Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samblabla schreef:Dankjewel, helaas kan ik geen lessen van buitenaf krijgen ivm ik op een manege sta en ik daar liever niet wegga. Ik zal zeker eens wat informatie opzoeken over het longeren en misschien dat een instructeur op stal mij kan helpen.
Als het niet lukt en ze zakt niet met haar hoofd dan laat ik het daarbij want ik ben door een oudere instructrice het plezier van het rijden verloren.
Dankjewel voor alle reacties en zal er zeker wat mee doen.
bruintje123 schreef:Maar eigenlijk is dat toch triest.
Die instructrice heeft toch ook orun.
Zou ook beter moeten weten.
Minstens moeten weten waar een zadel hoort te liggen. Weten hoe je een paard actief te bak door krijgt.
liekec schreef:bruintje123 schreef:Maar eigenlijk is dat toch triest.
Die instructrice heeft toch ook orun.
Zou ook beter moeten weten.
Minstens moeten weten waar een zadel hoort te liggen. Weten hoe je een paard actief te bak door krijgt.
Bij ons in de omgeving is het helaas anders, zelfs bij een privé les van de manege eigenaar zelf ga je nog geen stap vooruit, eerder een achteruit.
liekec schreef:Samblabla schreef:Dankjewel, helaas kan ik geen lessen van buitenaf krijgen ivm ik op een manege sta en ik daar liever niet wegga. Ik zal zeker eens wat informatie opzoeken over het longeren en misschien dat een instructeur op stal mij kan helpen.
Als het niet lukt en ze zakt niet met haar hoofd dan laat ik het daarbij want ik ben door een oudere instructrice het plezier van het rijden verloren.
Dankjewel voor alle reacties en zal er zeker wat mee doen.
Begrijp ik dan uit dit bericht dat je van de manege les krijgt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eerst ook schrok van je aantal lessen en de eindstand van hoe het er nu voorstaat, maar als die lessen vanuit een manege komen kan ik me daar meer bij indenken..
bruintje123 schreef:Tijd voor andere instructie.
Wat andere al opmerken is de ligging van het zadel.
Maar wat mij vooral opvalt is de activiteit van het paard.
Of beter gezegd. Het ontbreken daaraan.
Met 3 benen aan de grond in draf wil zeggen dat hij niet actief is.
En een paard dat niet actief is kan ook nooit aan de teugel gaan lopen.
Dus daar gaat het beginnen.
Je paard moet voorwaarts zijn.
Op kleine hulpen gaan reageren en uit zichzelf lekker willen werken.