Zadel schuift naar voren, banaan of anatomische singel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:10

amukela schreef:
Is die barefootsingel een 'gewone' singel?
Ik heb er 1 van 60cm nodig

jep, een gewone anatomische singel, was nog het oude model toen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:18

wwillemijn schreef:
En welke zadelmaker?

Je kan via google naar verkopers van massimo zadels gaan kijken en zelf uitkiezen welke zadelpasser voor jou goed aanvoelt.

Zelf had ik een zadelmaker/ zadelpassen die deze merk verkopen en uitlenen op proef, voor mij perfect en de zadelpasser ook. Er zijn echter ook negatieve ervaringen met deze zadelpasser te lezen op de bokt dus er zijn zeer verschillende ervaringen ermee met de passer/ verkoper. Dus ik wil er niemand ermee gaan opzadelen dus noem ik de naam niet.

Belangrijkste is het zadel toch en dat het goed past en voor een nette prijs zoals het zadel waard is, ik heb het nieuw gekocht, voor een eerlijke prijs voor wat ie waard is.

Anoniem

Re: Zadel schuift naar voren, banaan of anatomische singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:23

Bij mij schoof het helemaal goed ingestelde Trekkerzadel steeds naar achteren. Vanalles aan singels geprobeerd, van anatomisch tot banaan totdat ik een Back on Track singel met elastiek eraan deed. Dat was eigenlijk alleen voor het Back on Track effect bedoeld, maar gek genoeg lag het zadel ineens als een huis. Er zit een lichte antislip-print op de binnenkant, maar die is zo minimaal dat ik er eigenlijk niet echt iets van zou verwachten. Misschien ook omdat je de stoten eerst door twee lusjes haalt voor je hem in de gesp doet en dat dat het geheel stabieler maakt?
Ik singelde trouwens ook altijd eerst de achterste singelstoot aan, maar dat maakte met de andere singels niets uit.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:30

Kijk eens naar een Eric le Tixerant singel. De moeite waard om even te googelen
Werkt met een hele andere drukverdeling.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 19:35

Dank je Riegje, maar dat is (buiten de prijs) niet waar ik naar op zoek ben. Deze singel heeft beslist veel voordelen, maar is niet speciaal bedoelt om naar voren schuiven tegen te gaan.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:38

Hier hetzelfde probleem...
Van alles geprobeerd nu op zoek naar ander zadel.
Van singels werkt bij mijn paard de gewone rechte nog het beste.
Prolite, butterfly, mfsc werkt allemaal niet bij mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:39

Ik heb ook een Tixerant geprobeerd maar die deed hier ook niets tegen het schuiven. Bovendien is die flap aan de onderkant echt heel erg groot. Geen probleem als je een groot of breed paard hebt, maar met een klein paard met een smalle borst zitten die flappen vooral in de weg en deden niet echt iets aan drukverdeling.
Dan vond ik de Wintec Cair singel steviger en compacter, en door de asymmetrische vorm kun je daar de ligging van je zadel wel redelijk mee sturen. Alleen was [***]'s kippenborst ook daar te smal voor en is die ook weer te koop gezet, maar anders was dat voor ons denk ik wel een oplossing geweest.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:42

De FRA supersingel?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:23

amukela schreef:
Dank je Riegje, maar dat is (buiten de prijs) niet waar ik naar op zoek ben. Deze singel heeft beslist veel voordelen, maar is niet speciaal bedoelt om naar voren schuiven tegen te gaan.

Bij mij dus wel, heb een hele rits aan singels geprobeerd en deze een poos van iemand kunnen lenen.
Ik was zeer kritisch en dacht nooit dat het wat zou zijn. MAAR ik heb geen schuivend zadel meer, en geen boos paard meer met aan singelen. En paard heeft altijd gelijk.
Dus zelf eentje tweedehands aangeschaft.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:19

De singel van topfit horseshop is goedkoper en heeft dezelfde werking. Mij heeft deze singel geholpen tegen het schuiven icm de dekjes van LeMieux waarbij je de singelstoten gespreid kunt houden door de aparte lussen.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:16

Bij mijn paard was de Sella sterno echt een geschenk uit de hemel. M'n zadel ligt nu echt als een huis.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:35

MPH schreef:
Bij mijn paard was de Sella sterno echt een geschenk uit de hemel. M'n zadel ligt nu echt als een huis.

Heb je hier ook het zadel van? Ben namelijk wel benieuwd naar een foto.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:32

Ja ook een Sella zadel. Heb zo 123 even geen duidelijke foto van hoe de singel ligt, maar voor het idee een foto.

Afbeelding