Ghost zadel ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoenjaVE

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:49

Hahaha oh fijn! Ik moet nog 4 weken wachten tot ik mn zadel krijg ;(

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:52

Welke?? Wat voor leer? *\o/*
Ga je geen spijt van krijgen hoor!

DoenjaVE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:56

Fireze en alles nubuck leer. Ben echt heel erg enthousiast. Was eerst erg sceptisch over ghost vandaar dat ik deze topic gestart ben.. nu kan ik niet wachten tot ik het eindelijk heb

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:44

Ik heb me al een tijdje ingelezen over Ghost zadels. Je leest er veel goede verhalen over en mij leken sommige verhalen wel wat overdreven. Nu ben ik sinds kort in het bezit van een Ghost Roma Picollo en helemaal blij. Het is echt een heel groot verschil om onze pony te zien met het oude boomloze kinderzadeltje of de Ghost.

Ze draaft nu zoveel ruimer en houdt haar hoofd meer ontspannen omlaag. Het zit heerlijk, Wel even wennen dat je met de Ghost een flink stuk hoger zit. De foto's op bokt geven me goede hoop dat dit nog in zakt.

Als ze haar hoofd omlaag doen heb ik daardoor het idee dat je voorover kukelt. Ik zat te denken om daarom de beugelophanging te bevestigen aan het gaatje naar achteren. Of moet ik gewoon even afwachten tot het zadel is ingezakt?

Ik heb er de pad van Ghost bij en mono-beugelriemen van Edix en de Bow balance beugels en een Micklem hoofdstel. Mijn set is compleet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:15

Marsti schreef:
Ik heb me al een tijdje ingelezen over Ghost zadels. Je leest er veel goede verhalen over en mij leken sommige verhalen wel wat overdreven. Nu ben ik sinds kort in het bezit van een Ghost Roma Picollo en helemaal blij. Het is echt een heel groot verschil om onze pony te zien met het oude boomloze kinderzadeltje of de Ghost.

Ze draaft nu zoveel ruimer en houdt haar hoofd meer ontspannen omlaag. Het zit heerlijk, Wel even wennen dat je met de Ghost een flink stuk hoger zit. De foto's op bokt geven me goede hoop dat dit nog in zakt.

Als ze haar hoofd omlaag doen heb ik daardoor het idee dat je voorover kukelt. Ik zat te denken om daarom de beugelophanging te bevestigen aan het gaatje naar achteren. Of moet ik gewoon even afwachten tot het zadel is ingezakt?

Ik heb er de pad van Ghost bij en mono-beugelriemen van Edix en de Bow balance beugels en een Micklem hoofdstel. Mijn set is compleet.

Kan het zijn dat je paard erg op de voorhand loopt? Ik heb mijn beugels verplaatst omdat dit ten goede kwam voor mijn eigen houding. Weet niet meer naar welke ring :Y) ik herken je probleem niet, heb hetzelfde zadel.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:17

Marsti schreef:

Wat leuk dat je blij bent met je Roma piccolo! En ook leuk om de verschillen te merken he?

Mag ik vragen welke kussens je er onder hebt? En gebruik je bv. een front riser?

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:01

Ik heb de kussens nr3 met zwart wol. Als je de klittenband open maakt kun je bij de vulling. Een frontriser heb ik nu niet. Hoe veel ruimte moet er eigenlijk tussen schoft en zadel zitten? Ik heb bij boomzadel wel eens de opmerking gehoord dat er een vuist tussen moet kunnen. Dat redt ik bij mijn Ghost niet.

De pony loopt niet op zijn voorhand. Als ik mijn dochtertje er op zie zitten vind ik het zadel er ook vrij hoog uit zien. Ik zal binnenkort eens een foto maken en kijken of ik die hier kan plaatsen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:05

ben benieuwd naar de foto!
Hij moet sowieso niet op de schoft zakken, hoeveel vingers, dat is altijd even bekijken. Het is belangrijk dat de kussens zo wijd uit elkaar staan dat ze niet op de ruggengraag komen met de rand, maar ook weer zo dicht bij elkaar dat je niet teveel op de ribboog komt.

Het is een flexibel zadel, dus hou er rekening mee dat het zich nog naar jou en je paard moet vormen

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:26

Hierbij de foto's van mijn new forest merrie. Het is een c-pony met hier de Ghost Roma er op. Er zit ook een foto bij van de afdruk toen ik het zadel er net afhaalde. Mijn dochtertje van 7 jaar rijdt voornamelijk op deze pony en ik heel soms.

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:29

Ik hoop dat de foto's nu wel te zien zijn.Afbeelding

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij is het nu gelukt om de foto's er op te krijgen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:01

Die gaat nog volledig inzakken & vormen.
Ik heb een foto van mijn Roma toegevoegd: deze heb ik nu +-5 jaar.

Afbeelding

Veel rij kilometers maken! :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:03

Voor mij oogt het allemaal vooral erg "nieuw" nog en denk ik dat het in elk geval nog wat moet vormen naar je dochter en je paardje.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:07

Het zadel moet sowieso nog wat inzakken, maar in dit geval lijkt een frontriser voor de ruiter wel prettig. Ik heb die er bij mijn zadel ook in zitten. Voorkomt dat je bij licht overbouwde of schoftloze paarden als ruiter naar voren kukelt. Mijn beugels heb ik in de achterste ring omdat ik dan het meest gecentreerd zit, máár in de achterste ring kan er ook juist voor zorgen dat je naar voren valt.