Ik zou wintec best adviseren mits het zadel past

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Wintec heeft geen makkelijke pasvorm. Zeker een zadelmaker laten komem inderdaad. Ik ben er zelf geen fan van. Ik vind het lijken alsof die zadels veel minder 'mee' geven dan leren zadels.
Marlu schreef:Ook zeker de moeite waard om je te verdiepen in de Thorowgood zadels en dan de cob variant. Ik denk dat dat misschien een goede optie zou zijn voor deze pony. Van deze zadels kan je ook het kopijzer aanpassen en ze zijn ook van kunststof!
Liess__ schreef:Ik heb mijn wintec vandaag uit elkaar gehaald....
Gekocht bij een 'zadelmaker'
Bij interesse heb ik nog meer foto's
Nielojram schreef:Liess__ schreef:Ik heb mijn wintec vandaag uit elkaar gehaald....
Gekocht bij een 'zadelmaker'
Bij interesse heb ik nog meer foto's
Dit lijkt mij een gevalletje; rollen óf gevallen met een zadel, als je de breuk volgt, is het zadel, met massa paard eronder eerst op rechts gevallen en daarna doorgerold.
Dat een zadelmaker dit verkoopt is natuurlijk niet netjes.
Maar, even terugkomend op kunststof-bomen, zoek eens op een kunststof-boom van KN, die krijg je ( paard) niet zo heel snel stuk, hoor..
Inxs schreef:Ragdollcat schreef:Een drama bij rondgeribte paarden/ ponys.
Ze verschuiven continu naar voren.
Wat een onzin, mijn merrie is rond geribd, het zadel lag en bleef altijd goed liggen. Kwestie van goed passend zadel en singel.
Ragdollcat schreef:Haha wat een onzin, was het maar makkelijk zo van een kwestie van goed passen en singel.
Ik heb direct een andere zadel laten passen en wat een verschil, zat gelijk goed en nooit verschoof ie, behalve de Wintec. Anderen ervoeren hetzelfde.
Zegt toch voldoende.
Geryon schreef:En dat zou ik dan weer echt niet doen. Klinkt alsof de boom niet lekker past en dat wordt opgelost door dan maar de kussens helemaal aan te passen aan het paard. Tja niet mijn ding.