Zadels met een breed kussenkanaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Zadels met een breed kussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:58

Ik heb ook een kent en masters voor mijn Haflinger. Fijn breed kussenkanaal, heerlijke zachte ongedwongen zit en ik heb er genoeg steun aan. Hij ligt ook nog eens heel mooi. Ik ben zeer tevreden. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:25

Joysieee schreef:
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we wel een beetje moedeloos geworden.. We zijn op zoek naar een zadel voor mijn jonge paard, maar we komen er niet zo uit.

De zadelpasser is geweest, en deze kwam er op uit dat er een breed kussenkanaal nodig is. Ook een verwisselbare boom zou handig zijn, omdat ze nog zoveel groeit (dit hoeft niet).
Zij heeft een lijstje gemaild van zadels met een breed kussenkanaal:

Euroriding: Diamant Dressuur Move, Luxor Dressuur Barock

Equine Saddlery: Ocala, Snowhill

Mac Rider: Wellington

Thorowgood: T8 compact GT High Wither, T8 Dressage High Whiter, T4 compact GP High Wither, T4 High Wither Dressage, Thorowgood zijn dus allemaal met een verwisselbare boom en breed kussenkanaal.

Best wel wat keuze, zou je denken. Helaas kan ik deze Euroriding modellen werkelijk nergens vinden, ook niet bij verschillende zadelmakers. De Equine Saddlery (MSFC) kan ik in deze modellen ook nergens vinden.
Omdat ze nog veel zal groeien vinden we het zonde om (nu al) een Mac Rider Wellington te kopen. Als laatste de Thorowgood, die leken ons prima als eerste zadel voor haar. Helaas hebben we ontdekt dat deze niet van leer zijn, waardoor ze ook afvallen voor ons.

Is er iemand die ook een zadel met breed kussenkanaal heeft? Welk zadel is dit?
Ik hoor graag ervaringen!

De luxor, de diamant, de high wither, de wellington liggen alledrie regelmatig in mijn auto 2e hands. Momenteel zelfs ook. Die kan je altijd proberen. Als ik ga voor echt breed kanaal ga ik voor worldriding, Passier, (nieuwe) Kieffer of Silhouette. Die zijn echt heel erg goed qua ruimte. Verder heb ik geleerd om zadels ruimer te maken op het kanaal. Dus ik kan een aantal zadels aanpassen. Sinds 2003 is de kanaalbreedte een verplichte breedte, europees. Dus meer zadels zouden moeten voldoen aan jouw eis.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:34

Zou voor een Strada of een flexEE gaan!
Succes!

Farome

Re: Zadels met een breed kussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:36

Ik heb de ER luxor... echt super fijn zadel, zeker aan te raden!