Welk bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 22:42

Ze loopt op beide bitten wel fijn ontspannen. Konden ze maar aangeven wat ze zelf liever hadden :+
Ik zal er eens opletten bij de bitten hoe ze aflopen. Zal ook overwegen met de bitfitter welke maat het beste bij haar past.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:53

Ik zal morgen eens wat foto's sturen van bitten dan kun je zelf kijken waar je op moet Letten bij een bit.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 01:01

nicky_rilana schreef:
Ik zal morgen eens wat foto's sturen van bitten dan kun je zelf kijken waar je op moet Letten bij een bit.

Plaats je die hier in het topic? Vind ik wel interessant :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:48

Ik heb nog geen tijd gehad wordt toch morgen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:23

We hebben nu in overleg en na check een trust flexibel 'stangetje' te huur van de bitfitter. Eerste indruk was positief.

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:26

Ik ben ook zeer te spreken over ongebroken bitjes bij mijn paarden. Nu een sweet iron dubbel gebroken en ook fijn gevoel. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:32

Ik ben heel benieuwd hoe ze het er op langer termijn op gaat doen. Enkel gebroken was iig geen optie voor haar. Bitfitter dacht ad hand van de klachten dat ze inderdaad reactie geeft op koper

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 15:59

Helaas is ook dit bit niet het juiste. Ze loopt er niet fijn op.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:08

Wat is ookalweer de reden dat je van de Myler wss afgestapt waar het paard fijn op liep?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 17:15

Ze begon met hangen op t moment dat ze ontspande en bij spanning kaken vastzetten en bit pakken, dit was ook niet voorwaarts op te lossen ect.

Door dit trust stangetje loopt ze gewoon heen. Waar je normaal 2 vingers nodig hebt om haar zachtjes kneepjes te geven en een binnenbeen, reageert ze nu gewoon niet en moet je echt druk zetten wil je gedaan krijgen wat je vraagt, dat is geen goede communicatie.

Nogmaals op de sprenger watertrens liep ze verder helemaal top tot we dus achter de plekjes kwamen. Het is maar aan 1 kant en dit is een voorbeeld ervan:

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:21

Evt zelfde soort bit als de sprenger proberen mar ander materiaal? bijv hulstrens van harry's horze of een trust sweet iron.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 17:36

Harry horse hulstrens heb ik dus. Word ze compleet gek op, rennen/vluchten hele lijf wegdrukken tot ze onregelmatig word. Ander bitje erin en totaal andere pony. Ik denk dat sweet iron meer koper bevat dan Sensogan?

Binnenkort komt de bitfitter terug. Nu haar mond weer laten helen en aluin smeren

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:42

Saaams schreef:
Harry horse hulstrens heb ik dus. Word ze compleet gek op, rennen/vluchten hele lijf wegdrukken tot ze onregelmatig word. Ander bitje erin en totaal andere pony. Ik denk dat sweet iron meer koper bevat dan Sensogan?

Binnenkort komt de bitfitter terug. Nu haar mond weer laten helen en aluin smeren

Wat ik begreep is het sweet iron gebrand ijzer. Dus weet niet of dat koper bevat.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:48

Ik heb zelf ook heel veel moeite gehad om een bit te vinden waar mijn paard fijn op loopt. flexibel ongebroken appel bitje, Danger bit (dubbelgebroken locked), enkelgebroken watertrens, dubbelgebroken watertrens en D trens. Trust bitten dubbel en enkel gebroken, Harry's horse hulstrens en dubbelgebroken bustrens. Een Correctiebit, een leren bit, een kimblewick met kleine tongboog.
Nu uiteindelijk loopt mijn paard op een Beris dressuurstang / Blanke kandare. Hierop is hij relaxed, geconcentreerd en schud opeens allerlij oefeningen uit zijn mouw.. Als ik een 'trens' in doe dan word hij druk, schrikt overal van, ongeconcentreerd, tegen de hand trekken, heel rennerig worden en uit balans lopen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 18:07

Daphneeeej schreef:
Saaams schreef:

Wat ik begreep is het sweet iron gebrand ijzer. Dus weet niet of dat koper bevat.

Maar dat gaat toch roesten en roest bevat koper? Het is niet officieel dat dat ons probleem is. We hebben er (nog) geen bloedonderzoek naar gedaan maar het kan wel een grote aanleiding zijn ivm de overgang en nooit klachten.

Is dat stangetje niet per definitie strenger omdat het niet buigt?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:14

Saaams schreef:
Ze begon met hangen op t moment dat ze ontspande en bij spanning kaken vastzetten en bit pakken, dit was ook niet voorwaarts op te lossen ect.

Door dit trust stangetje loopt ze gewoon heen. Waar je normaal 2 vingers nodig hebt om haar zachtjes kneepjes te geven en een binnenbeen, reageert ze nu gewoon niet en moet je echt druk zetten wil je gedaan krijgen wat je vraagt, dat is geen goede communicatie.

Nogmaals op de sprenger watertrens liep ze verder helemaal top tot we dus achter de plekjes kwamen. Het is maar aan 1 kant en dit is een voorbeeld ervan:

[ [url=m/AJSpmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn typische wondjes van een te groot bit. Ik zou gewoon eens een smaller bit proberen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:27

Euhm, roest bevat bij mijn weten geen koper.. Roest is gewoon een oxidatieproces op ijzer.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:28

Saaams schreef:
Maar dat gaat toch roesten en roest bevat koper? Het is niet officieel dat dat ons probleem is. We hebben er (nog) geen bloedonderzoek naar gedaan maar het kan wel een grote aanleiding zijn ivm de overgang en nooit klachten.

Is dat stangetje niet per definitie strenger omdat het niet buigt?

Als je doelt op mijn dressuurstang, die is wel buigbaar, is een beris soft mondstuk. Dus de scharen kunnen zelfs een stuk onafhankelijk inwerken. Ik rijdt er dan ook wel mee met boogjes in de teugels, werk alleen in wanneer nodig omdat het dus wel een losse stang is en inprincipe als strenger bestempeld (in de academische dressuur kijken zie hier anders tegen aan) Maarja mijn paard geeft er echt een heel erg voorkeur aan. Als ik een trens in doe dan is mijn paard gewoon extreem in de stress meteen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 18:47

nicky_rilana schreef:
Saaams schreef:

[ [url=m/AJSpmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn typische wondjes van een te groot bit. Ik zou gewoon eens een smaller bit proberen.

Ik heb hier te maken met een bit van een bitfitter met haar nodige diploma's. Ik denk dat dit dus gewoon onzin is. Het gaat hier om een stangetje dus er is niks wat er langs kan schuren zoals een middenstuk.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:20

Je bitfitter met al je diploma's kan dus geen bit aan meten want dan had je geen letsel gehad. Door dat je bit te breed is schuift het te veel in de mond waardoor je die kloofjes krijgt. Maarja wie ben ik omdat tegen jou te zeggen. Luister er naar je paard en kijk er goed naar want die vertelt je het juiste. Alleen moet jij daar het juiste antwoord bij zien te zoeken. Dat heb je geprobeerd door een bitfitter, maar deze heeft niet het juiste antwoord voor jou gevonden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 19:42

Ik ga uit van de deskundigheid van deze bitfitter. De kleinere maat pastte niet, deze verdween letterlijk in haar mond met de ringen strak tegen de huid. Nu zou een ander bit wellicht wel kleiner kunnen. Ik luister zeker naar mijn pony, maar meer wat ze aan geeft tijdens het indoen en rijden met een bit. Dan geeft ze al genoeg signalen af wat haar mening is.