Neue Schule bitjes ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:00

Afbeelding

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:27

Ik heb Neue Schule verbindend, via bitfitter Lotte Klumper.

Bevalt echt heel goed, met diverse bitten gereden en deze sprong er echt uit. Na een paar maanden heb ik er voor mijn andere paard ook 1 gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:19

Ben me nog steeds een btje aan het verdiepen. Momenteel rijd ik even bitloos omdat de tandarts moet komen. En daarna overweeg ik ook om een bit fitter met neue Shule te laten komen.. De verbindend spreekt mij ook nog steeds aan. Maar helaas mag daar sinds 1 april niet meer mee op wedstrijd gereden worden.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:56

http://pointpleasant.nl/

een kennis van mij is bitfitter en doet ook ook hoofdstellen.
ze heeft mij een hoofdstel aan gepast en gaat straks voor mijn jonge paard een hoofdstel en bit aanmeten van NS.

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:10

Er zijn nu ook een aantal Neue schule bitten te koopt bij Ooteman

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:50

Even een schopje voor dit topic! Ik heb vandaag een Neue Schule bit gekocht na een bitfitters sessie op stal. Het neue schule bit werd veel beter door mijn paard geaccepteerd dan de Trust en Sprenger bitten. Het was best duur, 105 euro maar ik hoop echt dat dit nog het verschil zal maken voor mijn paard. Zijn jullie nog tevreden?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:03

Jazeker! Heb er al 6 jaar plezier van:)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:06

Ben nog steeds tevreden over het bit. Het enige nadeel wat ik er nu in de zomer van heb is dat er, ook mede door de zomereczeem, er links en rechts kleine wondjes ontstaan. Alsof er wat schuurt. Heb de neusriem iets hoger gezet en dan wordt het minder.

_Penny

Mijn paard is nog steeds erg blij met z'n Neue Schule bit, dus ik ook! :D

Yevrah

Ankimo schreef:

Fijn! Welke heb je precies?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:07

Ik denk dat ik deze heb: Neue Schule Watertrens Verbindend 16 mm
Hij liep hier echt zo veel fijner op, zocht mijn hand op. Kwam minder omhoog tijdens het wijken. Ik ben echt benieuwd wat dit op de langere termijn gaat doen en betekenen voor ons. Het bit is natuurlijk niet de oplossing maar ik vind het wel fijn als hij het fijnste bit heeft dat voor hem mogelijk is! Ik hoop dat dit nu eindelijk het geval is. Heb weleens Sprenger, Myler en HH geprobeerd maar hij liep op geen een bit zo fijn als op deze.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 01:10

Harvey1 schreef:
Ankimo schreef:

Fijn! Welke heb je precies?

Weet de exacte namen er zo niet van maar ik heb de stang en trens(stang met tongboog naar voren en dubbelgebroken onderleg) een gewone dubbelgebroken watertrens en een anatomisch gevormde dubbelgebroken watertrens.

Angeliqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:32

Ik heb een Welsh/Arabier merrie met een heel fijn mondje en waarschijnlijk ook heel weinig plek in de mond.vandaar dat ik persee een ponybit van 10mm voor haar wil van Neue schule. Weet iemand waar ik dit kan kopen zonder verplichte bitfitsessie? En hoe kan het dat de ene zaak de bitten aan bied voor 120 en de ander voor 200 euro? Heeft er tevens iemand specifieke ervaring met de ponybitjes? Zijn deze niet té scherp? Alvast bedankt :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:21

Sorry voor het omhoog halen.

Ik heb nu een bitje van Neue Schule op proef dankzij de sportmasseur/bitfitter. De turtle versie.
Pony loopt er erg fijn op. Maar ik kan online weinig vinden wat nou precies de werking/concept is van het turtle bit. Ikheb geen bitfit sessie gedaan maar tijdens t masseren mijn probleem verteld. Ik kan haar natuurlijk het altijd nog vragen. Maar hoop hier mijn antwoord te vinden en evt nog ervaringen!

fiedelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:35

Saaams schreef:
Sorry voor het omhoog halen.

Ik heb nu een bitje van Neue Schule op proef dankzij de sportmasseur/bitfitter. De turtle versie.
Pony loopt er erg fijn op. Maar ik kan online weinig vinden wat nou precies de werking/concept is van het turtle bit. Ikheb geen bitfit sessie gedaan maar tijdens t masseren mijn probleem verteld. Ik kan haar natuurlijk het altijd nog vragen. Maar hoop hier mijn antwoord te vinden en evt nog ervaringen!

Ik heb dit bitje ongeveer een maand geleden gekocht via een bitfitter! Het is in principe gewoon een dubbel gebroken watertrens, maar er zit een speciaal systeem in wat te vergelijken is met de sprenger max control. Dit betekent dat wanneer je paard erg tegen je hand in gaat, het bit een ongebroken bitje wordt en je zo strenger kan inkomen. Ik heb me laten vertellen dat dit echt alleen kan gebeuren wanneer je paard tegen je hand in gaat, anders niet. Wanneer dit niet gebeurd zal het bitje weer een dubbelgebroken watertrens worden. Ook is het van een speciaal soort metaal (geen idee meer welke) wat paarden erg fijn aannemen en wat snel en lang op temperatuur blijft.

Ik ben zelf erg tevreden over het bitje en ons paard loopt er erg fijn op!

Edit: zie net dat er twee versies van zijn, ik heb het over deze:
https://nsbits.com/product/turtle-top0000012300001/

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:43

Bedankt voor je reactie! Als ik me niet vergis heb ik de tactio. Er staat salox (bit materiaal) en flex op het bit.
Mijn pony kan zich inderdaad enorm sterk en hangerig maken op de kneveltrens. Flink tdh komen. Maar op de sprenger watertrens is ze eigenlijk net wat te onrustig in de aanleuning, mist stabiliteit maar heeft die watertrens wel weer nodig om de kaak niet op slot te zetten. Vandaar dat ze dit bitje adviseerde. Ze loopt er echt fantastisch op. Ik krijg eindelijk het gevoel dat ze het bit aanneemt op twee teugels en ze is nu in de kaken gewoon los te noemen en dat is echt uitzonderlijk. :oo
Ze komt nog wel wat tdh, maar dat is een beetje balans omdat ze de oefening moeilijk vind, naarmate de training vordert is daar bijna geen sprake meer van.

fiedelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:54

Saaams schreef:
Bedankt voor je reactie! Als ik me niet vergis heb ik de tactio. Er staat salox (bit materiaal) en flex op het bit.
Mijn pony kan zich inderdaad enorm sterk en hangerig maken op de kneveltrens. Flink tdh komen. Maar op de sprenger watertrens is ze eigenlijk net wat te onrustig in de aanleuning, mist stabiliteit maar heeft die watertrens wel weer nodig om de kaak niet op slot te zetten. Vandaar dat ze dit bitje adviseerde. Ze loopt er echt fantastisch op. Ik krijg eindelijk het gevoel dat ze het bit aanneemt op twee teugels en ze is nu in de kaken gewoon los te noemen en dat is echt uitzonderlijk. :oo
Ze komt nog wel wat tdh, maar dat is een beetje balans omdat ze de oefening moeilijk vind, naarmate de training vordert is daar bijna geen sprake meer van.

Oké heb even het filmpje gekeken en zei het verkeerd, wij hebben ook de tactio :') top dat ze er zo fijn op loopt!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:02

Ja, hoop dat het zo blijft.
Bit is echt om te huilen zo duur -O-

Bedankt voor je informatie! Dat kon ik dus op internet niet vinden.

fiedelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:11

Saaams schreef:
Ja, hoop dat het zo blijft.
Bit is echt om te huilen zo duur -O-

Bedankt voor je informatie! Dat kon ik dus op internet niet vinden.

Ja en hoe :(:) maar plezier wat 't je geeft is onbetaalbaar zullen we maar zeggen :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:13

Heeft die turtle niet hetzelfde effect als een sprenger danger bit? Deze is een stuk aangenamer van prijs.

Er zijn diverse winkels met een sprenger bittenbank waar je sprenger bitten kan uittesten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:12

Helaas gaat dat voor mij pony niet op. Sprenger is van ander materiaal, de vorm is anders ect. Wellicht dat alleen het effect hetzelfde is. Maar dan kan ze al gaan miepen dat het niet fijn is.

Ik heb de bitfitter toch maar een berichtje gedaan. Als het bit echt een stangetje word als ze tdh komen dan ga ik er niet mee springen bijv := Dan heeft ze die extra druk niet nodig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:07

Ik heb het even nagevraagd. Maar het valt dus godzijdank wel mee met scherpte van inwerking :+

Het geeft een totaal andere druk op de tong vaak een mildere druk maar is per paard verschillend en het ontziet de lagen dus ook daar werkt het zachter op in
Wordt dus vaak gebruikt bij paarden met gevoelige mond en/of tong en bij paarden met gevoelige of scherpe lage

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:48

Saaams schreef:
Helaas gaat dat voor mij pony niet op. Sprenger is van ander materiaal, de vorm is anders ect. Wellicht dat alleen het effect hetzelfde is. Maar dan kan ze al gaan miepen dat het niet fijn is.

Ik heb de bitfitter toch maar een berichtje gedaan. Als het bit echt een stangetje word als ze tdh komen dan ga ik er niet mee springen bijv := Dan heeft ze die extra druk niet nodig.

Maar heb je de sprenger dan al getest dan?

Neue Schule is leuk, maar niet zodanig uniek in hun bitten dat er geen alternatieven zijn.
Mijn ervaring met bitfitters die NS voeren is dat dit ook vaak het enige merk is wat ze aanbevelen en niet onafhankelijk zijn daarin.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:22

ingvdh schreef:
Saaams schreef:

Maar heb je de sprenger dan al getest dan?

Neue Schule is leuk, maar niet zodanig uniek in hun bitten dat er geen alternatieven zijn.
Mijn ervaring met bitfitters die NS voeren is dat dit ook vaak het enige merk is wat ze aanbevelen en niet onafhankelijk zijn daarin.

De sprenger heb ik in dynamic watertrens. Nee niet de danger control. Maar waarom zou ik blijven proberen als ze hier echt fantastisch op loopt, ze voelt echt fijn. Bitfitter is heel eerlijk, ken ik al enorm lang en ze kent mijn pony als sportmasseur zijnde al vanaf dat ik er kocht. Ze verkoopt meerdere merken, maar inderdaad wel waar een prijskaartje aan zit. Het is dikke pech en beetje onzin wellicht voor een bit. Maar liever dit dan continue een strijd omdat ze zich sterk maakt in de kaak.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:46

Als iemand intresse heeft ik heb een dunne water trens van te koop, volgens mij 12,5