Hoofdstel anatomisch + lage neusriem?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Re: Hoofdstel anatomisch + lage neusriem?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:48

@Magootie, hoeveel heb je er voor betaald?

Ziet er mooi uit! Dan neem ik ook even contact met ze op.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:57

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar geloof dat hij rond de 32 euro was ;) En de rest van het hoofdstel kan je ook helemaal zelfs kiezen kwa kleur en vorm en zo, heel handig!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:59

Ik heb een hoofdstel van bridle2fit! Vind het een fijn hoofdstel, niet heel bijzonder, maar gewoon goed. Heb er incl frontriem zo'n €120 voor betaald.

Afbeelding

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 19:23

magootie schreef:
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar geloof dat hij rond de 32 euro was ;) En de rest van het hoofdstel kan je ook helemaal zelfs kiezen kwa kleur en vorm en zo, heel handig!

Niet voor het hele hoofdstel neem ik aan.. alleen de neusriem toch?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:33

bontejames schreef:
magootie schreef:

Niet voor het hele hoofdstel neem ik aan.. alleen de neusriem toch?

Ja de neusriem idd!
Ik was in totaal rond de 80 euro kwijt geloof ik (was wel met korting die toen op die beurs was) alleen frontriem en teugels heb ik niet genomen want heb mijn Dobert teugels en frontriem erop gedaan ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:20

Dy'on heeft een hele mooie! Had hem van de week vast en echt prachtig leer. Helaas voor mij was de bruine kleur niet de juiste. Helaas ietsje boven je budget maar ik vind het wel een goede prijs voor de kwaliteit!

https://www.hetgareel.nl/dyon-hoofdstel ... -b147.html

edit; hier alleen in bruin maar in de winkel hing hij ook in het zwart !

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:32

Capriootje schreef:
Dy'on heeft een hele mooie! Had hem van de week vast en echt prachtig leer. Helaas voor mij was de bruine kleur niet de juiste. Helaas ietsje boven je budget maar ik vind het wel een goede prijs voor de kwaliteit!

https://www.hetgareel.nl/dyon-hoofdstel ... -b147.html

edit; hier alleen in bruin maar in de winkel hing hij ook in het zwart !

Inderdaad heel mooi. Maar niet alles wat ik zoek voor die prijs. Zou er zelf dan nog een andere frontriem op moeten zetten. Daarom valt dat hoofdstel af. Geloof best dat het een super kwaliteit is

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:38

Ja snap ik! Ik vond vooral het kopstuk erg mooi gevormd . Succes met je zoektocht!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:21

Bridle 2 fit is het niet geworden voor mij. Super maar niet de makkelijke optie om lage neusriem in je winkelmandje te doen op de site. Ik heb geen zin om moeite te doen en speciaal contact op te nemen. Wil het liefst gewoon een kant en klaar hoofdstel bestellen.

EDIT: wie heeft er ervaring met het Rambo micklem hoofdstel? Vergelijkbaar met een lage neusriem?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 01:10

bontejames schreef:
Bridle 2 fit is het niet geworden voor mij. Super maar niet de makkelijke optie om lage neusriem in je winkelmandje te doen op de site. Ik heb geen zin om moeite te doen en speciaal contact op te nemen. Wil het liefst gewoon een kant en klaar hoofdstel bestellen.

EDIT: wie heeft er ervaring met het Rambo micklem hoofdstel? Vergelijkbaar met een lage neusriem?

er loopt een anatomisch hoofdstel topic waar de rambo veel besprokenword. De druk/ondersteuningnopnhet bit is vergeliikbaar met een lagen neusriem. Alleen ligt het deel op de neus op een mooiere plek dan bij een lage neusriem

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 02:20

Daphneeeej schreef:
bontejames schreef:

er loopt een anatomisch hoofdstel topic waar de rambo veel besprokenword. De druk/ondersteuningnopnhet bit is vergeliikbaar met een lagen neusriem. Alleen ligt het deel op de neus op een mooiere plek dan bij een lage neusriem

Eens, ik heb een micklem competition, erg fijn hoofdstel en neusriem ligt anatomisch gezien op een veel betere plaats.
TS: wat is eigenlijk de reden dat je een hoofdstel met een lage neusriem zoekt?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 02:59

Ik heb al een aantal jaar de Micklem competition, ben er heel blij mee. Mooi zacht leer,paard loopt er fijn op

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 06:22

Hier de micklem terug verkocht. Leer was karton en mijn ruin liep beter op zijn normale hoofdstel :)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 08:10

@amikaa

Met een lage neusriem loopt mijn pony ontspannen met zijn hoofd en laat hij zich veel makkelijker bewerken. Met een hoge neusriem niet. De TA heeft mij verteld dat hij de druk rondom zijn kaken niet goed kan hebben.

Ik kan de Rambo micklem van een stalgenootje proberen voordat ik er zelf een aanschaf. Bedoel het is toch best duur!

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:16

CB hoofdstellen? Geen idee of ze lage neusriem hebben, maar had gister een met een gecombineerde neusriem bekeken en die hebben erg fijn leder.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 08:29

Iris_92 schreef:
CB hoofdstellen? Geen idee of ze lage neusriem hebben, maar had gister een met een gecombineerde neusriem bekeken en die hebben erg fijn leder.

Net gekeken
Afbeelding

Vind dit hoofdstel er ook goed anatomisch uit zien? Iemand ervaring hiermee? Wat de werking precies is?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:56

In de laatste bit stond veel over anatomische hoofdstellen. Misschien is die nog verkrijgbaar? Ik vond het iig heel verhelderend.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 12:25

Afbeelding
Afbeelding

Nu aan het proberen.. zit hij zo goed?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:29

Ja zit wel oké zo lijkt het! zou net een half gaatje mogen zaken maar ziet er uit als vrij nieuw hoofdstel dus dat vorm nog wel naar het hoofd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:38

Je zou ook hypostore kunnen mailen of hun het hoofdstel nog zonder lak kunnen krijgen, dat kan soms wel! Die is rondgenaaid en verder naar je wens :)

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:57

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:32

Vond hier de micklem ook tegenvallen qua kwaliteit en pasvorm.

Ik heb recent wat sites opgeslagen die anatomische hoofdstellen hadden ook zonder lak. Nu op mobiel dus niet bij de hand, maar stuur ik je later even door!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:44

Dat hoofdstel van CB ziet er wel goed uit. Hoofdstel doet me denken aan de Hööks Fenton Fairfield. De neusriem daarvan heeft dezelfde werking als een mexicaanse neusriem. Ik denk dat het hoofdstel van CB een vergelijkbare werking heeft. Mooie hoofdstellen, maar vanwege de inwerking viel hij voor mij daarom af.

Ik heb zelf ook een Rambo Micklem Competition, maar ik vind de kwaliteit van het leer uitermate slecht voor de prijs die je ervoor betaalt. Mijn pony liep er ook niet beter op dan op zijn normale hoofdstel.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 14:50

Westhof schreef:
Dat hoofdstel van CB ziet er wel goed uit. Hoofdstel doet me denken aan de Hööks Fenton Fairfield. De neusriem daarvan heeft dezelfde werking als een mexicaanse neusriem. Ik denk dat het hoofdstel van CB een vergelijkbare werking heeft. Mooie hoofdstellen, maar vanwege de inwerking viel hij voor mij daarom af.

Ik heb zelf ook een Rambo Micklem Competition, maar ik vind de kwaliteit van het leer uitermate slecht voor de prijs die je ervoor betaalt. Mijn pony liep er ook niet beter op dan op zijn normale hoofdstel.

Op de foto gebruik ik een hoofdstel van een meisje van mijn stal. Vind dat er veel barstjes in het leer zitten bij haar terwijl ze hem nog geen jaar heeft. bedoel t hoofdstel is 175 euro en wel echt duur! Dan vind ik ook dat de kwaliteit wel beter mag. Misschien is de competition deluxe wat betere kwaliteit leer?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:51

Bij mij is het leer ook erg lelijk, terwijl ik het hoofdstel nog 'maar' 1,5 jaar heb, er netjes mee omga en het leer ook goed verzorg. Mijn andere, oudere hoofdstel ziet er nog als nieuw uit, maar de Micklem is erg rafelig en met barstjes inderdaad. Of de Deluxe versie beter is durf ik je niet te zeggen.

Voor dat geld dat je voor de Micklem betaalt kun je ook een hoop hoofdstellen kopen die een stuk beter van kwaliteit zijn. Je moet het uiteraard zelf weten, maar voor mij geen Micklem meer.