Zadel te groot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:21

Voor mij is dit zadel echt wel te lang voor je paardje. Ga je op termijn problemen mee krijgen. Met dit soort rug zou ik eerder al kijken naar een zadel met franse kussens ipv die keilkussens. Grote kans dat een 17inch met franse kussens dan wel netjes past.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:23

ZoeyDercks schreef:
Als je rijdt, voelt het dan alsof je naar achteren gedrukt wordt door het zadel?
Kiept hij, helt hij naar voren/achter, klappert hij?
Is je paard gevoelig op de rug?

Ik heb wel het idee dat ik teveel naar achter zit en ga dan te naar voren zitten in Mn zadel!

En het zadel kiepte eerst best erg naar voren vandaar het hij nu zoveel naar achter ligt omdat hij zoveel is opgevult daar! Tenminste dat had hij gezegd dat die dat heeft gedaan
Hij klappert net en ik heb niet het idee dat Mn pars gevoelig is in zn rug.
Maar hij heeft sinds een paar dagen last van headschaking vanwege de pollen dus zit me ook heletijd daar op te focussen Hahah

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:25

Pandora2 schreef:
Voor mij is dit zadel echt wel te lang voor je paardje. Ga je op termijn problemen mee krijgen. Met dit soort rug zou ik eerder al kijken naar een zadel met franse kussens ipv die keilkussens. Grote kans dat een 17inch met franse kussens dan wel netjes past.

Jaa dat zou een goed idee zijn misschien kan hij de kussens veranderen zodat het wel kan?!

FenixJL

Re: Zadel te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:27

Ik vind het ook vervelend om te rijden ik ga Mn oude zadel weer pakken tot die tijd.
Ik heb ook het gevoel dat ik te ver achter op zn rug zit en dat het vervelend zal zijn voor hem

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:28

Wel een mooi zadel! Welk merk is het?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:29

FenixJL schreef:
Pandora2 schreef:

Jaa dat zou een goed idee zijn misschien kan hij de kussens veranderen zodat het wel kan?!

Geen idee of dit kan :? Altijd de vraag waard natuurlijk, want als je dit zadel speciaal op maat hebt laten maken voor je paardje, lijkt er mij iets niet echt goed gegaan en dan zou het maar netjes zijn dat de zadelmaker tegemoet komt zodat je wel een passend exemplaar krijgt :j

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:29

Dan zou het best kunnen dat je paard qua spieren zo ontwikkeld is dat hij nu aan de voorkant te krap is. Waardoor jij naar achter gedrukt wordt: te veel naar voren leunen is de nasleep daarvan.

Zou inderdaad even zadelmaker er bij halen, zag dat Franse kussens aangehaald werd. Dat lijkt me niet zo'n slecht idee.

Als het echt maatwerk is zou ik niet blij zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:31

Pandora2 schreef:
Geen idee of dit kan :? Altijd de vraag waard natuurlijk, want als je dit zadel speciaal op maat hebt laten maken voor je paardje, lijkt er mij iets niet echt goed gegaan en dan zou het maar netjes zijn dat de zadelmaker tegemoet komt zodat je wel een passend exemplaar krijgt :j

Als hij een half jaar geleden is aangemeten kan het paard er natuurlijk ook gewoon uit gegroeid zijn.

Past het oude zadel beter dan ts? Dan zou ik inderdaad daar nog even mee rijden.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:37

wwillemijn schreef:
Wel een mooi zadel! Welk merk is het?

Als ik dat zou zeggen moet ik de naam van de zadel maker vertellen ik weet niet of ze daar blij mee zijn
Ik heb al een afspraak staan en wel vermeld dat ik het niet helemaal fijn vind zitten maar nog niet dat ik het idee heb dat het zo verkeerd ligt dat ik er niet meer mee durf te rijden.
Dus vandaar was ik hier om wat hulp te vragen!
Nu weet ik in ieder geval wat er niet goed is of kan zijn en is het toch waar dat ik dacht dat het niet goed ligt!
Ik wil het je graag zeggen als je echt wilt weten in een privé bericht.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:39

Azmay schreef:
Pandora2 schreef:

Als hij een half jaar geleden is aangemeten kan het paard er natuurlijk ook gewoon uit gegroeid zijn.

Past het oude zadel beter dan ts? Dan zou ik inderdaad daar nog even mee rijden.

Dat durf ik nog niet te zeggen of het oude zadel beter past ik ga dat morgen even passen en zal het zadel van mijn moeder ook even passen die heeft namelijk het zelfde zadel als mij.
Jaa ik heb het helemaal op maat laten maken!
Hij heeft fenix op gemeten en dit is echt voor hem gemaakt
Is blijkbaar ook niet altijd goed zie je wel ;)

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 19:41

ZoeyDercks schreef:
Dan zou het best kunnen dat je paard qua spieren zo ontwikkeld is dat hij nu aan de voorkant te krap is. Waardoor jij naar achter gedrukt wordt: te veel naar voren leunen is de nasleep daarvan.

Zou inderdaad even zadelmaker er bij halen, zag dat Franse kussens aangehaald werd. Dat lijkt me niet zo'n slecht idee.

Als het echt maatwerk is zou ik niet blij zijn.

Ik ga het zeker zeggen tegen hem dankjewel!
En het zou ook kunnnen dat het te krap is geworden maar hij is eigenlijk juist afgevallen want hij was een beetje te dik zeiden ze hahaha
En ik heb ook even niet kunnen rijden dus bespiering zou ook minder moeten zijn?!
Maar ik zal vragen of die niet wat eerder kan komen in plaats van 1 mei!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:49

Op de 2e serie foto's ligt t beter achter de schouders en helt ie zo te zien iets minder achterover, maar vind het zadel daar wel echt te lang op de rug.

Hopelijk wordt het snel opgelost door de zadelmaker, en bij twijfel 2nd opinion door een andere goede zadelmaker laten doen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:52

Niet meer mee rijden tot zadelmaker is geweest. De zweetplek op de rug laat al zien dat je teveel achterop zit en het zadel ligt te hoog aan de voorkant, lijkt dus te smal. Kussens vind ik aan de achterkant ook niet mooi aansluiten.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:12

Graag, ben benieuwd. Vind het een mooi zadel!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:44

<3 heeeeeerlijk zadel, ik heb dezelfde. Maar hij lijkt wel erg lang op pony zijn rug.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 05-04-17 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zadelmerk uit bericht gehaald

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 00:29

Dit zadel past niet. Is ook niet passend te krijgen.
Het zadel is ten eerste te lang, ten tweede te smal en ten derde te recht (zadel brugt).
Ik zou hier absoluut niet meer mee rijden en op zoek gaan naar een ander zadel.

Zonde hoor! Zo te zien niet een goedkoop zadel.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 09:23

Ik heb vandaag contact opgenomen met de zadel maker hopelijk bellen ze me zo snel mogelijk terug en tot die rijd pak ik me oude zadel :)
Wel jammer inderdaad was best een prijzig zadel'! Maar niks aan te doen wie weet kan ik hem wel omruilen voor een andere!

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 09:30

Heeft er trouwens iemand nog tips welke zadels het beste zijn voor een andalusier??
Ik kon niet zo makkelijk een zadel vinden voor hem dus vandaar dat ik er een had laten maken
Maar zal nog even verder moeten zoeken !

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:51

Ik dacht dat Ninon Schutte wel zadels heeft voor de barokke paarden. Maar ze heeft het erg druk dus je zal wss lang moeten wachten.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:26

Ik heb een Harry Dabbs voor mijn PRE.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:29

FenixJL schreef:
Heeft er trouwens iemand nog tips welke zadels het beste zijn voor een andalusier??
Ik kon niet zo makkelijk een zadel vinden voor hem dus vandaar dat ik er een had laten maken
Maar zal nog even verder moeten zoeken !

Ik heb voor mijn PRE Ninon Schutte laten komen. Op en top vakvrouw :j Eerst zien welk type boom er op die rug past en dan het zadel ''opbouwen'' .

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:11

Ninon Schutte, of Ali van Sella zadels misschien? Die hebben ook vrij korte kussens.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:20

Als je de laatste rib volgt tot boven, dan kijken of het zadel erover komt of niet. Zoja? Te lang.

Goed dat er een zadelmaker bij komt. Ziet er uit als een zeer fijn zadel maar die niet bij dit type paard past.

Succes!