Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jasmijnvbx schreef:kingekruisd Zwaar af te raden! Als je er druk opzet en daarna weer de teugels loslaat blijft het aangesnoerd zitten! Naar mijn mening kan je dan net zo goed met bit rijden.
Gewoon sidepull is het best
Daphneeeej schreef:Jasmijnvbx schreef:kingekruisd Zwaar af te raden! Als je er druk opzet en daarna weer de teugels loslaat blijft het aangesnoerd zitten! Naar mijn mening kan je dan net zo goed met bit rijden.
Gewoon sidepull is het best
Bij kingekruist heb je de Lami (wel van FRA) die trekt zichzelf weer een stuk open als je de teugels ontspand. Hier zit een soort verings systeem in namelijk. Hier word mijn paard al tijdje mee gereden dresuurmatig.
manubres schreef:De teugels:
Naar mijn mening een waardeloze/goedkope constructie en verbinding tussen touw en leer!
[ Afbeelding ]
De kingekruiste riemen:
Ik denk een slecht stuk leer, maar het gaat wel om je veiligheid! Dit moet niet mogen vind ik...
[ Afbeelding ]
tiwi1969 schreef:Mijn dochter had dit met een FRA Dietsji, daar liet de verbinding ringetje-leer- touw los, met dus een losse teugel tot gevolg. Brave pony dus niks ergs gebeurd.
En ik heb een tijd gereden met teugelclipjes van FRA, zaten aan origineel touw teugels aan. Die heb ik eraf geknipt en de clipjes aan mijn springteugels gedaan.
Tijdens een les, ik was gelukkig met instructrice en zonder andere paarden in de binnenbak, brak zo'n clipje af. Dus ook hier een stuurloos paard, jonkie nog maar wel braaf en instructrice kon haar vastpakken.
Bij mij komt er geen FRA meer in.
Fair schreef:Geen hoofdstel hoort kapot te gaan bij normaal gebruik, ook niet eentje van 40,-
Dan moet het gewoon niet op de markt gebracht worden.