Zadel met brede boom, kort en geschikt voor een Ijslander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:17

Sizzle schreef:
Laat je geen PS aanpraten, dat is gewoon een massimo met een ander label.

Ik had anders met de Massimo ook problemen (naar voren kiepen ook, heb ik met veel zadels) maar ik zit heerlijk in mijn PS :D Een Fridur Sport overigens, ik heb meerdere modellen geprobeerd en bij een ander model zat ik idd ook niet lekker.

Verder heb ik niet echt advies voor je. PS zul je vast geprobeerd hebben als ijslandersport is geweest, evenals Tekna (die ik zeker voor de prijs ook heel ok vond). De Thorowgood (Kent&Masters) Cob zat ik ook aardig in (vlak dressuurzadel).

Ik denk zeker dat je zadel een trigger kan zijn. Ik heb fibromyalgie en vooral last van mijn heupen en bekken, en ik merk dat dat sterk verergerd in een zadel wat niet goed zit. Sterker nog, het is het verschil tussen wel of niet kunnen rijden. Ik zou een stalgenootje helpen met haar paard rijden, maar ik heb er vanaf gezien omdat het zadel zo rot zat (en mijn eigen zadel niet pastte). Ik kom daar lichamelijk gezien niet mee weg.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:33

Ik ben helemaal weg van mijn Karlslund S zadel.
Een wat meer "dressuurzit" met genoeg ondersteuning, maar niet dwingend. Licht en kort zadel. Close contact (enkel zweetblad) en foamkussens. Echt heerlijk! Ook nog prettige bijkomstigheid: met aanpasbaar kopijzer (meerdere maten verkrijgbaar) en relatief goedkoop ten opzichte van andere merkzadels

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 09:15

Dankjewel tot nu toe voor alle reacties. Er zitten er een aantal bij die ik zeker ga uitproberen als ik uiteraard van mijn pijnklachten af ben.

De Karslund is die ook verkrijgbaar met wol kussens?
Ik wil het liefst wol gevulde kussens namelijk.

Hrimnir heb ik ook interesse in al is die niet zo leuk voor mijn portemonee :=

Iemand ook ervaring met Hans van Dijk? Die is volgens zijn website naast passer ook zadelmaker.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:25

Sizzle schreef:
De massimo 2 geeft ook de meeste rug en bekkenklachten (ruiter).

Zo dat is even een statement. Ben het er niet mee eens heb nog nooit zo lekker gezeten!

Ineke2

Re: Zadel met brede boom, kort en geschikt voor een Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:51

Iemand trouwens ook ervaring met de tölthester?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:46

Ineke2 schreef:
Iemand trouwens ook ervaring met de tölthester?

Ja ik :) Heerlijk zadel, maar door de voorsingel trok het zadel te strak om/achter de schouders van mijn IJslander.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 14:50

O dat is wel balen want dat is een gevoelig punt uiteraard :\

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:54

Prydi zadels raad ik je inderdaad aan, of een Brandt zadel, maar ik weet niet wat je budget is, beide zijn hoger geprijsd namelijk.
Je zou ook Topreiter kunnen proberen, zitten ook wel dealers van in NL maar dat weet je vast al, haha.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 14:59

Een Prydi zadel wil ik zelf niet, in die prijsklasse zal zelf eerder voor een Hrimnir gaan mits die past. Heb korte tijd een Prydi gehad die niet paste.

Ik wil vooral ook gewoon weten wie dan jullie heeft aangepast en nakijkt als het zadel opgevuld of veranderd moet worden?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:14

Hans van Dijk van Atorka is MSFC opgeleid,en heeft op mijn stal een paar keer echt keurig werk afgeleverd met tweedehands of helemaal niet duur nieuw. Vind ik een aanrader.

Karlslund heeft trouwens geen wolkussens,volgens mij bij geen enkel type.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 17:26

Ik vroeg dat omdat de standaard zadels van tölthester ook niet met wol kussens geleverd worden maar dat dit wel mogelijk is tegen kleine meerprijs.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:37

Ik zou ook zeggen Hans van Dijk. Erg aardige, kundige mensen en ze hebben ook tweedehands zadels.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:40

Ik heb daar een hele discussie over gehad met de Deense fabrikant zelf,omdat ik dat merk onder bepaalde voorwaarden wel wilde gaan verkopen hier. Alles is mogelijk als je het direct via de fabriek doet, maar hij ziet het nut niet van wolvullingen in haha. Dus succes met overtuigen. +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:13

Bralindy schreef:
Sizzle schreef:
De massimo 2 geeft ook de meeste rug en bekkenklachten (ruiter).

Zo dat is even een statement. Ben het er niet mee eens heb nog nooit zo lekker gezeten!

Meeste is niet ALLE.
Ik heb minstens 1x per maand iemand die de massimo 2 en/of trail vervloekt en een nieuw zadel wil.
Zelfs de grootste leverancier bij ons raad ze af en probeert altijd zijn klanten te overtuigen dat de 1 een betere keus is.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:26

Ik zit heerlijk op mijn Massimo dressuur II exclusief.
Een wedstrijd van 90km is geen enkel probleem, terwijl ik met de trail last van m'n bekken kreeg bij langere afstanden.
Ik zou zeker de andere modellen van Massimo uitproberen.