Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Doe jezelf een lol en koop een ouderwets goed zadel, eentje van KN (symphonie, Tango oid), Passier (Grand Gilbert), Stubben (Maestoso), Kieffer.
Die zadels passen vrijwel altijd en zijn nagenoeg helemaal uit de mode waardoor je ze voor makkelijk geld kunt aankopen. En dan laat je er een fijne zadelmaker naar kijken, zodat die de vulling waar nodig kan optimaliseren.
Zo ben je weinig geld kwijt en zitten jij en je paard eersteklas.
Vergeet al die moderne merken maar rustig. Is een mode-vlaag.
In mijn ogen, vanaf deze foto, heeft je paard allerminst een moeilijke rug. Je hebt waarschijnlijk gewoon de verkeerde merken geprobeerd.
Olympia96 schreef:Het is niet voor niets dat die zadels uit de mode zijn... Stubben, Passier en Kieffer (de oude) hebben sowieso al een veel te smal tussenkanaal. Dat moet je niet willen.
Dees schreef:Olympia96 schreef:Het is niet voor niets dat die zadels uit de mode zijn... Stubben, Passier en Kieffer (de oude) hebben sowieso al een veel te smal tussenkanaal. Dat moet je niet willen.
Yep, paarden van nu zijn heeeeeeeeeeel anders dan paarden van 10 jaar geleden.
Die ruggegraat is vanaf pak-em-beet 1810 tot 2005 altijd gelijk gebleven, maar de laatste 10 jaar is die ineens wel 6 centimeter breder geworden natuurlijk.
![]()
Tuurlijk. Geloof je het zelf?
Is gewoon mode-praat, dat hebben ze je wijs gemaakt om die andere gekke zadels aan de man te brengen.
Dees schreef:O ja, hier een voorbeeld van een 25 jaar oude KN (Symphonie NK2), toevallig vorig jaar verkocht en daarom veel foto's gemaakt.
http://myalbum.com/album/X7nNznhg0fNp
Helemaal niets mis met dat tussenkanaal.
ZO ziet een goed zadel eruit.
Olympia96 schreef:Het is niet voor niets dat die zadels uit de mode zijn... Stubben, Passier en Kieffer (de oude) hebben sowieso al een veel te smal tussenkanaal. Dat moet je niet willen.
[naam verwijderd] schreef:Doe jezelf een lol en koop een ouderwets goed zadel, eentje van KN (symphonie, Tango oid), Passier (Grand Gilbert), Stubben (Maestoso), Kieffer.
Die zadels passen vrijwel altijd en zijn nagenoeg helemaal uit de mode waardoor je ze voor makkelijk geld kunt aankopen. En dan laat je er een fijne zadelmaker naar kijken, zodat die de vulling waar nodig kan optimaliseren.
Zo ben je weinig geld kwijt en zitten jij en je paard eersteklas.
Vergeet al die moderne merken maar rustig. Is een mode-vlaag.
In mijn ogen, vanaf deze foto, heeft je paard allerminst een moeilijke rug. Je hebt waarschijnlijk gewoon de verkeerde merken geprobeerd.
Olympia96 schreef:Ik ben het er niet mee eens, en ik weet dat ik gelijk heb.
Olympia96 schreef:Die oude Stubbens en Kieffers hebben hooguit een vinger of drie ruimte en lopen vaak smal toe naar achter.
Patsy schreef:K&M heeft een speciaal high whither model. Ik vind het een fijn zadel en past bij mijn merrie met hoge schoft uitstekend. Kost in de luxe variant volgens mij 1350€ nieuw maar er is ook nog een basisvariant van ruim 1000€. Het proberen waard!