:22

smit_ilse schreef:
Worden de plekken rondom de scheuren ook wit? Wij hadden er 1 op stal staan die dit probleem ook steeds had. Via de da heeft die toen wat gekregen hiervoor. Durf alleen niet te zeggen hoe dat spulletje heet

Jaaa!! Nooit bloed.. nooit rood.. alleen maar wit en een klein scheurtje!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:23

Als je de binnenkant insmeert met vaseline waardoor het bit glijdt en de huid niet stuk kan trekken? Misschien met lipspul met appelsmaak voor mensen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:23

Ik denk dat juist een dun bit de oplossing kan zijn, als er weinig ruimte is in de mond.

Ongebroken ligt imo het rustigst en knelt niet in de mondhoeken.

Is de maat goed? Niet net te krap of te breed?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:25

Indestal schreef:
Als je de binnenkant insmeert met vaseline waardoor het bit glijdt en de huid niet stuk kan trekken? Misschien met lipspul met appelsmaak voor mensen?

Vaseline,
Sudocreme
Effol maulbutter
Levertraan.. allemaal geprobeerd..
Zonder vet blijft het eigenlijk het langst goed..

Mijn hulstrens was ook een dun bitje maar daar komt dat tussenstukje dan weer teveel naar de mondhoek
Laatst bijgewerkt door Cheminee op 11-06-17 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:25

Sommige winkels hebben test bitten. Aangezien dit dure bitten zijn, kan je die uitproberen :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:25

Nibbit schreef:
Ik denk dat juist een dun bit de oplossing kan zijn, als er weinig ruimte is in de mond.

Ongebroken ligt imo het rustigst en knelt niet in de mondhoeken.

Is de maat goed? Niet net te krap of te breed?

Jaa maat is goed.. 11,5 kom ik in problemen met de bitringen die te klein zijn.. 12,5 houdt hij mooi ruimte over

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:26

KellyDV schreef:
Sommige winkels hebben test bitten. Aangezien dit dure bitten zijn, kan je die uitproberen :)

Hier in omgeving den helder heb ik nog geen winkels kunnen vinden.. tips welkom en ben bereid om in Noord-Holland echt wel Eem stukje te rijden!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:26

Vet maakt week. Dus juist kwetsbaar. Hier gebruikte ik aluin (voor scheerplekjes bij mannen) op advies van de bitfitter.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:27

gewoon lekker de afspraak met de bitfitter afwachten! Als je een goede bitfitter hebt dan komt dat goed en dan heb je daar geen last meer van. In de tussentijd kan je er aambeien zalf op smeren. Dit was het advies van mijn bitfitter.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:27

Cheminee schreef:
KellyDV schreef:

Hier in omgeving den helder heb ik nog geen winkels kunnen vinden.. tips welkom en ben bereid om in Noord-Holland echt wel Eem stukje te rijden!!

Ik ga eens even voor je op zoektocht!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:28

Renskexb schreef:
gewoon lekker de afspraak met de bitfitter afwachten! Als je een goede bitfitter hebt dan komt dat goed en dan heb je daar geen last meer van. In de tussentijd kan je er aambeien zalf op smeren. Dit was het advies van mijn bitfitter.

Ik weet niet of het een goeie bitfitter is.. geen ervaring mee.. via een DA praktijk zijn website bij haar terrecht gekomen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:29

Zolang je niks hebt gevonden kun je ook zolang met een sponsbitje rijden.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:29

Cheminee schreef:
Renskexb schreef:

Ik weet niet of het een goeie bitfitter is.. geen ervaring mee.. via een DA praktijk zijn website bij haar terrecht gekomen.

mijn bitfitter is Linda Dorland, zij meet ook hoofdstellen aan die je ook zou kunnen proberen. http://www.bitpassen.nl/

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:30

Toch is het jammer dat er nog steeds geen mondhapper bestaat waardoor bitten op maat gemaakt kunnen worden :D ik ben ook nog steeds zoekende, ondertussen liggen er hier al 10 bitten...

De bitfitters hebben weer prachtige nieuwe ontwikkelingen en rete duur, maar vraag mij af of ze echt wel beter zijn.

Ik denk probeer eens een harry horse bitje van 20 euro van ijzer, geen koper of andere legeringen..

xLiez

Ik heb ook een pony met een gevoelig mondje en voor ons was de Myler wel het ideale bit. Ik heb die met een level 2 tongboog. :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Heb je een foto van het letsel? Dan kan ik beter inschatten wat er gebeurt en wat voor bit er bij past. Ik heb namelijk wel iets in mijn hoofd.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:32

nicky_rilana schreef:
Heb je een foto van het letsel? Dan kan ik beter inschatten wat er gebeurt en wat voor bit er bij past. Ik heb namelijk wel iets in mijn hoofd.

Nee dat probeer ik te maken maar het zit teveel aan de binnenkant waardoor ik er dus niet goed bij kom met mijn camera. Moet bijna mijn telefoon in zijn mond steken om hem in beeld te krijgen :+

Maar wat Had je in gedachten :)?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:36

Cheminee schreef:
smit_ilse schreef:
Worden de plekken rondom de scheuren ook wit? Wij hadden er 1 op stal staan die dit probleem ook steeds had. Via de da heeft die toen wat gekregen hiervoor. Durf alleen niet te zeggen hoe dat spulletje heet

Jaaa!! Nooit bloed.. nooit rood.. alleen maar wit en een klein scheurtje!

Ik weet van haar dat ze ook diverse bitten heeft geprobeerd maar niks werkte. Zou is overleggen met je da voor je nog meer soorten bitten probeerd.

Cheminee

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:37

Dankjewel! Ik ga morgen zeker even bellen voor advies!

smit_ilse

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:38

Graag gedaan!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:38

Bijt hij op zijn wang? Misschien te druk met bit bezig? En met een balletje waar mee hij kan spelen? Ik heb er een met een plaatje, daar speelde mijn vorige paard mee, met andere bitten werd hij strak en stijf in de mond.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:38

Misschien ook wel een dingetje om te vermelden..
Paard heeft veel last van wondjes

Als ik zijn zweet niet goed genoeg wegpoets dan heeft hij in no time een singel wondje of bij zijn neusriem of achter zijn oren bij zijn kopstuk..

Tijd voor bubbeltjes plastic :Y)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:39

Indestal schreef:
Bijt hij op zijn wang? Misschien te druk met bit bezig? En met een balletje waar mee hij kan spelen? Ik heb er een met een plaatje, daar speelde mijn vorige paard mee, met andere bitten werd hij strak en stijf in de mond.

Nee het is echt zijn mondhoek.. :(

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:44

Cheminee schreef:
nicky_rilana schreef:

Nee dat probeer ik te maken maar het zit teveel aan de binnenkant waardoor ik er dus niet goed bij kom met mijn camera. Moet bijna mijn telefoon in zijn mond steken om hem in beeld te krijgen :+

Maar wat Had je in gedachten :)?

Ja dat ligt aan het letsel.

Ik hen even een foto van internet af gehaald.

Zit het letsel meer op de plaats van het streepje? Of is het meer de plaats van het puntje?

Afbeelding

lovenoblesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:47

waarom probeer je geen leren bitje of eentje met rubber? misschien werkt dat wel!