[Poll]Liever gewone dekjes onder boomloze zadels of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij liever willen:

Een boomloos zadel waar altijd een pad met inlages onder gebruikt moet worden
11 (11%)
Een boomloos zadel dat geen extra pad met inlages nodig heeft, dus wat met alle normale dekjes gecombineerd kan worden
82 (88%)

Totaal aantal stemmen: 93

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:33

woepsie90 schreef:
Is er nog niemand op het idee gekomen om gewone zadeldekjes met openingen voor inlages te maken? Op maat gemaakte bestellingen oke, maar geen merk of winkel verder die dit op voorraad heeft? En komt dat dan doordat een gewoon dekje met inlages te simpel of te dun of te glad is? Want de boomloze dekjes die je nu ziet hebben allemaal bijzondere onderkanten zoals wol of symponova (?) of iets anders...

Er zijn al een paar mensen die dekjes ombouwen, ook op Bokt. :j

Maar dat is in feite off topic, want in deze poll gaat het om de situatie waarin je in een ideaalwereld zou kunnen kiezen tussen zadel+ erbij horende opvulbare pad, of een net zo goed &opvulbaar zadel met normale dekjes. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:33

Nou, welke ondernemer wil hiermee aan de slag? *D

Anoniem

Re: [Poll]Liever gewone dekjes onder boomloze zadels of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:40

Naar aanleiding van de onduidelijkheid heb ik de Mods even gevraagd of ze de vraag aan willen passen. Hopelijk is er dan minder verwarring. :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:58

Citaat:
HKM had dunne katoenen dekjes die voor boomloos waren met inlagen vlakken. Waren ideaal! Had wel meer van die dekjes willen zien en dan in verschillende maten. (full was voor mijne echt te groot)
[ Afbeelding ]

Dit bedoel ik dus! Niemand die dit nog maakt met printjes of dit standaard in de collectie heeft? Hierboven staat het namelijk in de verleden tijd: "hkm HAD dunne dekjes", nu niet meer dus?

Waren ze echt ideaal en waarom? Ik ben serieus met mijn idee wat betreft dunne dekjes + inlage vakken...
Zou dit een mooie toevoeging zijn op de bestaande beschikbare, dikke, dure en saaie collecties?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:59

xyzutu2 schreef:
woepsie90 schreef:
Is er nog niemand op het idee gekomen om gewone zadeldekjes met openingen voor inlages te maken? Op maat gemaakte bestellingen oke, maar geen merk of winkel verder die dit op voorraad heeft? En komt dat dan doordat een gewoon dekje met inlages te simpel of te dun of te glad is? Want de boomloze dekjes die je nu ziet hebben allemaal bijzondere onderkanten zoals wol of symponova (?) of iets anders...

Er zijn al een paar mensen die dekjes ombouwen, ook op Bokt. :j

Maar dat is in feite off topic, want in deze poll gaat het om de situatie waarin je in een ideaalwereld zou kunnen kiezen tussen zadel+ erbij horende opvulbare pad, of een net zo goed &opvulbaar zadel met normale dekjes. :)

Klopt, maar geen echt merk dus! En inderdaad off topic dus zal er nu over op houden :D. Jouw antwoord kwam trouwens tegelijk met de mijne, sorry!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:00

antje_vip schreef:

Bedoel je een zadel ontwikkelen waarbij je geen inlagedekjes nodig hebt :-)?
Of mijn idee voor dunne vrolijke dekjes met inlagevakken :-)?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:04

xyzutu2 schreef:
Ik snap je verhaal, maar dat was niet de vraag. ;)
De vraag was: als er in de ideale wereld een boomloos zadel zou bestaan dat met een normaal dekje net zo perfect funtioneert als de huidige boomloze zadels waar altijd een pad met inlages onder hoort - wat zou dan je voorkeur hebben?
Dat pad-loze zadel is in die ideale wereld dus net zo opvulbaar, flexibel, shim-baar, soepel, veelzijdig enz. als de huidige boomloze zadels+pad-systemen.

Mochten er nog meer mensen gestemd hebben op basis van de huidige praktijk, en niet op basis van de ideale wereld, zouden jullie dan (indien nodig) je stem willen aanpassen?
De vraag gaat namelijk echt alleen over de ideale wereld met twee vergelijkbare ideale zadels, alleen een moet met pad gebruikt worden en de andere zonder. :)

In de ideale wereld zou ik een volledig aanpasbaar zadel hebben en een dun normaal dekje zonder inlagen. Ik heb de poll ingevuld. :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:11

Ik ga ook voor een volledig aanpasbaar boomloos zadel met dun dekje zonder inlagen. Dus mijn stem klopt nog steeds.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:20

woepsie90 schreef:
antje_vip schreef:

De dekjes!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:42

Citaat:

Citaat:
De dekjes!

Aha. Nou ik dus :). Heb eerder een goedlopend merk in textiel gehad, maar vanwege mijn emigratie heb ik dat verkocht... Maar ondernemen is heerlijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:49

Ik heb niet gestemd, alleen een berichtje geplaatst :)

Denk dat ik het doel van de poll niet zo goed snap want het lijkt me logisch dat 100% van de mensen liever kiest uit een miljoen dunne normale dekjes dan dat je per-sé uit een beperkte collectie pads met inlages moet kiezen... dat is toch logisch :j

Maar de consequentie van een dun dekje kunnen gebruiken, is dus dat je (dikkere) kussens onder je zadel moet hebben en het gevolg daarvan is eigenlijk altijd dat de pasvorm lang niet zo makkelijk (flexibel) meer is. Dat zie je nu ook bij de boomloze / flexibele zadels die dikke kussens hebben en met dunne dekjes gebruikt worden, die zijn gewoon veel lastiger qua pasvorm :)

Maar zoals gezegd heb je voor dit "probleem" van beperkte keuze uit dekjes in principe natuurlijk al de half-pads, dat je die onder je zadel en willekeurige dekje kan gebruiken zodat je toch nog met laagjes werkt die door onderling wat verschuiven zich aan kunnen passen aan de rondingen van de rug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:02

pmarena schreef:
Denk dat ik het doel van de poll niet zo goed snap want het lijkt me logisch dat 100% van de mensen liever kiest uit een miljoen dunne normale dekjes dan dat je per-sé uit een beperkte collectie pads met inlages moet kiezen... dat is toch logisch :j

Blijkbaar niet, want 13% stemt als ze de keus hebben toch voor zadel+pad met inlages. ;) Je zit wat breder met een oad, misschien is dat een voordeel voor sommigen? Of misschien ligt een pad met inlages bij sommigen zo stabiel en met zoveel gegarandeerde ruggengraatvrijheid dat ze geen zin hebben in dunne dekjes die omhoog gesjord en aan het zadel vastgebonden moeten worden?
Ik weet niet wat de redenen zijn, maar ik vind het wel interessant en ben ook erg benieuwd naar de redenen om toch voor een pad met inlages te gaan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:06

woepsie90 schreef:
Aha. Nou ik dus :). Heb eerder een goedlopend merk in textiel gehad, maar vanwege mijn emigratie heb ik dat verkocht... Maar ondernemen is heerlijk!

Gaaf! Ik zou op zich wel willen, maar ik durf niet en heb ook niet echt kaas gegeten van ondernemerschap :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:23

Ik denk dat de pad stemmers gewoon beseffen dat die optie meestal beter werkt :)

Dat men de vraag dan zo leest als wil je liever een zadel met dikke kussens of een zadel met een pad :)

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:11

Heb toch wel het liefste dat het er een beetje 'normaal' uit ziet, en dat er dus ook gewoon een leuk dekje onder kan. Dan heb je ook minder gedoe met de perfecte pad zoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:58

pmarena schreef:
Ik denk dat de pad stemmers gewoon beseffen dat die optie meestal beter werkt :)

Dat men de vraag dan zo leest als wil je liever een zadel met dikke kussens of een zadel met een pad :)

Maar aangezien ze in dit geval vergelijkbaar zijn zouden de inlages in het zadel natuurlijk even dik zijn als de inlages in de huidige constructie van zadel+pad. 8-)
Het zadel oogt dan natuurlijk wel dikker, maar is even dik als zadel+pad. Maar als je van een slank ogend zadel houdt (in een pad valt de dikte van de inlages vaak niet zo op) dan snap ik dat je voor de pad+zadel combi gaat.