Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Waarom niet gewoon side pull? Als je aan je micklem gewoon aan beide neusringen vast maakt heb je side pull. Dus niet onder de neus door oid.
Mijn paard loopt niet op kin en kaakgekruist maar op side pull wel.
Daphneeeej schreef:Fra Flandy is een super fijne stabiele side pull, voor kingekuist zal ik ten alle tijden de Fra Lami aanraden ivm de vering die er voor zorgt dat er altijd release is.(hier rijdt ik zelf mee op mijn eigen paard) Kaakgekruist veel positief gehoord over de Nurtural bridle door het tussenstuk die de kaakriemen heeft zou er meer release zijn en betere verdeling van druk.
Iig zijn alle hoofdstellen van FRA goed in gebruik, wij geven volledige manege dressuurlessen met verschillende FRA hoofdstellen en de paarden doen het er goed op en de hoofdstellen houden het intensieve gebruik ook goed uit.
Storm2009 schreef:Houd ook even rekening met welke optomingen mogen als je wedstrijden wilt. Volgens mij mag je sowieso niet met katoenen koorden (of alleen bepaalde dikte?) rijden bij kaakgekruisd.
ik heb de HH kaakgekruisde gehad was prima en heb nu de FRA Indy. Vind alleen bij de Indy de bakstukken soms 'optrekken' als je druk op teugel neemt. Dus dat vind ik minder mooi passen. Ook vind ik de neusriem wat stugger...voelt minder soepel. Kopstuk is wel super mooi en fijn onderlegd en daardoor is de druk beter verdeeld achter kopstuk.
Yvank_ schreef:Voor mijn paard ook M2 is het geen probleem, nou start ik normaal wel met bit hoor. Maar trainen wissel ik af en rij ook wel eens hele proeven in training zonder. Zou zo op concours durven te gaan.
Weidebloem schreef:Dat vroeg ik mij inderdaad nog af wat de Nurtural onderscheid van de andere kaakgekruiste hoofdstellen.
Jackytje schreef:Bwa, veel op het hoofd bij het paard valt echt wel mee hoor. Je ziet de circle-x amper en het hoofdstel zelf is wel fijntjes vind ik![]()
Hier de Nylon versie bij de passervice op mijn merrie. Ik heb er ook eentje voor mijn Shetje waarmee ik men
[ [url=m/BpD7WV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Storm2009 schreef:Jackytje schreef:Bwa, veel op het hoofd bij het paard valt echt wel mee hoor. Je ziet de circle-x amper en het hoofdstel zelf is wel fijntjes vind ik![]()
Hier de Nylon versie bij de passervice op mijn merrie. Ik heb er ook eentje voor mijn Shetje waarmee ik men
[ [url=m/BpD7WV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe is de release van nylon? Is het fijn??
Je neusriem hangt wel wat laag heb ik t idee, voor een bitloze optoming
Jackytje schreef:InderdaadHeb met hem ook gemend met een FRA Baro en dat ging ook héél goed. Heb dus nog getwijfeld om voor dat hoofdstelletje te gaan.. Maar dan was de Nylon Nurtural wel goed voor mijn portemonnee.. En aangezien mijn vriendin ze verdeelt en komt aanpassen aan huis.. Ach, dan is de keuze toch snel gemaakt?
Ik heb er alleszins geen spijt van!