Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Welke beugelriemen voor bevestiging 'onderaan' bij beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:34

mss dat het met de nieuwe webbers wel kan. Met de mijne (oude variant) alleszins niet en heb 3paar stijgbeugels geprobeerd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:54

Cer schreef:
Ik zag een kennisje van mij met de Wintec variant, die kon dat ook .. maar dat kon ook aan het beugelgat liggen misschien.. maar dat was voor mij wel een epifany :oo #handig!

Ik heb ze ook, icm safestyle beugels, ik kan beugels wisselen zonder de riem van het zadel te halen. Superhandig idd :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 05:51

Ik heb ook de anatomica stijgbeugelriemen, super gemakkelijk!
Niet echt een super duidelijke foto maar:

Afbeelding
Bovenaan zie je een extra gaatje en zo kun je de beugels ophangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:00

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:22

Ik heb al bijna 20 jaar kunststof riemen van kavalkade. Weet niet eens of ze nog bestaan.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:56

Kentaur mono. Hele fijne beugelriemen, nylon versterkt leer met t-sluiting. Je kunt beugels wisselen zonder ze van het zadel te halen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:11

Cer schreef:
maar moeten die riemen van dat haakje van je zadel af?
Dat haakje is bij mij nl enorm strak .. en ik wissel nog wel eens van beugel, vandaar dat het onderaan wisselen mij zo makkelijk leek.. :o

In dat geval zou ik er ook niet op vertrouwen dat de beugelriem er af schiet in geval van nood en kiezen voor veiligheidshaken onderaan de beugelriem. Zoals de Swiss Clip of die van Safe Style:
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=560
http://www.safestyle.nl/index.php?page= ... &Itemid=29

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:15

Ik heb veiligheids beugels eraan hangen :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:46

Roodvos schreef:
Cer schreef:
maar moeten die riemen van dat haakje van je zadel af?
Dat haakje is bij mij nl enorm strak .. en ik wissel nog wel eens van beugel, vandaar dat het onderaan wisselen mij zo makkelijk leek.. :o

In dat geval zou ik er ook niet op vertrouwen dat de beugelriem er af schiet in geval van nood en kiezen voor veiligheidshaken onderaan de beugelriem. Zoals de Swiss Clip of die van Safe Style:
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=560
http://www.safestyle.nl/index.php?page= ... &Itemid=29

En dan heb je mensen die de clip vand e beugelophanging dichtdoen en met schroevendraaier moeten openen 8)7

Maar zonder gekheid ik heb ook 1 zadel waarbij ik kunsttoffen beugelriemen amper kan achterschuiven en lederen gaan vrij makkelijk...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:56

Nou ja ik rij normaalgesproken op een westernzadel, dus het "afschieten van beugelriemen" is mij geheel onbekend :P sowieso het 'even wisselen van de beugels' gaat niet zo heel eenvoudig met een engels zadel, kwam ik achter..
maar of het 1 nou veiliger is dan het ander weet ik niet..
Als die ophanging te los zit, liggen te pas en te onpas je beugels op de vloer :D

Maar vandaar idd wel de veiligheidsbeugels bijvoorbeeld, want ik vertrouw t anders van geen kanten :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:24

Cer schreef:
+:)+

Als je echt heel simpel alleen de beugels wil wisselen, zou je eens naar die Swiss Clips kunnen kijken. Daar moet je de eerste 3x even handig in worden, maar daar klik je zo een beugel in en uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:28

Roodvos schreef:
Cer schreef:
+:)+

Nou zo " +:)+ " is dat niet hoor :')
dat is gewoon omdat ik engelse zadels doodeng vind, en er zoveelmogelijk veiligheidsdingen op en aan bevestig, zoals bokriempje, borst, en die veiligheidsbeugels... :=
T is dat ik niet meer kan verzinnen, anders had er meer aan gehangen.
Voor mezelf betekent dat uiteraard een cap, en zelfs een bodyprotector :')
.. T zal de leeftijd zijn..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:35

Als het om het wisselen van beugels gaat, zoals bij Cer, en niet perse om een enkele beugelriem zoals, Ts. kun je ook een gewone dubbele omdraaien en met hoesjes om de gesp.
Dit doe ik al jaren zo, omdat voorheen de eigenaar van mijn bijrijdpaard met andere beugels reed dan ik en daarna bij mijn eigen pony omdat ik zelf zulke grote beugels heb (EZ Ride) dat met beugels eraan m'n zadel niet lekker in en uit m'n zadelkast ging zonder te blijven haken.

Voor TS, wat vertrouw je niet aan de Wintec webbers met T sluiting?

Ik rijd nu met m'n 2e pony al een jaar met die riemen en vindt ze erg fijn. Stalgenootje rijdt endurance 120 en 160 km wedstrijden en dus ook vele trainingskilometers met deze beugelriemen en daar is ook nog nooit iets bij mis gegaan in de afgelopen 7 jaar dat ik haar stalgenootje ben (en daarvoor vast ook niet).

Ik ben er iig erg blij mee.

@Cer: of je je beugels eraf krijgt hangt af van de hoogte van het gat in je beugel waar de beugelriem doorheen moet.
Met mijn kunststof gewone stijgbeugel gaat het net.
Met mijn EZ ride gaat het met gemak, want dat is meer het type westernbeugel, waar de riem omheen ipv doorheen gaat.