Myler, maat, ziet er raar uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Myler, maat, ziet er raar uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:03

Lijkt mij toch dat dit bit te groot is.

Door de pasvorm komt het voor mij altijd over dat een dubbelgebroken bit of myler veel nauwer steekt qua maat. Zonder contact lijkt het snel aan de kleine kant, maar voor het minste contact alweer te groot.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 18:05

We hebben nog eens gekeken en ik had een smallere myler geleend. De maat is dus gewoon GOED. Als je geen druk hebt, dan heeft het bit aan beide kanten een klein beetje over. Een maat kleiner zou dan niets meer hebben.
Dus nogmaals met de 5.5 inch Myler gereden. Van een afstandje ziet het er redelijk uit, maar als je dan trekt, dan zie je dat natuurlijk wel met de myler.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:53

Mijn bijrijdpaard had precies hetzelfde bit en het zat precies op deze manier kwa "uitsteken" en was correct op maat.

Ik snap je twijfel. Maar voor zover ik weet is het niet de bedoeling dat de buitenste bochten zich in de mond bevinden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:01

Ik vind er ook nog wel een boel verschil zitten tussen level 1 en level 2, Naja, mijn paard vindt dat...
Level 1 werkt prima, level 2 lijkt net of paard op de handrem staat terwijl hij geen contact wil nemen in de mond. De myler heb ik wel een maat smaller dan de trens die er daarvoor inhing. Dat vindt hij prettiger. Zeurkous is het... :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 17:26

Anne_GTI schreef:
Ik vind er ook nog wel een boel verschil zitten tussen level 1 en level 2, Naja, mijn paard vindt dat...
Level 1 werkt prima, level 2 lijkt net of paard op de handrem staat terwijl hij geen contact wil nemen in de mond. De myler heb ik wel een maat smaller dan de trens die er daarvoor inhing. Dat vindt hij prettiger. Zeurkous is het... :Y)

Maakt dat hele kleine minitongboogje zo veel uit? Ik heb de level1, maar zou ook graag de level 2 eens proberen. Maar 106 euro is beetje veel geld voor proberen ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:51

Had bit paar dagen in bruikleen. Paard vond het niks.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:02

Een bit past wanneer je het bit aan 1 kant aantrekt, en daar ongeveer een pink tussen kan leggen.
Bitten zijn veelal te groot voor de paardenmond. Gelukkig krijgen we langzamerhand steeds meer kennis en willen we allen het beste voor het paard. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 05:57

Seventeen schreef:
Een bit past wanneer je het bit aan 1 kant aantrekt, en daar ongeveer een pink tussen kan leggen.
Bitten zijn veelal te groot voor de paardenmond. Gelukkig krijgen we langzamerhand steeds meer kennis en willen we allen het beste voor het paard. :)

De myler laat dan het boogje zien.
5.5 inch lijkt wel de juiste maat. Maar blijft er wat raar uitzien.

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:25

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 06:36

hummer14 schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/445826/eggbutt-
Deze verkoopt bitten die op mylers lijkt.
snaffle-bit-stainless-steel-gratis-bezorg-nl
http://www.equestrianwinkel.nl/products.html

Heb er contact mee gehad. Alleen level1, en helaas maar 10mm dik. Dus toch anders dan de 12 en 14mm mylers. Dus ik twijfel om er 1 te bestellen om maat kleiner te proberen. Verder zou ik graag een 12mm level 2 eens uitproberen. De level1 bevalt goed ondanks dat het er wat raar uitziet. Van 23 mm naar 12 is al een enorm verschil. 10 lijkt me helaas te dun, hoewel het mag van de knhs. Twijfel twijfel.
Ik zou zon bit graag in handen hebven. Hoe is de afwerking? Nergens scherpe randjes?

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:41

germie schreef:
hummer14 schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/445826/eggbutt-
Deze verkoopt bitten die op mylers lijkt.
snaffle-bit-stainless-steel-gratis-bezorg-nl
http://www.equestrianwinkel.nl/products.html

Heb er contact mee gehad. Alleen level1, en helaas maar 10mm dik. Dus toch anders dan de 12 en 14mm mylers. Dus ik twijfel om er 1 te bestellen om maat kleiner te proberen. Verder zou ik graag een 12mm level 2 eens uitproberen. De level1 bevalt goed ondanks dat het er wat raar uitziet. Van 23 mm naar 12 is al een enorm verschil. 10 lijkt me helaas te dun, hoewel het mag van de knhs. Twijfel twijfel.
Ik zou zon bit graag in handen hebven. Hoe is de afwerking? Nergens scherpe randjes?

Ik heb zelf geen ervaring met deze bitten, maar kwam ze dus tegen op bokt.