xyzutu2 schreef:Toevallig heb ik net de nieuwe elastisch Stübben Equi Soft singel liggen om te testen. Het is een supermooi ding, heel zacht en ook erg stabiel doordat het de druk van de singel niet alleen onderop de borst ligt (daar heb je bij normale singels de meeste druk), maar voor een deel afleidt via de twee zijplaten.
Nu heeft Rio al een elastische Barefoot Stretch & Breathe singel en de Stübben lijkt voor hem geen meerwaarde te hebben, maar misschien is het voor jou ook een idee om een week de Stübben te testen bij DocHorse? Als je paard zo snel wondjes krijgt dan merk je het snel genoeg. Het aansingelen zal met deze singel in elk geval al een stuk makkelijker gaan omdat hij zo elastisch is.
Die Stubben heb ik laatst besproken inderdaad met mijn collega's in Engeland. Een fantastisch ontwerp. Hij staat op mijn verlanglijstje. De Wow staat ook goed aangeschreven en ik heb met eigen ogen gezien dat die van Albion ook kanshebber is. Singeldwang is een moeilijk gegeven. Vaak is het lang zoeken naar de oplossing. Als het inderdaad om losse huid gaat, vraag ik me nu af of het een zgn Engels zadel betreft of western? Bij Dressuurzadels wil ik nog wel adviseren om de voorsingel losser te laten. Om die reden heeft mijn PRE een VZ zadel. Geen voorsingel. Hij moppert nooit over zijn singel. Maar dat kan in ons geval natuurlijk ook puur geluk zijn.