Hier is trouwens niet de sperriem gebruikt

Ze word voor het wegstappen al nageefelijk gevraagd zodat als ze wegstapt het vanuit de achterhand komt.
Tijdens het stappen en draven loopt ze nog niet de hele tijd nageefelijk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amberkelsey schreef:Mijn pony leert nu om nageefelijk te leren lopen en dit doet ze niet zonder verzet, mond open, tong eruit, hoofd omhoog.
Toen zei mijn instructeur:"heb je misschien een sperriem, want dan kan ze haar mond niet meer open doen en haar tong niet meer naar buiten gooien"
Ik zei:"ja die heb ik"
Maar eigenlijk vond ik het zielig, want ja misschien zoekt ze niet naar de goede oplossing maar heeft ze echt pijn in haar mond...![]()
Dus vraag ik om jullie mening, is een sperriem zielig of niet?
Xsofjex schreef:Het gebruik van een sperriem is als je hem voor de goede bedoeling gebruikt niet zielig. Je gebruikt hem zodat het bit goed en stabiel in de mond ligt
Xsofjex schreef:Het gebruik van een sperriem is als je hem voor de goede bedoeling gebruikt niet zielig. Je gebruikt hem zodat het bit goed en stabiel in de mond ligt
Resistance schreef:Fabeltje. Als je wil dat het bit stabiel in de mond ligt kan je evengoed met een lage neusriem rijden. Met een sperriem snoer je uiteindelijk gewoon de mond dicht.
Zoolgangster schreef:Resistance schreef:Fabeltje. Als je wil dat het bit stabiel in de mond ligt kan je evengoed met een lage neusriem rijden. Met een sperriem snoer je uiteindelijk gewoon de mond dicht.
Resistance schreef:Xsofjex schreef:Het gebruik van een sperriem is als je hem voor de goede bedoeling gebruikt niet zielig. Je gebruikt hem zodat het bit goed en stabiel in de mond ligt
Fabeltje. Als je wil dat het bit stabiel in de mond ligt kan je evengoed met een lage neusriem rijden. Met een sperriem snoer je uiteindelijk gewoon de mond dicht.