magda_90 schreef:MissMiekjee schreef:Ik kan je heel erg de Trust Flexi Kimblewick aanraden

, ongebroken zacht mondstuk, zonder tongboog, met kinriempje, en verstelbaar in sterkte. Op het moment dat je de teugels in de grote ring doet, werkt hij als een Baucher, doe je hem in een van de haakjes werkt hij in als een Kimblewick.
Heel geschikt voor gevoelige paarden waarbij je toch iets te zeggen moet hebben

.
http://www.dochorse.nl/trust-flexi-soft-kimblehook.html
Gevoelsmatig ga je die kinriem nu nooit goed krijgen gezien je ze aan de bakstukring vast maakt? Tenminste zoals mij verteld is.
Edit:
[img*=300x399]http://internationalshowjumping.se/wp-content/uploads/webblogg/pict0005_62686620.jpg[/img]
Rare plek inderdaad, zit nu hoger dan de kingroeve?
Ik snap wel wat je bedoelt. Ondanks dat hij hoger zit dan de kingroeve, vervult hij nog steeds wel zijn functie prima
. Probeer het maar eens te visualiseren: op het moment dat je als ruiter de teugels oppakt, zal de ring (op deze manier bevestigd) naar achteren, dus naar je hand toe bewegen. Wanneer dat gebeurt, zal automatisch de bovenste ring, waarmee het bit vast zit aan het bakstuk naar voren (van je hand af) bewegen. Echter zit nu daar de kinriem die daar de kanteling van het bit dus beperkt, door de ring aan het bakstuk te blokkeren. Als die ring geblokkeerd wordt, kan automatisch het bit dus ook aan de onderkant niet doorslaan.
En daarbij vind ik persoonlijk een ketting/kinriem in de kingroeve een gevoeligere plek dan waar hij nu zit. Maar ik snap inderdaad dat het wat verwarring veroorzaakt, omdat je dat normaal niet op deze manier ziet
.
Amanda schreef:Dat kunststof, hoe bevalt dat? Is niet te vergelijken met rubber denk ik?
Bevalt heel goed, ook voor gevoelige mondjes. Je hebt wel het gevoel dat je genoeg verbinding hebt, zonder dat ze er sterk/stug op worden. Nee klopt, rubber maakt stug, is meestal nog eens veel dikker, gaat branden bij te weinig speeksel en is bijna niet flexibel, dus kan zich niet naar de mond vormen. Je zou eigenlijk dat kunststof bit eens moeten voelen
, is heel erg netjes afgewerkt, erg flexibel en glad materiaal. Dus niet stroef zoals bij rubber.