Pony past zadel maar ik pas er niet goed in...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:44

Het beeld ziet er niet zo heel mooi uit maar ik kan me ook niet voorstellen dat zafira hier niks van voelt. Het balans punt is veel langer, zowel je benen als je boven lijf.
Ik vraag me af of een ander zadel daar daadwerkelijk verandering in zal brengen. Als je je beugels langer maakt, zit je bijna met je voeten ter hoogte van haar voorknie. Gewicht is echt geen probleem maar lengte telt toch ook.

Mocht je willen kijken naar een ander zadel, zou je bijvoorbeeld voor een knight rider kunnen kijken, deze kun je vaak de knie wrongen, verplaatsen, dan kun je nog een beetje spelen met de ruimte.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:53

Ik zou eens een veelzijdigheidszadel proberen. Ik had een Rossner 17 inch dressuurzadel waar ik dit ook bij had, in een wintec veelzijdigheids 16.5 inch had ik dit niet. Ik had ook een ijslanderzadel met een vrije zit (JC) waar ik ook prima in zat (17 inch).

Succes!

Maureen95

Re: Pony past zadel maar ik pas er niet goed in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 15:39

Dan ga ik denk ik toch maar eens vragen naar een ijslanderzadel. Dankjewel!

Sorry ik hoef niet elke keer te horen dat ik niet op mijn pony pas. ;) Is al gezegd en herhaling is niet nodig :)

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:40

Maureen95 schreef:

Sorry ik hoef niet elke keer te horen dat ik niet op mijn pony pas. ;) Is al gezegd en herhaling is niet nodig :)

Tekna heeft ook een ijslandermodel. Heb ik zelf ook voor mijn paard. Is niet zo lang en je zit er fijn in.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:41

Ik denk dat je beugelophanging ook op de verkeerde plek zit. Die lange benen zijn gewoon erg lastig :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 19:30

Veulen84 schreef:
Ik denk dat je beugelophanging ook op de verkeerde plek zit. Die lange benen zijn gewoon erg lastig :)

Hoe bedoel je dat? Kan de beugelophaning helaas niet verandere n :P

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:39

Komaan zeg, die pony is een Fjord, die kunnen best wat hebben, en dat meisje weegt niks...
Als ik op mijn IJs zit, heb je ook zo'n beeld, en ik ben niks te groot of te zwaar ervoor.
Ontopic : idd, een IJslanderzadel kan een uitkomst zijn. Persoonlijk heb ik op mijn ene IJs een Gaston Mercier liggen en op mijn andere IJs een Zaldi dressuurzadel, met speciaal teruggesneden kussens, zodat je een kleiner draagoppervlak hebt, maar wel een zit waar ik met mijn kont in pas.
Verschillende merken hebben dat. Vooral voor IJslanders en Arabieren, maar die zijn ook rondgeribt, dus je moet zeker ook zoiets vinden voor je Fjord.
Persoonlijk denk ik ook dat de zitmaat te klein voor je is om confortabel in te zitten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:46

Maureen95 schreef:

Je past prima op je pony...niks mis mee.
Als je niet zou passen kunnen die ijslandruiters hun paard maar beter op eten.

Probleem is je zadel wat jou niet past. Ik denk zelf het hele model niet ook niet als je je beugels 2 gaten langer zou maken.
De tip van een ijslandzadel is een goede.

Er is echt wel een zadel voor jou en je paard te vinden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 20:36

Dankjewel Cowgirl en Sevke! Ik weet ook dat ik prima op Zafira pas :D Ik ga eens rondkijken voor een ijslanderzadel. Mijn pleeouders heben thuis een Zaldizadel liggen. Zijn ijslanderzadels via marktplaats een beetje voor een gunstige prijs te krijgen? Anders ga ik een afspraak maken bij de Country Mill :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:54

Cowgirl schreef:
Maureen95 schreef:

Je past prima op je pony...niks mis mee.
Als je niet zou passen kunnen die ijslandruiters hun paard maar beter op eten.

Probleem is je zadel wat jou niet past. Ik denk zelf het hele model niet ook niet als je je beugels 2 gaten langer zou maken.
De tip van een ijslandzadel is een goede.

Er is echt wel een zadel voor jou en je paard te vinden.

Ooit wel eens ijslanders op een dressuurwedstrijd gezien met een volwassen persoon.?? Ik niet daar zijn andere wedstrijden voor.

Als je te groot wordt voor een pony moet je je er gewoon een x bij neer leggen en op zoek gaan naar een groter beessie.
Of wil je zometeen mee gaan steppen.?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 21:03

Ijslanders komen ook nauwlijks op dressuuredstrijden omdat ze hun eigen wedstrijden hebben.

En ja natuurlijk ga ik meesteppen op mijn fjord. Heb ik hem speciaal voor gekocht...

Kom op zeg :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:05

Pas op met franse kussens Maureen, doordat de kussens kort zijn en de zit lang krijg je al gauw veel druk op de achterkant van de kussens. Vlak voor de lendenen dus. Dat is niet fijn voor je paardje.

Als ik jou was zou ik het ook zoeken in een zadel met een vlakkere zit. Dan zit je minder opgesloten, zoals Ninx al uitlegt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:07

Maureen95 schreef:
Ijslanders komen ook nauwlijks op dressuuredstrijden omdat ze hun eigen wedstrijden hebben.

En ja natuurlijk ga ik meesteppen op mijn fjord. Heb ik hem speciaal voor gekocht...

Kom op zeg :')

Binnen de fjorden worden ook eigen wedstrijden georganiseerd en waarom zou je met een ijslander niet aan dressuurwedstrijden mee kunnen doen :?
Alsof dressuurrijden alles en het enige is binnen de paardensport... :?

Als je gaat steppen plaats je dan ff een foto. Ik heb nl ook een fjord en zoek wel iets nieuws :P

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:31

Hier ook iemand die zelf gezegend is met (veel te) lange benen en paardlief heeft helaas korte benen :')
Ik ben 1.80m en dat zit hem vooral in mijn been lengte. Paard is maar 1.63m ong. Door mijn been lengte kon ik ook niet altijd goed zitten door de wrongen. Ik heb nu een 17,5 inch zadel van Kent & Masters. Dit zadel heeft halve wrongen, zodat ik er wel steun aan heb maar ze mijn benen niet "vast" leggen. (En ja, ook ik kom met mijn benen onder mijn paard uit)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 21:41

@Cowgirl ik zal je een foto toesturen :D
En ik bedoelde niet dat ijslanders alleen hun eigen wedstrijden hebben. Had het niet zo goed verwoord :) Maar je ziet bijna nooit ijslanders in de algemene dressuur.

@koper Ja zoiets dacht ik al! Ik ga me gewoon laten informeren bij een goede zadelmaker :) Kijken wat die er van zegt!

@Pally Ik ben ook 180! Stiekem iets langer maar ik wil niet langer zijn _O- Dankjewel!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:54

Maureen95 schreef:
@Pally Ik ben ook 180! Stiekem iets langer maar ik wil niet langer zijn _O- Dankjewel!

Mijn paard is stiekem ook 1.80m, hij heeft alleen korte beentjes en ik lange _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 21:56

:') Kan jij ook al meesteppen? :))

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:04

Maureen je past prima hoor!
Ik zou als ik jou was proberen je beugels langer te doen. Kan best zijn dat het dan best goed komt.
En anders misschien een zadel met langere zweetbladen? Iets waar ik juist niet in kan zitten en jij dus wel.
Tekna raad ik echt af. Harde stugge zadels met een slechte pasvorm voor het paard! Helemaal als je een fijn leren zadel gewend bent.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:15

TS Je bent wel lang, maar ook slank, je kan best op deze pony rijden. Alleen die beugels mag je echt wel 3 gaatjes langer doen, dan kan je ook gewoon op dit zadel blijven rijden. Als je toch een ander zadel zoekt zou ik in de richting van de IJslander zadels gaan kijken (Is al geroepen in dit topic). Maar voor een mooi dressuurbeeld zou ik eerst de beugelriemen gaan verlengen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:16

Maureen95 schreef:
Maar je ziet bijna nooit ijslanders in de algemene dressuur.

Nee, waarom zou je een paard met een volledige versnellingsbak in een driegangerdiscipline willen uitbrengen ;)

Country Mill kan je vast goed helpen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 22:20

Ik ga eerst even de gaatjes inderdaad langer doen :D Kijken of dat helpt! Zaterdag ga ik rijden. Ik zal dan wat foto's laten maken en zal ze dan even in het topic plaatsen :)

Daarom maakte ik juist die opmerking Koper :P

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:20

Tja je hebt mensen met paarden & paardenmensen.. Laat ik het daar maar bij houden..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:21

Jester_ schreef:
Eerlijk? Je bent te lang voor je pony.. je bent hartstikke slank dus je past prima in een 17/17,5 inch zadel, alleen zullen je beugels dan een stuk langer moeten (of een ander zadel voor lange benen) maar dan komen je benen echt een eind onder je pony vandaan

precies dit :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:25

Mijn lange dochter ,met lange benen, heeft een 17" Albion op haar pony liggen. Gaat perfect. Dus als je voor een nieuw zadel gaat, is het de moeite waard dat in je gedachten mee te nemen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:38

Maureen95, ik heb je een pb gestuurd.