tennan schreef:https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 2347765691
Het leuke van die dijblokken is dat ze bij veel merken wel zijn aan te passen naar de ligging van je been. Een kort iemand (zoals ik) zou dus baat hebben bij korte, schuiner geplaatste blokken en jij bij langere en rechte(re) blokken. In het zadel uit de link zou ik dus voor geen meter kunnen zitten maar iemand met lange benen wel.
Nouja, zoiets lijkt me fijn. Maar dit heeft mijn Stubben ook. En daarbij komt mijn knie wat over het zweetblad en mis ik dus gewoon stevigheid waardoor mijn benen behoorlijk gaan wiebelen. Heel erg jammer, krijg er best commentaar op. Lijkt alsof ik constant aan het drijven ben, terwijl mijn paard best goed aan het been is.
maaikemuis schreef:Ik reed (rij nu even helemaal niet meer) met een 17,5 inch hulsebosch wb4 zadel. Wel de oude variant. Hierbij kon ik mijn benen echt heerlijk kwijt. Bij veel andere merken moest ik naar 18 of zelfs 18,5 inch uitwijken om plek te hebben voor mijn bovenbeen.
Ik weet ook nog dat Kieffer het meest dramatisch was, daar kan ik niet op zitten.
Grappig, ik heb een paar jaar met een Kieffer Lusitano gereden. Reed best prima, kon er mijn benen ook goed in kwijt. Hulsebos heb ik helaas nog niet kunnen proberen.
hagelslag schreef:Ik heb een kalvalkade dressuur
17.5 inch.
Is een doodsimpel zadel. Opzich ook best een oudje.
Heeft geen diepe zit of veel wrong.
Op de foto is mijn zusje erop maar onze benen schelen slechts 4-5 cm
Ik denk niet dat ik zo'n soort zadel zal kopen. Hiervoor lag er een oud zadel op van Zadelmarkt kwaliteit. Volgens mijn zadelmaker (en Stubben dealer) prima om een paard mee te beleren of af en toe een recreatief ritje. Maar die van mij doet 'wat meer' dan dat. Ik heb ooit ook een JC zadel gehad, het is toch echt gewoon minder zadel dan je hebt bij een A-merk. Ik koop daarom liever een gebruikt A merk dan een nieuw of weinig gebruikt B merk.
wwillemijn schreef:Om in te haken op de dijbeenblokken, die heb ik ook. Vriendinnetje van mij is 1.86 en zit er ook perfect in.
Weet je wat voor zadel zij heeft?
wwillemijn schreef:1.75, met lange benen. Lang zweetblad heb ik aan beide zadels en is erg prettig. Ik had nog weleens dat ik met laars onder zweetblad bleef hangen. Ben naar countrymill gegaan en paard heeft daar onder verschillende zadels gelopen. Albion wilde ze beide types geen pas onder verzetten, kentaur ging ze kort onder lopen. Nog wat andere merken gehad. En toen de Tribal erop gelegd en mevrouw ging ineens een stuk makkelijker over d'r rug en veel ruimer sjouwen. Dus ja, ik ben er zeer enthousiast over. Dusdanig dat ik voor m'n ruin hetzelfde zadel heb besteld. Die loopt er ook super fijn onder. En de wrong kun je dus zelf kiezen. Merrie heeft maat wijd, ruin maat extra wijd. Dus ook rondgeribte paarden, maar deze zadels leggen mijn benen in een mooie positie! En ik zit niet mega wijd zoals ik op andere zadels wel had bij ze. Voordeel bij countrymill is dat ze heel veel soorten en maten hebben liggen en je dus heel veel kunt testen. Je moet er wel heen met je paard, wat voor sommigen een nadeel kan zijn.
Ik ben nog nooit met mijn laars onder het zweetblad blijven hangen. Niet met de te korte laarzen en niet met mijn goede trainingslaarzen en wedstrijdlaarzen ook niet. Dus dat is wat mij betreft geen probleem, terwijl ik dus wel vrij veel beweeg met mijn benen.
Mijn paard is gelukkig ook heel makkelijk, blijft altijd lopen en is nog nooit in verzet gekomen, terwijl hij in relatief korte tijd best wat werk voor de kiezen heeft gekregen. Dat scheelt al een hoop.
Mijn paard is ook erg rondgeribt, enige dat ik belangrijk vind is dat het zadel een hoge twist heeft zodat ik geen pijn krijg.
Reizen met paard is geen probleem gelukkig, Country Mill is echter wel een stukje voor mij.
iSaBeLL schreef:Ik heb voor mijn huidige paard een Anatomica Octant.
Heel fijn zadel met dikke wrongen en zit.
Ik heb ook custom geprobeerd en andere merken met wrongen erop. Maar dat vond ik met mijn lange benen echt niet fijn.
Ik ben trouwens 1.80
Dat ziet er inderdaad fijn uit, zoiets zou ik nog wel overwegen. Custom gaat me wat prijzig worden. Wat heb je hiervoor gehad?
damian23 schreef:1.83 met lange benen zit ik prima ik een 18 inc custom icon star met lang kniewrongen
Even opgezocht, maar dat lijkt me dan weer vreselijk onprettig zitten. Erg opgesloten en gedwongen. Wat had jij hiervoor?
SinneJ schreef:Ik heb nog wat aan mijn post toegevoegd na je laatste opm.
Hoe is je paard eigenlijk van bouw?
Het is een Fries, rondgeribt en een lang middenstuk. Niet heel erg groot, 1.68m