wwillemijn schreef:Ik kijk ook altijd naar het aanbod op marktplaats. Staat er van een merk veel op dan ga ik rond zoeken naar info hoe dat komt. Anatomica en custom staan er erg veel op. Van sella ook wel aardig wat. Tribal maar zelden. Wat denk ik dan betekent dat ruiters dan tevreden zijn en hun oude zadel inruilen voor een nieuwe van dat merk. Of neemt custom geen zadels in bij aanschaf nieuwe?
Op zich is het een methode om te kijken hoe zadels blijvend bevallen, echter wel een kanttekening;
Tribal is niet een zadel dat heel veel verkocht is omdat eigenlijk alleen maar Country Mill deze zadels verkoopt. Ik denk dat tegen elke tribal wel 20 of meer anatomica's of customs verkocht zijn. Dat is ook een van de redenen waarom er zo weinig 2e hands van te koop zijn.
Ik schrik overigens steeds meer van de prijzen van de nieuwe zadels, een paar jaar terug had je voor €2200 een maatwerk zadel, nu zitten die prijzen rond de €3000. Ik vraag me af of de kwaliteit echt wel zoveel beter is geworden.