Lichtbruine knhs toegestane neusriem gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:25

Ladygiroc schreef:
Misschien is verf in die kleur makkelijker te vinden zodat je een neusriem gewoon kan verven?

Daar kan ik wat mee, bedankt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:26

Nielojram schreef:
Ashleytjuhh schreef:
tevens heb ik aan meerdere jury leden dit laten in en word inderdaad niet toegestaan helemaal een bit met versiersels er op niet.

En wat de onderbouwing van die juryleden dan?

TS heeft gelijk, het is een hoofdstel, en als er een neusriem aankomt, is het Engels lijkend.

Precies, er staat NERGENS dat er geen versiersels op mogen zitten, want dit is namelijk EXACT gelijk aan blingbling wat ook gewoon mag. Maar ik heb nu wat tips en ga eens goed nadenken. Dit gaat het meest gave Engelse hoofdstel worden wat er ooit geweest is :D :D :D :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:30

germie schreef:
Nielojram schreef:
En wat de onderbouwing van die juryleden dan?

TS heeft gelijk, het is een hoofdstel, en als er een neusriem aankomt, is het Engels lijkend.

Precies, er staat NERGENS dat er geen versiersels op mogen zitten, want dit is namelijk EXACT gelijk aan blingbling wat ook gewoon mag. Maar ik heb nu wat tips en ga eens goed nadenken. Dit gaat het meest gave Engelse hoofdstel worden wat er ooit geweest is :D :D :D :D

De rozetten voornamelijk bij de bak stukken mogen niet omdat die niet zoals engels hoofdstel is.

ts op het frontriem en neusriem mag je wel versieringen hebben op het BIT mag dit alleen niet zoals jjj het zelf wilt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:35

Nielojram schreef:
De rozetten voornamelijk bij de bak stukken mogen niet omdat die niet zoals engels hoofdstel is.

ts op het frontriem en neusriem mag je wel versieringen hebben op het BIT mag dit alleen niet zoals jjj het zelf wilt

Er komt eerst mijn gewone bustrens aan, daar train ik nu immers ook mee. Maar het gaat echt een goed engels hoofdstel worden, don't worry.

Er staat OVERIGENS NERGENS dat er geen versiersels op de bitringen mogen zitten. Er staat welke mondstukken toegestaan zijn, evenals dat je ook bingbling in de teugels mag hebben.
Er staat ook nergens letterlijk dat je alleen 'recht' leer mag hebben op een hoofdstel. Dus ook dan mag je breder of vormpjes erin hebben. Wave mag immers ook.
Het is in dit geval dus exact op de rand van de toegestane regels zoeken. Juridisch GOED lezen dus. En dat is wat ik dus ga doen, op het randje zitten, maar dan heb ik wat unieks. En daar hou ik van. Geen 13 in een dozijn. :Y)
Laatst bijgewerkt door germie op 12-02-17 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:35

http://www.westernspul.nl/index1.html

Ik heb zelf een hoofdstel met sunburst dots en daar heb ik de neusriem rechts boven bij. Ik kan niet goed zien of jouw hoofdstel dit ook heeft maar misschien past het er bij. En ze hebben natuurlijk ook nog andere neusriemen.

Afbeelding

koos2015

Re: Lichtbruine knhs toegestane neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:42

Xcellent eiser heeft hoofdstellen in die kleur, misschien neusriem na te bestellen?Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:46

emmaudb schreef:
http://www.westernspul.nl/index1.html

Ik heb zelf een hoofdstel met sunburst dots en daar heb ik de neusriem rechts boven bij. Ik kan niet goed zien of jouw hoofdstel dit ook heeft maar misschien past het er bij. En ze hebben natuurlijk ook nog andere neusriemen.

[ [url=m/JQ0mxm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga eens kijken, nadeel is wel dat ik echt full nodig heb en veel alleen in maat cob zijn. Maar bedankt. Je hebt ook een gaaf hoofdstel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:47

koos2015 schreef:
Xcellent eiser heeft hoofdstellen in die kleur, misschien neusriem na te bestellen?[ [url=m/w0N8l2.png]Afbeelding[/url] ]

Die lijkt ook goed te passen qua kleur. Eens googlen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:48

Ik heb deze op z'n kortst zitten. En hij kan nog wel een aantal gaatjes groter. Dus als je paar geen hele grote full heeft dan past het wel denk ik

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 20:49

emmaudb schreef:
Ik heb deze op z'n kortst zitten. En hij kan nog wel een aantal gaatjes groter. Dus als je paar geen hele grote full heeft dan past het wel denk ik

Nou, ik heb eentje die dus wel eens niet in een full past qua neus. De rest past maat cob. En ik heb ook nog een cob liggen wat past. Dus het is meten. Leer zonder stiksels is evt. 3 cm op te rekken. Maar ander leer niet.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:53

Nouja Als je het overweegt kan ik het voor je opmeten ;) Er zitten wel stiksels in omdat hij onderlegd is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:33

Een bit heb ik denk ik gevonden. Een bustrens snaffle met versiersels. Deze mag gewoon :D
Dikte 11mm, minimale dikte knhs wedstrijden is 10mm. Het liefst had ik gewoon rvs gehad in het mondstuk, maar dat met koper ingelegd mag gelukkig ook (Myler idee). Ik had liever 14mm of 16mm gehad, maar die kan ik niet vinden tot nu toe (optie is Equitana afwachten)

https://www.kramer.nl/Stainless-Steel-S ... &ci=257162

Neusriem nog niet gevonden, hoewel de neusriem op de foto eigenlijk ook best wel goed past, de kleur waarmee de neusriem onderlegd is, is de kleur van het hoofdstel. Komend weekend eens op het paard zien hoe het lijkt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:38

Gaaf bit!
Maar ik vind die zwarte neusriem er niet bijpassen. Tenminste, neem aan dat je die bedoelt?
Dat zwart zie je naast het bakstuk zitten, das toch geen porum, zwart en bruin naast elkaar..

Ben wel benieuwd naar het totaalplaatje zo!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 20:41

Ladygiroc schreef:
Gaaf bit!
Maar ik vind die zwarte neusriem er niet bijpassen. Tenminste, neem aan dat je die bedoelt?
Dat zwart zie je naast het bakstuk zitten, das toch geen porum, zwart en bruin naast elkaar..

Ben wel benieuwd naar het totaalplaatje zo!

En dat staat zo op het oog juist erg gaaf. Je kunt tegenwoordig ook gewoon zwart met bruine hoofdstellen kopen, dus het kan allemaal.
Uiteraard zoek ik nog verder, maar ik hou dit wel in m'n achterhoofd. Het resultaat wordt gaaf :D :D :D :D :D

De neusriem van emmauddb is ook erg mooi. Dat complete hoofdstel is gewoon gaaf.

en ja, het resultaat zal ik posten. Al kan dat nog even duren als ik pas wat op equitana koop als ik niet eerder wat gevonden heb.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:54

En deze bijvoorbeeld? Stond toevallig onderaan het topic, als reclame :+
https://www.kramer.nl/Mouth-Closer-Gree ... ref=182057

Eventueel zou je hem bij een zadel/tuigmaker een beetje aan kunnen laten passen, een zwart randje bijvoorbeeld, zodat hij beter bij jouw hoofdstel past.
Er zit alleen geen sperriem aan en verder weet ik niet in hoeverre het toegestaan is. Maar het lijkt op een hoge (aansnoer)neusriem, dus ik denk dat het kan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:00

Wat is je budget? Mijn zus maakt halsters/hoofdstellen op maat. Dat is handwerk, dus wat duurder dan bv EJ eigen merk, maar dan kan je wel zelf stylen.

https://m.facebook.com/gissupplies/

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:05

Die neusriem van mariett kan je meteen met je bit meebestellen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 21:21

Ladygiroc schreef:
Die neusriem van mariett kan je meteen met je bit meebestellen :D

Klopt, maar deze zijn helaas te kort, ze zijn in maat cob te klein voor mijn paard (soms past maat cob wel, meestal full nodig, en deze is reeds door een bokker in een pb aangeboden en helaas te klein). Het is een Engelse hoge neusriem en dus toegestaan. Maar ik denk dat gecombineerd mooier is.