Zadelmerken vlakke zit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:31

Veulen84 schreef:
KM staat inderdaad op het lijstje om te proberen. Dat was eigenlijk de enige die ik wel ken. Had er 1 geprobeerd. Maar die lag niet super. Maar misschien eens kijken of er nog andere modellen zijn.

Je hebt inderdaad meerdere modellen Kent & Masters. Ik vind het een erg fijn zadel. Heerlijk om niet zo gedwongen te zitten en je kan zelf veel aanpassen doormiddel van de kniewrongen en de singelstoten die te verplaatsen zijn. Ook het kopijzer is te vervangen wat ook altijd wel handig is met aanpassen.

Ik heb zelf de cob, voor een lage schoft, maar je hebt ook hoge schoft, of normaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zadelmerken vlakke zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:36

barnsby zou ook kunnen. Heb een 17,5 inch liggen die je wel mag proberen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 00:48

Yinthee: Beide. Heb een rondgeribte andalusier met een vrij korte rug en omdat 18 inch ook voor mij te groot is... Zag op de site van passier een mooi model staan de Freemove Dynamic. Jammer genoeg geen prijzen nog te vinden. Heel nieuw model. Maar zo iets zo heel fijn zijn.

Jessix ik zag inderdaad een kent&masters original die heel goed zou bevallen. Maar ik ga eerst even aan stalgenoot vragen welke zij heeft. Straks val ik voor iets wat niet gaat passen.

Anne: barnsby is boven mijn budget. Zit toch echt tegen een max grens aan van 1500 euro.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:50

Massimo tölt 2 is een erg fijn zadel. Helaas is mijn merrie er uit gegroeid. Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:55

Die Freemove Dynamic ziet er qua zit inderdaad ook fijn uit! Denk alleen dat die nieuw wel tegen de 2500/3000 zal gaan kosten, Passier kennende, is geen budget merk.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:58

ik zou zeggen Kieffer, althans als ik mijn Kieffer vergelijk met andere zadels heeft ie een vrij vlakke zit.

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 02:45

Je wil persee een nieuw zadel?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 03:27

Ik zou ook zeggen Stubben of Passier. Liefst zadels die al een aantal jaar oud zijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:11

Ik vind de meeste kieffers juist weer heel diep en gedwongen zitten, maar misschien zijn er nu modellen waar ik geen ervaring mee heb die ruimer/minder gedwongen zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:31

Stubben, KN, sommige ainsley zadels hebben een half diepe zit evenals kieffer.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:54

Ik heb nu een fijne! Een hulsebos dynamic 3. Vierkante lepel dus een vlakke zit. Ook is de kniewrong niet te sik maar wel aanwezig. Het zadel rijd super. Mijn beenligging is een stuk verbeterd net zoals mijn houding en zit. Zeker aan te raden!

Oja tweedehands kosten deze zadels (ook bij de juiste zadelmaker) +- 900 euro. Daarvoor krijg je kwalitatief een zeer goed zadel.

Afbeelding

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:58

Ruiz Diaz Jessica heeft een ongedwongen zit en ligt voor zover ik weet in jouw prijsklasse (was €1500 toen ik heb 5 jaar geleden aanschafte).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:22

Kent en Masters (goedkoopste model), wintec500, of ga voor een zadel van 30 jaar of ouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:46

Thorowgood...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:15

Bij Albion kun je aangeven of je vlak, middel diep of diep wil.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 18:49

Japeloup: Ik ga absoluut niet meer voor een massimo. Slechte ervaringen mee.

Yinthee: Ben er ook bang voor. Maar acht dromen enzo.

Rochiril: Die heb ik nu, maar zit er gewoon niet lekker in. Is niet vlak genoeg vermoed ik.

Anne: Nee hoor, een tweedehands van een goede zadelmaker mag ook. Heb ook tijd om te zoeken. Belastinggeld komt toch pas in mei :)

De andere merken ga ik even naar kijken. Wil straks ook eens wat zadels live bekijken. Tripje zadels turen ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:24

Nouvel schreef:
Ik vind de meeste kieffers juist weer heel diep en gedwongen zitten, maar misschien zijn er nu modellen waar ik geen ervaring mee heb die ruimer/minder gedwongen zitten.

Diep wel, gedwongen niet. Ik heb althans modellen gehad met weinig wrongen. Het zadel op de foto hier boven lijkt niet zo diep te zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:44

Die lijkt inderdaad minder diep, de kieffers waar ik op heb gezeten kreeg ik echt pijn in mijn rug van door de druk van de hoge achterkant.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:56

Kijk eens bij de ijslanderzadels. In een zadel met een diepe zit kan je minder makkelijk tölten, dus mooie en betaalbare zadels met vlakke zit.
Prydi is kwalitatief goed maatwerk bijvoorbeeld en ook nog redelijk betaalbaar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:00

Stubben.. vlakke ongedwongen zit, en toch voldoende steun..!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 20:08

Nouvel schreef:
Die lijkt inderdaad minder diep, de kieffers waar ik op heb gezeten kreeg ik echt pijn in mijn rug van door de druk van de hoge achterkant.

Dit precies. Weet niet hoe andere mensen dit doen. Maar ik kan er gewoon niks mee. Gooi nu al liever het zadel van mijn andere merrie er op. Maar die is toch echt te smal. Maar anders heb ik geen lol in het rijden.

Lante schreef:
Kijk eens bij de ijslanderzadels. In een zadel met een diepe zit kan je minder makkelijk tölten, dus mooie en betaalbare zadels met vlakke zit.

Die tip kreeg ik eerder ja. Is er een goede plek waar je deze types zadel live kan zien/voelen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:12

Nee ik kan daar dus ook echt niet tegen, heb het vorig jaar ook met een paard wat ik voor iemand heb gereden, kon na een paar keer rijden bijna niet meer lopen van de rugpijn, heb toen 1 van mijn eigen Wow's er op gelegd en aan laten passen en geen last meer.

Helaas paste die Wow weer niet op ons nieuwe paard, daar heb ik nu na van alles passen een Fryso op en ik moet zeggen, daar kan ik toch ook goed op zitten zonder pijn in mijn rug!
Had ik een beetje niet verwacht maar dat gaat heel goed, fijn zadel!

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:48

Lante schreef:

Die tip kreeg ik eerder ja. Is er een goede plek waar je deze types zadel live kan zien/voelen?[/quote]

Ze is regelmatig op reis met haar zadels. Gewoon even contact opnemen via bijvoorbeeld Facebook of haar website. :-)

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:55

Daaleman dressuur

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:04

Mag ik vragen wat je ervaringen dan zijn met massimo?