wedstrijd set met rood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:14

LadyMadonna schreef:
Ik bedoelde de bonte, maar die van jou ik ook knap hoor _O-

ohh blond O:)

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 13:37

LadyMadonna schreef:
Gave pony heb je!
Onthoudt dat het een wedstrijd is en geen carnavalsshow. Ik zou 1 ding pakken dat eruit springt (jasje of dekje) en verder echt details, dus inderdaad een bood biesje of een rood knoopje...

jaaa bedankt! ben zelf ook helemaal weg van haar! <3 ze is helaas niet helemaal van mij. -O- maar vanaf 4 juni gaat ze wel wss in de volle lease! *\o/*

ja idd, ik ben meestal van té veel mooie spulletjes.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:48

In deze set reed ik rond.
Afbeelding

Wat ik heb gemerkt met 'kleur' in je wedstrijd outfit: houd het rustig!! Ik koos voor mijn zwarte laarzen bij een zwarte cap en zwart tuig. Als ik mijn bruine laarzen of blauwe cap op had werd het geheel echt een ratjetoe van vanalles. Jury moet ook niet teveel afgeleid worden he :-p

p.s. Jasje is te koop ;-)

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 13:49

okay;
mijn uitkomst tot nu toe is dit:

ik: rood rijjasje, rode plastronspelt, witte rijbroek (1. rode afwerking?), rode sporenbandjes (2. zal ik t doen?)
pony: wit dekje met rode bies, bordeauxrood hoofdstel (3. zal ik rood of witte touwhalster frontriem doen? is namelijk zo saai, zon frontriem zonder iets erop of eraan.... :j ), geen oornetje (ben erachter gekomen dat ze er onrustig van wordt :(:) ), en tja gwn een zwart zadel. rode beugels (4. zal ik de gok wagen?? :+ )

misschien ben ik wat vergeten :z

hoop dat ze waardering hebben voor mij en mn koetje }:0 op de wedstrijden in mn nieuwe set! <3

als ik het af en klaar heb zet ik hier wat fotos van t resultaat! ;)

okay, nog tips? (of tops natuurlijk :D ) zet het er gerust onder, het topic gaat niet dicht voor mn verjaardag is geweest (ik ge het lekker allemaal aan mn famillie vragen hahaa) ben 4 juni jarig. dan nog foto van hoe de set is geworden en dan gooi ik m dicht.

ik heb de vragen genummerd, das makkelijk antwoorden..... _/-\o_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:58

Rood met bordeaux zou ik niet doen. Rood is al druk genoeg, als je verschillende soorten rood pakt wordt het slordig en onverzorgd. Net zoiets als dat je in het grijs zou starten maar dan je jasje, dekje en cap allemaal een andere kleur grijs :=

Gekleurde hoofdstellen op wedstrijd vind ik sowieso niks. Kies dan liever een hoofdstel in de zelfde kleur als je zadel met een rood onderlegde neusriem en iets roods in de frontriem. Uiteraard zelfde kleur rood als je jasje en als de details in je dekje.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:04

Idd maak het niet te bont. Je paard is al bont dus al vele kleuren als jij ook nog een knallende kleuren gaat nemen zal een jury dat onbewust meenemen in de punten.

Zou de grote basis dingen rustig houden zoals je jasje en je laarzen de rest mag wat vrolijker maar pas ermee op.

Rij zelf met een bordeaux zadel en hoofdstel en een bruin jasje en witte rijbroek (geen creme). Mensen zeiden waarom geen bordeaux laarzen.... waarom... het worden dan teveel verschillende kleuren en dat gaat opvallen. Wat mij opvalt met gekleurde laarzen is dat als ze bewegen het erg opvalt en storend werkt.
Je gaat er naar kijken en let minder op de rest.

Van mij mogen er wel wat meer regels zijn qua kleuren gekte..

Jaan81

Re: wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:07

Ik zou ook geen rood hoofdstel nemen, zeker niet als het een andere kleur rood is dan de rest. Je hebt een zwart zadel, er zijn superleuke zwarte hoofdstellen die rood onderlegd zijn. Dat zou denk ik erg leuk staan erbij.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 14:08

Koper schreef:
Rood met bordeaux zou ik niet doen. Rood is al druk genoeg, als je verschillende soorten rood pakt wordt het slordig en onverzorgd. Net zoiets als dat je in het grijs zou starten maar dan je jasje, dekje en cap allemaal een andere kleur grijs :=

Gekleurde hoofdstellen op wedstrijd vind ik sowieso niks. Kies dan liever een hoofdstel in de zelfde kleur als je zadel met een rood onderlegde neusriem en iets roods in de frontriem. Uiteraard zelfde kleur rood als je jasje en als de details in je dekje.

kijk even naar de foto. het is meer donker-bruin. geld dan nogsteeds hetzelfde? -O-

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 14:08

Jaan81 schreef:
Ik zou ook geen rood hoofdstel nemen, zeker niet als het een andere kleur rood is dan de rest. Je hebt een zwart zadel, er zijn superleuke zwarte hoofdstellen die rood onderlegd zijn. Dat zou denk ik erg leuk staan erbij.

helaas, ik mag geen nieuw hoofdstel.
mis mag het wel, maar ik durf het ff ni te vragen want vraag al zoveel... -O- mis over een tijdje.... *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:10

Ik heb de foto goed bekeken :) En heel toevallig is rood (echt rood) mijn lievelingskleur maar ik vind het niet bij je hoofdstel passen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:11

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:19

Ik rijd ook in een rode set, zelf rode/zwarte accenten op een wit dekje gemaakt, een rood/witte plastronspeld en een zelf gemaakte rode frontriem (die je niet kunt zien door de kuif :+ ). Een witte rijbroek met rode afwerking (niet uitgezocht, maar tegenaan gelopen voor 2.50 dus tsja, dan maar doen :D ) en een bruin jasje met bruine cap omdat dat de goedkoopste waren :o Maar ik zou zelf liever helemaal in het zwart gaan, maar dan moet ik eerst nog even sparen... :o

Afbeelding

En op wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Qua te druk, ik was bang dat dat van mij veel te druk zou zijn, maar zoals de accenten in de frontriem, dekje en plastronspeld zitten, vind ik het reuze meevallen. Ik vermoed dat als je jasjes, dekjes en tuigage in felle kleuren zou hebben dat het dan gauw te druk is, zolang het accenten zijn, dan is het gauw te doen. Dat hoofdstel hierboven met rood onderlegd, daar heb ik dan wel weer een zwak voor :+ Maar ik vermoed dat dat té gaat zijn...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:34

Op facebook kwamen voor 30 euro nieuwe zwarte hoofdstellen met rood onderlegd en rode bling frontriem voorbij.

Ik zou met dit hoofdstel zeker geen rood jasje en rode assesoires doen dat vloekt flink.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 14:45

friesam schreef:
Op facebook kwamen voor 30 euro nieuwe zwarte hoofdstellen met rood onderlegd en rode bling frontriem voorbij.

Ik zou met dit hoofdstel zeker geen rood jasje en rode assesoires doen dat vloekt flink.

link???

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 14:46

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 14:51

btw, ik rij nu zo (ni op wedstrijd hoorw)
Afbeelding

en dan dit hoofdstel?
Afbeelding
op deze pony:

Afbeelding

ik ben bang dat het hoofdstel te druk wordt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:57

Ik denk een zwart hoofdstel met iets subtieler rood (alleen onderlegde frontriem of zo) dat dat mooier is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:58

Ik vind die neusriem veel te breed en lomp voor jouw pony. Denk dat een zwart hoofdstel met een smallere neusriem en een frontriem met mooie rode steentjes of een rood onderlegje hem veel beter zouden staan.

Edit: zelfde als friesam dus :)

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:00

Koper schreef:
Ik vind die neusriem veel te breed en lomp voor jouw pony. Denk dat een zwart hoofdstel met een smallere neusriem en een frontriem met mooie rode steentjes of een rood onderlegje hem veel beter zouden staan.

okay, ik zal wel even rond gaanm zoeken, tips? mag niet te duur worden helaas... ben nog maar een kind, afhankelijk van mn ouders... -O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:01

Ik start in het springen in het rood.
Afbeelding

Ik heb een rood jasje, rode beugels, rood dekje en rode beschermers.

Zit er nog aan te twijfelen dat als ik ooit spoortjes vindt in dezelfde kleur ook rode spoortjes om te doen, maar dat is het dan ook.

Verder heb ik bruin tuig en een simpele parelfrontriem. Wilde daarin juist niks met rood doen om te voorkomen dat het echt druk wordt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:03

Ik heb: rood jasje, wit dekje met blauwe en rode rand. Donkerblauw oornetje met rood randje.
Beugels zwart met daarin het beugelblokje rood.
Volgens mij was dat het wel. Maar dat was nog subtiel. Geen rood aan het hoofd. Denk dat dat veel te druk wordt!

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:04

Nena_Kling schreef:
Koper schreef:

okay, ik zal wel even rond gaanm zoeken, tips? mag niet te duur worden helaas... ben nog maar een kind, afhankelijk van mn ouders... -O-

Zwarte hoofdstelletjes heb je al vanaf 30 euro. Frontriemen geen idee, die gebruik ik niet.

Overigens stuur ik gerust mijn paard met rode teugels, neusriem, beugelriemen en zelf een rode cap op de baan in. Maar ik ben niet gebonden aan de regeltjes van de KNHS :D
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-05-17 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:05

Kaitlyn schreef:
Ik start in het springen in het rood.
[ Afbeelding ]

Ik heb een rood jasje, rode beugels, rood dekje en rode beschermers.

Zit er nog aan te twijfelen dat als ik ooit spoortjes vindt in dezelfde kleur ook rode spoortjes om te doen, maar dat is het dan ook.

Verder heb ik bruin tuig en een simpele parelfrontriem. Wilde daarin juist niks met rood doen om te voorkomen dat het echt druk wordt.

ik heb nu een gelijke set aan tuig. behalve dan nog het jasje, maar die krijg ik.
maar ik moet het tijdens dressuur ook kunnen dragen. het liefst een combiset.
maar tijdens dressuur zonder peesjes enzo dan. maar dan wel gwn voporderest het zelfde. heb veelzeidigheidszadel.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:09

welke als ik zou moeten kiezen? (gaat om beetje richting)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

mn ponytjeee
Afbeelding

met een heel ander idee komen kan ook!

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:12

Grainey schreef:
Ik rijd ook in een rode set, zelf rode/zwarte accenten op een wit dekje gemaakt, een rood/witte plastronspeld en een zelf gemaakte rode frontriem (die je niet kunt zien door de kuif :+ ). Een witte rijbroek met rode afwerking (niet uitgezocht, maar tegenaan gelopen voor 2.50 dus tsja, dan maar doen :D ) en een bruin jasje met bruine cap omdat dat de goedkoopste waren :o Maar ik zou zelf liever helemaal in het zwart gaan, maar dan moet ik eerst nog even sparen... :o

[ [url=m/GyaPgo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op wedstrijd:
[ [url=m/kFPcE0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MgXElB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua te druk, ik was bang dat dat van mij veel te druk zou zijn, maar zoals de accenten in de frontriem, dekje en plastronspeld zitten, vind ik het reuze meevallen. Ik vermoed dat als je jasjes, dekjes en tuigage in felle kleuren zou hebben dat het dan gauw te druk is, zolang het accenten zijn, dan is het gauw te doen. Dat hoofdstel hierboven met rood onderlegd, daar heb ik dan wel weer een zwak voor :+ Maar ik vermoed dat dat té gaat zijn...

wauw. ziet er supergaaf uit, ik neem zon dekje en plastron als voorbeeld.