Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Harvey1 schreef:Ankimo schreef:Jazeker! Heb er al 6 jaar plezier van:)
Fijn! Welke heb je precies?
Saaams schreef:Sorry voor het omhoog halen.
Ik heb nu een bitje van Neue Schule op proef dankzij de sportmasseur/bitfitter. De turtle versie.
Pony loopt er erg fijn op. Maar ik kan online weinig vinden wat nou precies de werking/concept is van het turtle bit. Ikheb geen bitfit sessie gedaan maar tijdens t masseren mijn probleem verteld. Ik kan haar natuurlijk het altijd nog vragen. Maar hoop hier mijn antwoord te vinden en evt nog ervaringen!
Saaams schreef:Bedankt voor je reactie! Als ik me niet vergis heb ik de tactio. Er staat salox (bit materiaal) en flex op het bit.
Mijn pony kan zich inderdaad enorm sterk en hangerig maken op de kneveltrens. Flink tdh komen. Maar op de sprenger watertrens is ze eigenlijk net wat te onrustig in de aanleuning, mist stabiliteit maar heeft die watertrens wel weer nodig om de kaak niet op slot te zetten. Vandaar dat ze dit bitje adviseerde. Ze loopt er echt fantastisch op. Ik krijg eindelijk het gevoel dat ze het bit aanneemt op twee teugels en ze is nu in de kaken gewoon los te noemen en dat is echt uitzonderlijk.
Ze komt nog wel wat tdh, maar dat is een beetje balans omdat ze de oefening moeilijk vind, naarmate de training vordert is daar bijna geen sprake meer van.
Saaams schreef:Helaas gaat dat voor mij pony niet op. Sprenger is van ander materiaal, de vorm is anders ect. Wellicht dat alleen het effect hetzelfde is. Maar dan kan ze al gaan miepen dat het niet fijn is.
Ik heb de bitfitter toch maar een berichtje gedaan. Als het bit echt een stangetje word als ze tdh komen dan ga ik er niet mee springen bijvDan heeft ze die extra druk niet nodig.
ingvdh schreef:Saaams schreef:Helaas gaat dat voor mij pony niet op. Sprenger is van ander materiaal, de vorm is anders ect. Wellicht dat alleen het effect hetzelfde is. Maar dan kan ze al gaan miepen dat het niet fijn is.
Ik heb de bitfitter toch maar een berichtje gedaan. Als het bit echt een stangetje word als ze tdh komen dan ga ik er niet mee springen bijvDan heeft ze die extra druk niet nodig.
Maar heb je de sprenger dan al getest dan?
Neue Schule is leuk, maar niet zodanig uniek in hun bitten dat er geen alternatieven zijn.
Mijn ervaring met bitfitters die NS voeren is dat dit ook vaak het enige merk is wat ze aanbevelen en niet onafhankelijk zijn daarin.