25% korting op Bucas ...volgens mij een foutje van Epplejeck

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: 25% korting op Bucas ...volgens mij een foutje van Epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:31

Bucas mag niet bepalen voor welke prijs winkels hun producten aanbieden. Geen enkele leverancier mag dat. (Altijd één van de eerste dingen die ik aan artiesten moet uitleggen als ze zeggen voor welk bedrag ze hun album op Bol willen hebben.) En volgens mij is het ook verboden om te stoppen met leveren als de retailer tóch meer korting geeft dan de leverancier wil maar dat moet ik even nazoeken.

Vicky, weet jij of retailers een overeenkomst moeten maken met Bucas voor ze producten kunnen afnemen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:42

Van de adviesprijs klopt, maar ze mogen wel aangeven of ze met kortingen mee willen doen ja of nee.

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:53

Wel jammer dat ze de tussenmaten niet hebben. Wij hebben precies de 190 cm nodig..

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:08

Gulpje ik stuur je een pb!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:33

Gulpje schreef:
Bucas mag niet bepalen voor welke prijs winkels hun producten aanbieden. Geen enkele leverancier mag dat. (Altijd één van de eerste dingen die ik aan artiesten moet uitleggen als ze zeggen voor welk bedrag ze hun album op Bol willen hebben.) En volgens mij is het ook verboden om te stoppen met leveren als de retailer tóch meer korting geeft dan de leverancier wil maar dat moet ik even nazoeken.

Vicky, weet jij of retailers een overeenkomst moeten maken met Bucas voor ze producten kunnen afnemen?

Men mag weigeren met leveren op het moment dat er téveel korting word weggegeven. Dit om de prijzen goed te houden en het enorme prijsstunten te voorkomen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:40

Vicky_88 schreef:
Bucas heeft er dan geen moeite mee om de toevoer te stoppen en de dealerlicentie in te trekken.

Wil je bucas verkopen zul je onder hun regels moeten spelen :)

Ik heb toch tot 2x toe Bucas Smartex Extra's kunnen kopen voor 180 ipv 230 euro en die winkel verkoopt ook nog gewoon Bucas hoor...

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:53

Ik kreeg van de week een reclameblaadje met iets dat Bucas zoveel jaar bestond en er daarom korting was. Ik dacht 25% of 35%. Zal er vanavond even naar kijken. Was volgens mij een blaadje van de epplejeck of divoza

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:31

Laulitz schreef:
Vicky_88 schreef:
Bucas heeft er dan geen moeite mee om de toevoer te stoppen en de dealerlicentie in te trekken.

Ik heb toch tot 2x toe Bucas Smartex Extra's kunnen kopen voor 180 ipv 230 euro en die winkel verkoopt ook nog gewoon Bucas hoor...

Waarmee (slechts) bewezen is dat een leverancier niet altijd alles kan zien.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:47

Ik vind het zo grappig, dat mensen zich ermee bemoeien, maar niet precies weten wat er achter de schermen afgespeeld wordt.

Het is echter niet alleen met Bucas, ook met Ariat, en Brokx (Pikeur / Eskadron).
Ja ruim een jaar in een ruitersportzaak gewerkt, en veel de leveranciers gesproken ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:09

Laulitz schreef:
Vicky_88 schreef:

Er mag 2x per jaar een seizoensuitverkoop gehouden worden, that's it.
Voor de rest dien je je aan hun voorwaarden te houden. Je mag iets afwijken van de adviesprijs maar zeker geen 25% zoals EJ gisteren deed.

help al ruim 2 jaar bij een ruiterwinkel/webshop die ook Bucas verkoopt.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:51

LadyMadonna schreef:
Dus je vermoed een foutje en ipv het bedrijf te berichten gooi je het op een forum zodat zoveel mogelijk mensen misbruik maken van een foutje?

Oehhh stel je voor :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:55

Bucas zou best wel eens mee mogen doen aan kortingsacties...verdienen zat met zoveel marge :')