Volgens mij heeft Micklem heel veel kwaliteitsproblemen gehad. Er was bijvoorbeeld een generatie waarbij de ringen uitscheurden als je ze bitloos gebruikte terwijl het hoofdstel daar wel voor bedoeld was. Dat is nu ook verstevigd/anders vastgestikt. Ook gingen er op een gegeven moment bij verschillende gebruikers het leer de ring middenop de neus kapot.
Zelf heb ik twee Micklem Competition hoofdstellen gehad; eentje in maat Full en de ander een maatje Cob. Het Full hoofdstel had heel prettig soepel en dun leer, echt de kwaliteit die je bij zo'n duur hoofdstel zou verwachten. Het Cob hoofdstel was van samengeperst leer dat gewoon aanvoelde als karton, heel dik (want enorm slap) en nauwelijks door de gespen en passanten te halen. Dat kon je elke weer opnieuw inolien want het kartonleer zoog het echt op. Ik kon beide hoofdstellen naast elkaar leggen en het verschil was echt bizar. Dat kartonnen hoofdstel was zijn geld echt totaal niet waard. Dat maakt het ook heel lastig om een Micklem 2ehands te kopen, want je hebt echt geen idee welke lichting je in huis haalt en hoe stevig de ringen zitten of hoe goed het leer is. De mijne heb ik nieuw gekocht dus ik weet 100% zeker dat het Micklems waren, maar als ik die Cob 2ehands had gekocht dan had ik echt gedacht dat ik een rip-off had gekregen...
Hier ook een micklem om te janken.. de eerste die ik kocht vorig jaar was nog redelijk van kwaliteit. Niet heel fijn leer maar wel prima. Binnen een jaar waren de pennetjes van de gespen verbogen, divoza had hem gemaakt maar dit handen ze zo lelijk gedaan dat ik een nieuwe kreeg. Deze was nog slechter van kwaliteit. Niet alleen het leer was niet mooi maar ook de afwerking en de stiksel waren gewoon slecht. De gehele afwerking leek nergens op... voor het geld koop ik geen micklem meer.