Ervaring amidale korf beugels?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring amidale korf beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:34

Ik vind dat ook wel een minpunt.
Dan kies ik ook voor losse korfjes.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:44

Lusitana schreef:
Jackytje schreef:
Ik vind het niet echt rubber, eerder een soepelere vorm van plastic. Het is best stevig en niet enorm buigzaam ;)

Er staat anders letterlijk rubberen korf in de beschrijving op de site.
Hoe dan ook, hier in Portugal zal ik het niet op de bonnefooi kopen, maar eerst gebruikte willen zien.

Misschien een beetje off-topic, maar hoeveel gebruik je je beugels en waar bewaar je ze? Rubber wordt vooral stug onder invloed van uv-licht. Als je kruiwagen dus buiten staat, kan ik me voorstellen dat de banden sneller kapot gaan. Maar als je zadel in een donkere, ventileren zadelkast zit en daar voor 5 uur per week uit komt, is het effect veel anders.
Ook kan er slijtage zijn in een band door luchtdruk verschillen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:41

Je hebt het hier over 35-40 graden in de schaduw met heel weinig vocht in de lucht. Dat heeft een uitdrogende werking, of er nu UV op losgelaten wordt of niet.
Kruiwagen staat in de zadelkamer komt hooguit en half uur per dag buiten en de band zit in de schaduw van de bak... Fietsen komen zelden buiten. Die banden worden ook in een mum van tijd poreus.
Leer moet ik ook wekelijks oliën...

Ik ga geen klimaatkast aanschaffen voor stijgbeugels. Ik heb nu de goedkoopste van de goedkoopste kunststof korfjes en die doen het tot nu toe prima....
Van een duur product verwacht ik dat het ook lang mee gaat, maar ik vraag me af of dat zo is met rubber delen en zou dat dus eerst in de praktijk waargemaakt willen zien.

Ik zou ze trouwens best voor een bedrijf willen testen als ik de kans kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:18

Ik heb nu de losse compositi korfjes besteld.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:48

Lusitana schreef:
Je hebt het hier over 35-40 graden in de schaduw met heel weinig vocht in de lucht. Dat heeft een uitdrogende werking, of er nu UV op losgelaten wordt of niet.
Kruiwagen staat in de zadelkamer komt hooguit en half uur per dag buiten en de band zit in de schaduw van de bak... Fietsen komen zelden buiten. Die banden worden ook in een mum van tijd poreus.
Leer moet ik ook wekelijks oliën...

Ik ga geen klimaatkast aanschaffen voor stijgbeugels. Ik heb nu de goedkoopste van de goedkoopste kunststof korfjes en die doen het tot nu toe prima....
Van een duur product verwacht ik dat het ook lang mee gaat, maar ik vraag me af of dat zo is met rubber delen en zou dat dus eerst in de praktijk waargemaakt willen zien.

Ik zou ze trouwens best voor een bedrijf willen testen als ik de kans kreeg.

Ik snap dat het bij jou warmer is dan hier, maar kan dat zonder verdere kennis niet inschatten he. Rubber heeft idd ook moeite met die temperaturen, hoewel uv meestal een grotere oorzaak is, vandaar dat ik het aanhaal.

Het was maar een goedbedoelde tip/vriendelijk advies. Bij mij komt deze reactie helaas redelijk hard binnen. Jammer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:24

Dan lees je het zo, want het is gewoon een nuchter antwoord zonder emotie, hoor, daar kun je op vertrouwen. Ik geef gewoon de info die nodig is om te begrijpen waarom rubber hier over het algemeen niet lang heel blijft en dat ik daarom huiverig ben om iets met rubber aan te gaan schaffen tenzij iemand dus kan garanderen dat het goed blijft uit praktijkervaring.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 21:50

Bedankt allen voor het delen van de ervaringen, mocht ik ze zelf ook kopen zal ik ook mijn ervaringen delen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:34

Heb ze vandaag besteld, dus ben benieuwd hoe ze zijn wanneer ze binnen zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:07

Heb vandaag met de beugels gereden en vind ze heerlijk.
Ik vind ze juist lekker licht, maar ben dan ook stalen beugels gewend. Daarvan woog 1 beugel al meer dan deze 2 beugels bij elkaar, dus ik vind ze juist helemaal niet zwaar.
Lekker breed voetbed met goede grip.....ik ben er blij mee in ieder geval

overigens merkte ook ik dat de korf vervormd doordat er nog net wat speling zit tussen schroef en korf, maar ga dat wel oplossen zoals een bokker op pag 1 al meldde; doe er wel een dun schijfje tussen en dan is die speling wel weg, want is niet heel veel wat erop zit.
Vind het in elk geval geen onoverkomelijk minpuntje want is zo miniem en zo makkelijk op te lossen.......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:39

Ja, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je iets verkoopt waar de klant nog aan moet sleutelen?
Ik zou het wel melden bij de maker in elk geval. Laat hén het probleem oplossen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:48

Je hebt gelijk, maar voor iets wat ik in 3 min makkelijk zelf kan oplossen laat ik ze niet helemaal naar Engeland sturen.
Dus ik heb er geen problemen mee eerlijk gezegd.

Heb wel eens meer werk gehad aan aanpassingen moeten maken aan nieuwe producten om ze zo te hebben als ik ze wilde.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:16

Ik bedoelde niet dat je ze terug moest sturen, maar dat ze het probleem in de fabricage al aanpakken zodat ze er geen last meer van hebben =probleem oplossen.
Als niemand het meldt merken ze deze produciefout niet op en moet iedereen dus sleutelen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:19

Ik rij zelf met deze beugels en verkoop ze zelf ook ( ander merk) gisteren een rit van 30 km mee gemaakt heerlijk om dan een breed voetbed te hebben!