Hoofdstel van 1000+ euro (Passier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hoofdstel van 1000+ euro (Passier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:05

En dan val je er af en stapt het paard in de teugel, weg hoofdstel van een prijs waarvoor je ook een goed zadel hebt. nee, dus ik zou dat nooit uitgeven. Voor 50 euro heb je ook een hoofdstel wat gewoon met onderhoud 10-20 jaar meegaat. Ik heb nog nooit een hoofdstel versleten, enige keren dat er wat stuk ging was door een val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:08

Vind het helemaal niet erg om iets meer te betalen voor een hoofdstel, maar dat gaat me net te ver... jemig zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:15

Ik zou het ook nooit betalen, maar blijkbaar is er een markt voor. Ik vind het zelf leuk om af en toe wat nieuws te kopen en dan zou ik me verplicht voelen om dat hoofdstel 20 jaar te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:56

Ik heb voor een prikkie een tweedehands passier gekocht. Geen idee welk modelk maar de kwaliteit van het leer is wel erg goed.
Maar over de 1000 euro voor een hoofdstel...never...

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:02

Als je geld over hebt, waarom niet.

Ik heb toen ik nog veel bij m'n bijbaan werkte hard gespaard, en een Otto Schumacher hoofdstel gekocht. Toen was ik ook rond de 800 euro kwijt. Ik was er destijds heel erg blij mee. Helaas paard verkocht na enkele maanden en er bar weinig voor teruggekregen :')

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:07

Het maximale wat ik uit ga geven voor een hoofdstel is ongeveer 200 euro. Elk hoofdstel kan kapot gaan dus ik ga dat enorme risico niet nemen xD

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:12

Ik zag de titel en moest meteen denken dat ik die vraag ook al voorbij zag komen op FB :D
Ik vind het absurd, doch zou ik het geld er voor hebben of gemakkelijk er voor kunnen sparen zou ik dat mss nog wel doen.

Ik stel mijn hoofdstellen zelf samen van samenraapsels oeps :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:16

Ik mis de foto's van de mensen die dit hoofdstel / merk hebben.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:37

Scheelt ook wel waar je zo'n hoofdstel wil kopen. Bij Divoza is de Bremen rond de 800 maar heb hetzelfde hoofdstel ook voor ruim 300 euro gezien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:40

Van mijn lang zal ze leven-niet :')
Ik koop ook kwaliteit, maar 1000+ is echt veel te duur. Handmade uit Duitsland door een ambachtzaak kost je ook maar max 300. Dat betekend dus dat het merkje 700 kost :+
Nope... hou veel van hem maar dat stop ik dan toch liever in mijn spaarpot :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:56

Daphara schreef:
Ik mis de foto's van de mensen die dit hoofdstel / merk hebben.

U vraagt wij draaien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de Boston, heb ook nog de Bremen welke precies hetzelfde is alleen dan trens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 01:13

Zo aardige prijs. Kwaliteit zal vast goed zijn maar voor een hoofdstel van die prijs verwacht ik toch zeker dat het 30 jaar mee gaat. Hier ligt een veel goedkoper hoofdstel die al 23 jaar meegaat en na een onderhoudsbeurt er weer gewoon netjes uitzien. En nog een heleboel die ook al zeker de 15 jaar gepasseerd zijn.
Gelukkig ook dat ik ze niet mooi vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:43

Ik heb twee Schockemöhle hoofdstellen die een rib uit m'n lijf waren, maar de 1000 euro samen net niet halen :+ En ik weet bijna zeker dat het net zulke kwaliteit is als Passier. Moet altijd wel lachen; het blijft een beetje 'zien en gezien worden' in de paardensport en dan met name de dressuur. :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:57

Nee hoor Picasso, deze hoofdstellen zijn ronduit saai te noemen, dr zit geen steentje of stikseltje extra op. Ik heb de eerste gekregen toen ik m'n eerste paard in de z reed en subtop wilde gaan starten, en de andere heb ik voor t tweede paard toendertijd gekocht. En als ik om me heen kijk heb ik de saaiste en onopvallendste hoofdstellen van iedereen....

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:00

Grappig, wat ik mooi vind is 9/10 het duurste op de markt. Maar dit? Ik vind het echt niet mooi. Die brede neusriem jakkes, en die gespen bij de oren en onder de keel. Nee :n mijn hoofdstel is het niet...

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:03

Ik heb dat geld niet zo voor over omdat ik zelf een lekker lomp paard heb en hij niet te handig is met zijn lijf... Ik heb zelf 1 duur hoofdstel die max €200 geeft gekost. is al zo'n 4 jaar oud en nog altijd van goede kwaliteit en super soepel leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:04

knollentuin schreef:
Nee hoor Picasso, deze hoofdstellen zijn ronduit saai te noemen, dr zit geen steentje of stikseltje extra op. Ik heb de eerste gekregen toen ik m'n eerste paard in de z reed en subtop wilde gaan starten, en de andere heb ik voor t tweede paard toendertijd gekocht. En als ik om me heen kijk heb ik de saaiste en onopvallendste hoofdstellen van iedereen....

Maar iedereen weet wel hoe duur ze zijn en dat moet toch getoond worden? Hahaha... Nee hoor, ieder z'n ding; lekker doen als je er gelukkig van wordt, ik vind het de prijs niet waard. Denk oprecht dat de goedkopere versies even duurzaam zijn.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:06

En ik durf mijn Döbert van 530 niet te gebruiken :')
Heb hem gekregen maar ben zo bang dat ik hem sloop..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:08

Picasso schreef:
knollentuin schreef:

Maar iedereen weet wel hoe duur ze zijn en dat moet toch getoond worden? Hahaha... Nee hoor, ieder z'n ding; lekker doen als je er gelukkig van wordt, ik vind het de prijs niet waard. Denk oprecht dat de goedkopere versies even duurzaam zijn.

Dat denk ik niet, ik heb m echt helemaal zwart, niet zoals Cardy met steentjes en wit onderlegd, echt heel saai. :')

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:12

En ook al moet het wel getoond worden? Boeiend. Daar gaat zon beetje alles toch over? Wie het mooiste paard heeft, wie de dikste auto heeft en ga maar door.

Ik kan mij daar echt niet druk over maken :')

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:18

Wow wat een prijs voor een hoofdstel ...
ik heb nu net een goedkoper hoofdstel gekocht van €60 en ben rustig aan het sparen voor eentje van dyon .
We hebben er ook een van cwd en je voelt het verschil wel duidelijk tussen de cwd en de goedkopere .. maar 1000 gaat me wat te ver :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:32

Nachocheese schreef:
Als je geld over hebt, waarom niet.

Ik heb toen ik nog veel bij m'n bijbaan werkte hard gespaard, en een Otto Schumacher hoofdstel gekocht. Toen was ik ook rond de 800 euro kwijt. Ik was er destijds heel erg blij mee. Helaas paard verkocht na enkele maanden en er bar weinig voor teruggekregen :')

Jup, daarom vind ik het ook zonde. Heb je zo'n gigantisch duur hoofdstel, verkoop je je paard en voor het hoofdstel krijg je amper wat terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:05

Nachocheese schreef:
En ook al moet het wel getoond worden? Boeiend. Daar gaat zon beetje alles toch over? Wie het mooiste paard heeft, wie de dikste auto heeft en ga maar door.

Ik maak me er ook niet druk om: moet er gewoon om lachen! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:07

Picasso schreef:
Nachocheese schreef:

Ik maak me er ook niet druk om: moet er gewoon om lachen! :D

Ik ook, vind eerlijk gezegd hoe meer bling en glim hoe goedkoper het overkomt..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:16

Ik heb laatst ook zo n 500 betaald voor een hoofdstel, maar wel erg fijne kwaliteit, vind je niet in de gewone hoofdstellen, als ik nog de bitten erbij reken dan komt er nog een paar 100 euro bovenop. Zou hem zo weer kopen.