Keuze anatomisch hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Keuze anatomisch hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:08

Ik ben zelf naar www.bitpassen.nl gereden. Vlakbij Gouda. Dat is dus ook niet in je buurt. Volgens mij komt ze wel door heel NL. Ik ben ontzettend blij met t hoofdstel. Paard ook. Voor tweede paard staat in bestelling.

Wendy1989

Re: Keuze anatomisch hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:14

Ik heb vandaag de premiera latina thuis ontvangen. Ik moet zeggen dat ik bijzonder verrast ben door hoe soepel en het leer is en het kopstuk is echt super zacht onderlegd net zoals de neusriem

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:10

Ik heb gisteren een Bridle2fit hoofdstel laten aanmeten op mijn paard. Vind het leer erg fijn aanvoelen en veel mogelijkheden. Waarschijnlijk eind deze week of volgende week binnen dus kan ik nog niet wat vertellen over hoe het zich houd.
Ik heb deze laten aanmeten bij Bitfitservice.nl uit Almelo

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:16

Herfstdraad schreef:
wwillemijn schreef:
Voor het bedrag van de BR kun je ook iemand van Bridle2fit laten komen. Dan heb je een anatomisch hoofdstel dat ter plekke op maat bij elkaar wordt gezocht qua onderdelen.

Toevallig op de friese hengstenkeuring voor het eerst in contact gekomen met deze mensen. Mevrouw in de stand was ontzettend vriendelijk maar wist mij niet helemaal te overtuigen. Ook zit ik in Friesland, vaker wel iets moeilijker om dan iemand langs te krijgen.

Kun jij iemand aanbevelen?

Angelique kohler is recentelijk bij mij geweest voor een bit fittingen doet ook bridle2fit. Ik las ergens dat ze 25/1(?) in buitenpost is. Dat is wel in Friesland. Anders kun je aangeven dag je interesse hebt. Misschien dat ze binnenkort weer een rondje Friesland doet.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:43

melissa_93 schreef:
Ik heb gisteren een Bridle2fit hoofdstel laten aanmeten op mijn paard. Vind het leer erg fijn aanvoelen en veel mogelijkheden. Waarschijnlijk eind deze week of volgende week binnen dus kan ik nog niet wat vertellen over hoe het zich houd.

Leuk! Wat heb je gekozen qua neusriem, kopstuk en frontriem?

Dit is de mijne
Afbeelding

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 19:05

wwillemijn schreef:
melissa_93 schreef:

Dit is de mijne
[ [url=m/wncNsH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ontzettend mooi hoofdstel om te zien. Merkte je ook verschil met rijden? En hoe ging de bridlefitting?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:31

wwillemijn schreef:
melissa_93 schreef:

Dit is de mijne

Gaaf hoofdstel!
Ik heb hetzelfde kopstuk, frontriem heb ik ook die maar dan met zwart/grijze steentjes erin en de kleine maat steentjes.
Neusriem eerst dezelfde als jouw opgehad maar dan gewoon zwart onderlegd, vond m alleen echt te breed lijken op mijn paard. Ze heeft een vrij smal hoofd. Dus gekozen voor de neusriem die qua breedte gelijk loopt. https://www.bridle2fit.com/product/neusriem-nf-s3-b/

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:50

Herfstdraad schreef:

Dit is de mijne

Ontzettend mooi hoofdstel om te zien. Merkte je ook verschil met rijden? En hoe ging de bridlefitting?[/quote]

Ze is losser in de kaak sinds dit hoofdstel. Ze had voor beide paarden een hoofdstel in elkaar gemaakt van tevoren nav mijn input qua wat ik verwachtte qua maat. Vervolgens gaan finetunen qua maat en soorten neusriemen en kopstukken. Echt kijken wat het beste past bij je paard z'n hoofd en hoe de zenuwen lopen.