Welke barebackpad ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTamaarJamai

Re: Welke barebackpad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:36

Waar kan ik die van Mattes vinden ? Ga die andere ook even bekijken , bedankt :-)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:38

xTamaarJamai schreef:
Waar kan ik die van Mattes vinden ? Ga die andere ook even bekijken , bedankt :-)

Mattes fellsattel heb ik alleen nog via mattes zelf gevonden. Ik weet wel dat het bijna meer zadel is dan barebackpad. Een zadel van lamsvacht en natuurlijk met een echte mattes prijs :')

GGFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:56

Daphneeeej schreef:
GGFJ: Is het vilt een beetje stroef om op te zitten? Heb je toevallig vergelijkings ervaring met een suede pad?

Hoi hoi! Ik vind het vilt redelijk stroef zitten, het zit naar mijn mening iets vaster dan een gladde stof, maar ik heb werk gewoon bewegings ruimte zonder dat ik in een bepaalde houding gedrukt wordt. Ik heb daarvoor een pad getest van Weaver Leather met suède(als ik me niet vergis) en ik vond dst eigenlijk net zo stabiel zitten als het Filzsattel. Dus mijnsinziens is het verschil tussen vilt en suède niet zo groot, de pasvorm van een pad doet er wel heel erg aan toe met wat betreft hoe stabiel/geforceerd je zit.

Daphneeeej

Re: Welke barebackpad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:00

Afbeelding

Zo de Filzsattel is binnen gekomen gister en vandaag even meteen kort op gereden. Wat een mooi maar simpele pad!(positief) Niet te veel poespas maar genoeg bescherming voor de rug van je paard! Doordat de filten vulling alleen aan de bovenkant zit zit je mooi smal op je paard doordat je benen goed kunnen aansluiten. Het zit wel iets gladder dan suede maar wel steviger dan lamsvacht. De vilten inlays zijn ook zo stevig dat er zeker geen puntdruk door komt van zitbeen knobbels.
Ik ben zo na de eerste rit toch wel heel tevreden al!

Hier kan je de dikte op zien en het ruggengraat kanaaltje (lijkt wat smal maar komt ook omdat hij over een stang hangt en dus wat naar elkaar toe hangt)

Afbeelding