Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissie schreef:Goed om te lezen dat je pony positief reageert op de pijnstillers.
Begrijp ik het goed dat je pony bevangen is geraakt onder de volgende omstandigheden:
- geen weidegang
- paddock met onbeperkt hooi
-geen krachtvoer
- aanwezige overgewicht
Je schrijft dat je pony al meerdere (5) graasmasker heeft gehad.
Was het overgewicht van je pony de reden om een graasmasker te gebruiken?
Ergens vind ik het opmerkelijk dat je je pony vrij sober houdt....dus hooi en verder niks maar dat je pony toch te zwaar blijft.
Is je pony wel eens slank geweest? Of altijd wat aanwezige overgewicht....ook als je veel met je pony deed wbt beweging ect?
Ik vraag me dit af omdat het mij niet zou verbazen als het onderliggende probleem te wijten valt in de richting van ems ( equin metabolic syndrome).
Kan uiteraard ook stom toeval zijn natuurlijk....in ieder geval veel sterkte en beterschap!
janouk schreef:@dieseltje, ik ben hetnietmet je eens dat je een hoefbevangen paard met pijnstilling gedwongen beweging moet geven. Juist door de pijnstilling weet je niet hoe het werkelijk gaat met het paard. En als je nog geen foto's van de hoeven hebt gemaakt en weet wat de schade is van binnen, is het in mijn ogen geen goed advies om een hoefbevangen paard gedwongen te laten bewegen als je het paard niet in het echt hebt gezien en weet hoe erg het paard er aan toe is..