countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:12

Ik heb een jaar of drie geleden daar ook een tweedehands zadel kunnen kopen, Wintec spring. Dat zadel zat onder jouw budget, maar weet natuurlijk niet of ze in de tussentijd w.b. prijzen/zadels verandert zijn. En inderdaad alleen maar goede woorden over Countrymill, ik hoop dat je je zadelzoektocht hier kan beëindigen!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:38

Peelie schreef:
Laten we eerlijk wezen, €700,- voor een tweedehans zadel is niet veel. Er wordt bij de Countrymill geen rommel verkocht. En door het enorme verloop aan tweedehans zadels is er niet altijd iets passends, maar het kan zomaar zijn dat het een week later wel het geval is.

En tjah, ze hebben ook regelmatig stagaires in de winkel staan. Die zijn niet altijd even handig met de omgang van klanten, die moeten het ook leren.

Ik weet dat het niet veel is, maar als ik de dag ervoor nog te horen krijg dat er voldoende zadels in mijn maat en prijsklasse beschikbaar zijn, dan verwacht ik dat dat ook zo is. En het was zeker geen stagiaire in de winkel... En dat er geen rommel wordt verkocht, daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat is een andere discussie.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:32

Saaams schreef:
Luxe probleem :=

Ja dat krijg je met 3 paarden :D :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:02

Herman is mijn mannetje :P

Anouska, daar kunnen we idd uitgebreid over discusieren, maar bij mij zijn problemen altijd opgelost en altijd in mijn voordeel. Ik heb nog nooit onaardig vast personeel bij de Countrymill meegemaakt en ik kom er al heel wat jaren inmiddels. Maargoed, niet iedereen kan tevreden zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:10

Herman is de beste :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 19:08

Dan heb ik geluk met Herman :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:26

Aan zowel Herman als Bert heb je een goeie :j
Mijn budget is meestal ook niet zo groot, maar ik heb twee keer een zadel kunnen kopen voor minder dan €700. Mijn paard heeft niet de makkelijkste bouw, maar ik had beide keren wel keuze uit meerdere zadels.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:27

Ik maak ook altijd afspraak bij Herman.

Tja als je niet tevreden was had je dat misschien beter bij Herman gelijk neer kunnen leggen.
Maar net als zoveel dingen zal je altijd mensen hebben die iets of iemand heel fijn vinden en anderen weer precies niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:01

Wij altijd bij arno. Top hoor. Hebben er gister 3u gezeten met 2 paarden :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:12

Saaams schreef:
Wij altijd bij arno. Top hoor. Hebben er gister 3u gezeten met 2 paarden :+

Arno is idd ook een topper :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:34

Arno heeft me tot 2x toe met een verkeerd passend zadel naar huis gestuurd, daar kon geen sorry vanaf (ik zat met een levensgevaarlijk paard). Dus nee geen arno voor mij, bert is wel fijn :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:40

Gelukkig gaat mijn pony gewoon ter plekke bokken als het niet goed ligt :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:08

Ja die van mij kwam ook recht omhoog maar dat lag volgens hem niet aan het zadel :+ als ie het vaker deed oke maar dat deed die nooit..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 23:31

Morgen is de dag dat ik mag gaan zadelpassen! :D

Heb mijn budget nog wat omhoog kunnen schroeven.. zal morgen nog even laten weten of het gelukt is.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:33

finnens schreef:

Heb mijn budget nog wat omhoog kunnen schroeven.. zal morgen nog even laten weten of het gelukt is.

Wij gaan ook morgen! Ons inruilzadel gaat ook mee :) Dus misschien krijg je die wel te passen :')

Veel succes!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 23:39

Silly_Woman schreef:
finnens schreef:

Wij gaan ook morgen! Ons inruilzadel gaat ook mee :) Dus misschien krijg je die wel te passen :')

Veel succes!

dat zou toevallig zijn! Jullie ook succes! *D

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:43

Succes met het passen!
Is dit de zaak waarin ze werken met een druk meter. Zag daar iets van op Facebook voorbij komen en vond het eeg interssant. Ben benieuwd naar jullie ervaring

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 23:44

Daar kun je voor kiezen inderdaad! Ik doe echter de 'normale' consult zonder drukmeting. Bedankt! :D

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:46

ikheetesmee schreef:
Succes met het passen!
Is dit de zaak waarin ze werken met een druk meter. Zag daar iets van op Facebook voorbij komen en vond het eeg interssant. Ben benieuwd naar jullie ervaring

Vriendinnetje van mij heeft een paar jaar geleden eens zon drukmeting gedaan met haar pony. Was heel interessant.
(We wisten al dat het zadel niet paste, maar je kon heel mooi zien hoe zich dat vertaalde in een drukbeeld
En daarna het verschil natuurlijk met het nieuwe zadel. )

Verder heb ik zelf een keer een kale boom meting gedaan en dat was ook echt super!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:47

finnens schreef:

En is het gelukt.?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:14

scooby09 schreef:
Tja als je niet tevreden was had je dat misschien beter bij Herman gelijk neer kunnen leggen.
Maar net als zoveel dingen zal je altijd mensen hebben die iets of iemand heel fijn vinden en anderen weer precies niet.

Wie zegt er dat ik hem daar niet over gesproken heb? Waar hij overigens pas op reageerde toen ik een beoordeling invulde. Maar er worden ervaringen gevraagd, dan mag ik de mijne toch ook geven?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 00:22

Ik ben geslaagd ja! Eerste zadel was meteen goed en binnen m'n budget.

Alleen vond ik het wel een beetje apart gaan. Zadel erop gelegd en het lag goed. Toen mocht ik gaan rijden. Hij bleef toen ik aan het rijden was iets van een kwartier weg, nog even vanaf de bakrand gekeken en goedgekeurd. De zadelmaker die ik normaal had gaat helemaal voelen enz en nu kreeg ik weinig reactie wat er precies goed was, waar je het aan kon zien etc. Moest er om vragen. Ik had ook niet verwacht dat er met dekje gereden moest worden.

Maar buiten dat waren ze erg vriendelijk en konden na mijn vragen alles wel goed uitleggen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:00

finnens schreef:

Alleen vond ik het wel een beetje apart gaan. Zadel erop gelegd en het lag goed. Toen mocht ik gaan rijden. Hij bleef toen ik aan het rijden was iets van een kwartier weg, nog even vanaf de bakrand gekeken en goedgekeurd. De zadelmaker die ik normaal had gaat helemaal voelen enz en nu kreeg ik weinig reactie wat er precies goed was, waar je het aan kon zien etc. Moest er om vragen. Ik had ook niet verwacht dat er met dekje gereden moest worden.

Maar buiten dat waren ze erg vriendelijk en konden na mijn vragen alles wel goed uitleggen.

Dat is apart!

Hebben ze niet het paard gecontroleerd op reflexen enzo?

Wij hebben bij alle 3 de paarden een hele check gehad en een aardig ruime pas sessie met de zadels.

Onze tinker was een uitdaging O:) vanwege zijn bouw, maar ook daar is het gelukt! We hebben een extra wijde boom (iets met een paarse variant :') )

Welk zadel heb je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:34

finnens schreef:

Dat is niet zo gek hoor, zadel moet altijd even zakken dus het eerste kwartier zie je toch niks wat betreft klapperen etc.
Over het dekje, je gaat thuis toch ook met dekje rijden? Dus passen kun je dan ook het beste met doen. En wat betreft voelen. Dat doen ze van te voren toch? Kale boom erop om de boommaat te meten. Dan zoeken ze er een zadel bij dat op stand goed ligt. Als je dan gaat rijden en het dan nog stabiel ligt is het toch goed?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:46

Silly_Woman schreef:
finnens schreef:

Dat is apart!

Hebben ze niet het paard gecontroleerd op reflexen enzo?

Wij hebben bij alle 3 de paarden een hele check gehad en een aardig ruime pas sessie met de zadels.

Onze tinker was een uitdaging O:) vanwege zijn bouw, maar ook daar is het gelukt! We hebben een extra wijde boom (iets met een paarse variant :') )

Welk zadel heb je nu?

Volgens mij zag ik jullie aankomen, met een witte vrachtwagen? Wat voor zadels zijn het geworden?