Free jump Soft Up (Lite)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:01

Saaams schreef:
Dan vind ik ze voor het geld niet eens veilig :+

het is bij deze beugels de bedoeling van de bij bepaalde situaties breken.
Alleen niet bij normaal gebruik, of wanneer je er niet in blijft "hangen" zeg maar :)
Van de pro's hoor ik dat niet, bij lite ken ik dus 1 geval waarbij het met gewoon springen gebeurde bij een volwassene.

Anoniem

Re: Free jump Soft Up (Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:39

Vrijwel alle veiligheidsbeugels zijn trouwens wel eens gebroken tijdens internationale springwedstrijden, ik telde al een Flexi Bendi Stirrup (zoals ze in het engels heten met een metalen beugel en rubberen hulsjes links en rechts omhoog aan de zijkant), zo'n traditionele beugel met elastiek aan de zijkant, de Freejump dus maar bijvoorbeeld ook gewoon normale beugels breken wel eens, ook de aluminium Amerigo's zijn eens gebroken tijdens een cross.
Helaas staan stijgbeugels gewoon onder enorme druk, zeker als je springt en je steeds opnieuw weer afzet in de beugels, er is weinig metaal dat daar tot het einde der tijden tegen kan.

Louise_vd5r

Re: Free jump Soft Up (Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 22:16

Ik heb zelf de pro gekocht, maar rijdt ondertussen al bijna een jaar met iemand anders zijn pony met 2 zadels waar beide de lite aanhangt. Ik weeg net iets onder 60kg maar heb wel rijlaars maat 40 en amper last van! Wel vind ik de grip op de pro's nóg beter.