Het adres om een custom made hoofdstel te laten maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:44

Ik heb deze frontriem gekocht bij "hoefijzer" hier op bokt. Erg blij mee! En ga er nog een keer een hoofdstel bij laten maken.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:49

Anoniem

Re: Het adres om een custom made hoofdstel te laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:03

Echt onwijs gave foto's komen er voorbij. <3

Met geen gespen bedoel ik de westerngespen, die vind ik niet zo mooi, maar gewoon subtiele gespen.

Dus niet zoiets:
Afbeelding

Maar zoiets:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:14

Mariett schreef:
Nicole Lampe :)
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/nic ... bewerking/

Nicole kan heel mooi carven:
[ Afbeelding ]

Nicole bewerkt haar leer inderdaad met veel fantasie, maar ik vind haar tassen/boekomslagen eerlijk gezegd beter dan haar hoofdstellen. :o Bij de laatste vind ik de afwerking op haar website vaak wat rommelig; naden die niet recht lopen, versieringen/stempels die niet in het midden van de riem lopen maar ernaast en symmetrisch bedoelde figuren die niet symmetrisch zijn. Dat vind ik dan toch jammer, en een risico als je iets op maat laat maken. Op een tas/groot oppervlak vallen dat soort foutjes niet op, maar juist op smalle riemen valt slordigheid meteen op. In Duitsland weet ik ook mensen die geweldig mooie showhoofdstellen verzinnen, maar die zijn ook zo slordig afgewerkt wat erg jammer is, want de ontwerpen an sich vind ik wel erg mooi.

@KBK: zoek je iemand in Nederland of mag het ook in Duitsland/Frankrijk zijn?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:20

Aah oké, op die manier :)
Maar als het goed is kan dat bij iedere custom maker wel toch? De meer versierde gespen(sets) zijn vaak zelfs een stuk duurder.

Ik ga Nicole nog een beetje aanprijzen, omdat ik zó blij was met het hoofdstel, ik heb zelden zo'n mooie kwaliteit gevoeld. En Nicole is ook echt heel aardig.
Ze is bijvoorbeeld nu bezig met een nieuw project, een beetje wat jij zoekt misschien?
Afbeelding
Ik wilde iets simpelers, maar je ziet in het hertje wel hoe knap ze kan carven (en verven).

Op haar Facebook kan je meer vinden:
https://www.facebook.com/ambachtelijk.leerwerk/?fref=ts

Ik snap wat je zegt xyzutu :) Persoonlijk vind ik een klein beetje scheef niet storend, en het is vaak ook een beetje de foto die niet helemaal mooi is of het werk scheef laat lijken. Net even een riempje niet helemaal goed gezet, een hoofdstel die het model niet 100% past etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:32

Het zou ook best kunnen dat het werk op haar website/FBpagina al wat ouder is en ze inmiddels wat netter werkt. Sommigen vinden het ook juist wel zijn charme hebben dat op handgemaakte dingen naden niet helemaal netjes afgewerkt zijn omdat je dan ziet dat het handgemaakt is. Ik vind het juist het mooist als de basic dingen (naden, stiksels, aanzet gespen enz) gewoon netjes zijn en de leerbewerker daar iets moois en persoonlijks aan toevoegt. Dan heb je het beste van twee werelden. Maar je ziet vaker dat het of het een is of het ander: of iemand is heel goed in secuur en symmetrisch werken maar is weinig vernieuwend, of heel goed in het fantasierijke deel maar slordiger bij de 'saaie' afwerking.

Het hertje in jouw hoofdstel vind ik trouwens wel erg mooi, net zoals die metalen passant onder de gesp, erg chique. <3

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:49

Mariett schreef:
Nicole Lampe :)
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/nic ... bewerking/

Nicole kan heel mooi carven:
[ Afbeelding ]

Alleen wat bedoel je met 'geen gespen'? Hoe wil je het hoofdstel dan gaan verstellen?

Ik heb een set slobberbars van nicole. Erg mooi!

Ik ga binnenkort zelf aan een hoofdstel beginnen.
Ik heb een grote bestelling gedaan. Alle gereedschappen om zelf leder te snijden bewerken toolen stikken enz.

Binnenkort begin ik aan een hoofdstellen voor mijn eigen paarden .

Mocht ik wat verder zijn wil ik tegen kostprijs van het materiaal wel een hoofdstel voor je maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:56

Xyzutu2, mag zeker ook in het buitenland zijn. :)
Ik ben momenteel wel met twee mensen in gesprek en bij beide mensen laat ik waarschijnlijk iets maken.
Bij eentje zeker en de andere hangt af van de kosten die gevraagd worden.

Marriet, zij maakt ook prachtige dingen inderdaad.

Dat is een lief aanbod, Salora. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:02

Hier alvast een Duitser:
Afbeelding

Afbeelding
https://www.prunkpferd.de
Hiervan vind ik de ontwerpen erg gaaf, maar de afwerking of plaatsing van stempels/stenen ook niet altijd even netjes. Van het eerste hoofdstel zal de neusriem ook wel flink onderlegd moeten worden als je hem bitloos wilt gebruiken, want de achterkant van de schroeven van de concho's liggen in deze uitvoering gewoon op de neus.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:03

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:04

@fairytales_and_campfires maakt prachtig tuig in de stijl die je zoekt :) op instagram overigens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:05

Xyzutu2, het eerste hoofdstel vind ik erg gaaf, maar is niet iets dat ik zelf snel zou kopen voor Kim of [naam].
De tweede komt wel dichter in de buurt! Ik zal de site opslaan. :j

Deze zou mooi op [naam] of [naam] staan. <3
https://www.prunkpferd.de/trense-zaum/b ... 0133213595

Lovevalser, bedankt voor de link!

Just_bo, even kijken of ik daar een account heb.

Toch leuk om te zien hoeveel creativiteit er nog te vinden is. <3

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:21

KoudbloedKim schreef:
Dat is een lief aanbod, Salora. <3

Je laat het tezijnertijd maar weten!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:48

Just_bo schreef:
@fairytales_and_campfires maakt prachtig tuig in de stijl die je zoekt :) op instagram overigens

Ronja maakt inderdaad ook hele mooie dingen :) alleen wel met een hele hoop 'bling' vaak, en druk. En ik heb nog nooit de leefkwaliteit van haar werk in mijn handen gehad, daar ben ik wel erg benieuwd naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:56

Ik heb twee mensen gekozen waarbij ik in ieder geval bij eentje een hoofdstel ga laten maken en de tweede gaat in April met een idee bezig dat ik heb beschreven. :)
Afhankelijk van onze communicatie en ook wel de prijs :o laat ik ook bij haar een hoofdstel maken.
Ik kan namelijk niet kiezen en het zijn twee verschillende ideeën.

Degene bij wie ik sowieso een hoofdstel laat maken is Hoefijzer hier op Bokt. <3
Prachtige dingen maakt zij!

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:23

Wat goed! Show je de hoofdstellen dan ook hier? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:43

Haha ja, dat zal ik doen!

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:51

gaaf! ik zit er ook aan te denken om een western hoofdstel te laten maken, weet alleen totaal nog niet wat :+