Springschoenen in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Springschoenen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:16

hier paard ook springschoenen om anders heel vaak ijzers eraf. Gewoon van die goedkope rubberen, neopreen oid geeft wondjes

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 00:17

Omdat ik ook overweeg ijzers terug onder te zetten maar twijfel ivm aftrappen: hoe voorkomt een springschoen dat?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:17

Mijn paard heeft vroeger toen ze ijzers had dag en nacht springschoenen om. Had wel een maat of twee groter dan ze normaal nodig zou moeten hebben zodat ze volledig om de hoef viellen Altijd rubbere schoenen gebruikt. Nooit wondjes of iets gehad.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:23

Springschoenen lijken, zoals anderen voor mij al aangeven, niet geschikt om de hoef droger te houden. M.i. ... als je naar dit soort 'maatregelen' moet grijpen, is eigenlijk de wei gewoon te nat voor je paard (ik lees ook mee in je andere topics). Wij merkten zeer duidelijk verschil na een droge zomer hier; shet liep prima op steentjespaden. Tot het een paar dagen flink geregend had en haar voeten dus wat vochtiger werden. Het volgende steentjespad liep ze niet lekker meer op; de hoefsmid gaf later aan dat ze ook wat koolkneuzinkjes had. Dit had echt te maken met vochtiger weer en dus minder droge en dus sterke hoeven. Bij deze pony hebben we haar hoefjes in een zelfgeknutseld hoefzakje (vuilniszak, ducktape) gedaan met daarin gekookt lijnzaad. Was een tip van de dierenarts.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 00:27

Dank je Hilary! Waar helpt de lijnzaad voor? Interessant...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:36

woepsie90 schreef:
Vind het wel heel jammer dat niemand me wilt helpen om het te proberen... heb nog geen merk of model gehoord!

Ik heb op Facebook paar goeie verhalen erover gehoord. Hier minder goeie. Dus het kan voor ons wel of niet werken. Daarom wil ik het proberen...

Omdat het niet werkt, dan gaat niemand merken of modellen noemen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 00:56

KimD schreef:
woepsie90 schreef:
Vind het wel heel jammer dat niemand me wilt helpen om het te proberen... heb nog geen merk of model gehoord!

Ik heb op Facebook paar goeie verhalen erover gehoord. Hier minder goeie. Dus het kan voor ons wel of niet werken. Daarom wil ik het proberen...

Omdat het niet werkt, dan gaat niemand merken of modellen noemen.