Bitloze hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:24

Ik werk bij HH en wij krijgen regelmatig berichtjes van klanten dat ze zo blij zijn met hun HH bitloze hoofdstellen :-).

Toasted

Re: Bitloze hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 14:27

Oh wat fijn om te horen! Maakt me alleen nog maar nieuwsgieriger hihi

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:29

Floortz schreef:
Ik heb de Lato (grote maat, iets aangepast kopstuk want dat was veul veul te groot) maar mijn paard doet het er niet goed op. Hij gaat dan zelf een beetje de navigatie overnemen... :Y) als iemand een kaak- of kinkruiste wil ruilen voor een Lato; ik houdt me aanbevolen.

In welke maat heb je de Lato?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:39

Toasted schreef:

Wist je dat we ook een Kaptoom hebben waar je bitloos mee kunt rijden (ook met bit trouwens)? Die is helemaal te gek, super pasvorm, goede kwaliteit. Hij heet "Kaptoom leder". Ze gaan bij ons superhard, volgens mij zijn ze bij ons zelfs op dit moment uitverkocht. Maar liggen vast nog wel ergens in de winkel.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:41

astridastrid schreef:
Toasted schreef:

Wist je dat we ook een Kaptoom hebben waar je bitloos mee kunt rijden (ook met bit trouwens)? Die is helemaal te gek, super pasvorm, goede kwaliteit. Hij heet "Kaptoom leder". Ze gaan bij ons superhard, volgens mij zijn ze bij ons zelfs op dit moment uitverkocht. Maar liggen vast nog wel ergens in de winkel.

Is dat deze?
https://cdn.agradiservices.net/products ... 746778.jpg

Ziet er tof uit! Alleen zo te zien kan het paard de ringen wel op de neus voelen, om die reden zou ik hem zelf niet willen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:46

Die aan de zijkant ja, daar doe je inderdaad de teugels aan (bij bitloos).

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:49

Ik bedoel die op de neusriem, de kaptoomringen. De ringen zitten tussen het tuigleer en het onderleg-leeg bevestigd, waardoor het tuigleer nu 'mooi' recht is, en het onderlegde leer een bobbeltje maakt. Dat gaat het paard dus op de neus voelen.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:05

Mariett schreef:
Is dat deze?
https://cdn.agradiservices.net/products ... 746778.jpg

Ziet er tof uit! Alleen zo te zien kan het paard de ringen wel op de neus voelen, om die reden zou ik hem zelf niet willen.

Die ziet er wel goed uit als je het mij vraagt, zo kun je evt zelfs op een dubbele teugel rijden.

Heeft er hier iemand overigens ervaring met rijden op een kaptoom? Ben erover aan het denken om mijn paardje er volgend jaar mee in te rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:54

Toasted schreef:
Op touwhalsters.nl staan ook een aantal mooie thanks! En ook niet zo duur.

@Monique: Ik wil liever echt een hoofdstel gezien dat toch wat meer aansluiting geeft op het hoofd om zo de nodige ruis te voorkomen. :)

Ok. Mijn halster sluit helemaal aan overigens. Ik had eerst inderdaad een halster wat veel te veel kon bewegen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:59

Granoek schreef:
In welke maat heb je de Lato?

Volgens mij is het een ruime full. Mijn paard heeft een stevig hoofd, en heeft normaal full. Deze was te groot. Paar gaatjes bijgeprikt, en een nieuw kopstuk gemaakt want dat was enorm. Ik heb het andere kopstuk nog wel (ergens).
Het is de linker op deze foto met iets andere gespen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:27

Ik heb de FRA Pardoes, idd ff goed afstellen want bij een fijn hoofdje willen de bakstukken wat omhoog naar het oog komen. Dan moet je even spelen met je neusriem. Bevalt prima, ben gewoon van de ene dag op de andere overgestapt en nog niet terug gegaan. Beestje doet 't even goed zonder bit als met dus ja, dan lekker maar niets in haar waffel.

Toasted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 21:29

Ik heb de HH sidepull in maat cob besteld, ben benieuwd! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:47

Ik weet niet eens precies wat ik heb (tweedehandsje van MP) maar je kan er zowel kaakgekruist, kingekruist als sidepull mee rijden. Kaakgekruist ging prima, de rest heb ik (nog) niet geprobeerd.
Bij de kaakgekruiste manier zou de keelriem er ook afgehaald kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding

Bij mijn vorige paard had ik een Voest Crosslink hoofdstel (Dr Cook - type) die beviel ook goed en daar lijkt deze wel op. Ik heb ook een Micklem Multibridle die je op verschillende manieren bitloos kan gebruiken, maar de release van de kaakgekruiste versie vind ik wat stroef.

Met sidepull heb ik geen ervaring, ik ben benieuwd hoe die HH gaat bevallen.
Ik lees nieuwsgierig even mee ;-)

Toasted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 11:17

@myca; ik laat het weten hoe hij bevalt! En hoe hij staat haha :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 15-05-17 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Toasted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 19:55

Ik heb hem woensdag meegenomen naar Sjors om te passen en hij paste! Dus meteen weer naar huis meegenomen om hem lekker in te vetten en vandaag hebben we ermee gereden, echt heerlijk!! Hij reageert er veel beter op dan op een touwhalster en hij staat ook nog eens mooi. Hij moet nog wel een beetje gevormd worden naar zijn hoofd maar ik ben erg blij met deze aankoop. :D

Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:01

Staat mooi toasted! Inderdaad lekkerder ook voor je paard dan een touwhalster, die zijn al snel te scherp qua inwerking.